Korg MS-20 Reanimatie

Dank voor de leuke reacties allemaal :mega:

Bij mij duurde het ook langer dan de beloofde 3 a 4 dagen. Ik denk dat het alles bij elkaar 2 a 3 weken geduurd heeft voordat de zooi eraf was (weken, krabben, weken, krabben etc.). Maar uiteindelijk is wel praktisch alles zacht geworden en dus wegkrabbaar.

Als het me nog eens overkomt dan laat ik het maar eerst een weekje weken om het makkelijker te maken.
Het is niet hetzelfde spul als de juno106 vca/vcf's, dat blijkt er toch veel makkelijker af te komen.

Weet iemand of er nog ergens nieuwe pots te koop zijn, zelfde model als in de ms20 ?

Senso al gevraagd ? Goed gedaan die MS20 eindelijk ;) . Het viel best mee.. filter ic is een beetje moeilijk om te doen. Rare föhn heb je. Waar dient dan normaal voor ?

Dat je die onderkant doppen nieuw heb gehaald, Onder oude tape decks zitten die dingen ook :)

:D:D

Het dient normaal om te solderen in combinatie met soldeerpasta.

Handig voor vannalles natuurlijk, ook hulp bij desolderen, krimpkousen etc

Ik heb zo'n ding.
http://www.eleshop.nl/aoyue-968-alles-in-een-station-p-65.html

wereldding trouwens voor slechts €120

Gaaf ding, Zal vast wel niet de enige zijn geweest die niet wist wat voor ding dat was. Weet iets geleerd. Is een leuk stukkie speelgoed :)

Het is niet hetzelfde spul als de juno106 vca/vcf's, dat blijkt er toch veel makkelijker af te komen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat ik nauwelijks verschil heb gemerkt tussen de Korg35 en de Juno106 chip. Gewoon allebei een kutwerkje.

Dat soldeerstation is idd top; ik heb er ook zo een van de eleshop alleen een iets ander type. Maar een absolute topper in prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb nog wel potmeters voor de MS20 liggen.
Stuur even een PB voor verdere info.

8):okdan: pb is onderweg :okdan:8)

Vraagje: hoe open je de kast.?
in mijn geval van een MS-10
Linker en rechter zijkant verwijderen?

Yep, zijkanten eraf en een rij schroeven achter onder. Je ziet ze zitten als de zijkant er af is. :biertje:

mooi om te zien hoe zon hoopje ellende weer tot leven komt!

keruig gedaan! pluim en hulde!
als je een athleet was had je nu goud om je nekkie gehad :)

Ouder draadje alweer maar ik vind dit soort acties ook altijd mooi om te zien en te volgen :okdan: Jammer genoeg heb ik niet de kennis & vaardigheid voor dit soort operaties, want inmiddels heb ik al aardig wat spulletjes staan waar eens naar gekeken moet worden. Nou ja, sommige dingen kan ik misschien zelf nog wel.

Ik heb o.a. een MS-20 staan waarvan de S/H module het niet doet en dat laat ik toch maar aan een prof over, ook al is het misschien niet heel ingewikkeld. Er zal toch doorgemeten en gesoldeerd moeten worden verwacht ik en dan lig ik er al snel uit :o: Zodra ik er tijd voor heb zal ik er eens naar laten kijken.

Omg wat mooi gedaan. Gister een oude ms20 in mn handen gehad, bijna alles deed het op een aantal potmeters na, de keys gaven geen toon, alleen signaal en hij was ranzig vies. En toch... de eigenaar had m gratis gekregen uit een oude caravan... lucky b...

ik heb in de electracontainer op het afvalscheidingsstation al enkele bakken gered van de ondergang (yamaha cs1x en een microkorg) ik heb ooit nog eens een stille hoop kapotte oude analoge bakken daar te treffen die door de eigenaar als verloren zijn beschouwd (de yamaha en de korg deden het overigens nog perfect op wat materiaalschade na) in dat geval zal ik de topicopener hier wel mee kunnen verblijden

Back