Korg MS-20 Reanimatie

ik heb in de electracontainer op het afvalscheidingsstation al enkele bakken gered van de ondergang (yamaha cs1x en een microkorg)

mag je zo maar zo'n terrein oplopen? dat zou ik ook wel willen: in een eletrocontainer snuffelen!

hoe, waar, wie, enzovoort!!!!

Vraagje,...bij wie heb je de 2SA812 besteld?
Mijn vaste leveranciers hebben deze niet (meer) op voorraad.

Overigens: Knap werk :okdan:

Van evilbay, vaak vind ik daar wel onderdelen die niet te vinden zijn in belgiƫ of bij mouser, farnell..noem maar op. als je er enkele nodig hebt laat maar weten, heb nog wel wat over.

ik heb in de electracontainer op het afvalscheidingsstation al enkele bakken gered van de ondergang (yamaha cs1x en een microkorg) ik heb ooit nog eens een stille hoop kapotte oude analoge bakken daar te treffen die door de eigenaar als verloren zijn beschouwd (de yamaha en de korg deden het overigens nog perfect op wat materiaalschade na) in dat geval zal ik de topicopener hier wel mee kunnen verblijden

Je kan mij zeker verblijden met defecte synths. Als ze nog werken echter dan niet. Het gaat mij voornamelijk om het plezier van de electronische puzzel en de voldoening van de herstelling zelf. :biertje:

alleen sommige noten zwieberen wat

Dat is bijna altijd slecht toets contact, als't goed is komt ie erdoor na een tijdje gebruiken. Ik had dat ook in het begin na schoonmaken, na een paar dagen spelen was het helemaal weg.

Als ik goed herinner zat er bij mij ergens een rijtje toetsen die out of tune was ten opzichte van een ander rijtje, waarschijnlijk door 1 slechte weerstand of slechte soldeerpuntje. heb toen gelijk alle weerstanden vervangen, was overkill

:biertje:

Cool Hoor heb echt zitten genieten van de thread :)

Als je dit leuk vindt dan kan je het woordje "reanimatie" in de 'zoeken' invullen.
Als het goed is krijg je een lijst met treads van restoraties met leuke foto's

Vraagje

Vraagje

Ben zelf ook begonnen met het restaureren van een MS 20, alleen doet die van mij niet zo veel meer. De -15 en +15 volt spanningen zijn aanwezig. Het rare is dat de 18 volt spanning hier 24,90 volt meet.

Er komt niks uit de phone uitgang, noch uit de output....

Het ene ledje pulst en als je een toets op het klavier induwt gaat het andere rode lichtje aan.

Naar mijn bescheiden kennis en oordeel oscilleren Q7 en Q6 niet, en zijn ze ook niet van het type IC35... Eerder twee transistors die ze in 1 behuizing hebben gebakken.

Iemand advies wat ik best even eerst check? Ik zit een beetje vast... Ik zie op het schema allemaal meetpunten maar geen referenties van wat er zou moeten gevonden worden.

Wim

Het rare is dat de 18 volt spanning hier 24,90 volt meet.

Das niet zo raar, bij mij staat er 29V.

Het ene ledje pulst en als je een toets op het klavier induwt gaat het andere rode lichtje aan.

Ook dit lijkt te kloppen. Het pulserende ledje is van de MG, draai maar eens aan Frequency. Dat andere ledje is van de EG's, het betekend letterlijk wat je beschrijft.

Naar mijn bescheiden kennis en oordeel oscilleren Q7 en Q6 niet, en zijn ze ook niet van het type IC35... Eerder twee transistors die ze in 1 behuizing hebben gebakken.

Hier haal je twee dingen door elkaar denk ik. Het 35ic (2 stuks) kan gebruikt worden als filter in je MS-20.
Q6 en Q7 zijn gematchte transistoren in 1 behuizing. Deze dienen niet te oscilleren.

Als er helemaal geen geluid uit je MS komt zou ik aan het einde van het signaal pad gaan meten (liefst met een scope), niet aan het begin.

Valt het op dat ik een beginner ben ? :) Ik pruts meestal aan versterkers of schakelende voedingen...

Goed, ondertussen komt er weer geluid uit de MS20...

Ik ben me aan het verdiepen aan de afregelprocedure van de manual... Kan er me iemand wat op weg helpen om deze te doorlopen ?

Back