Hoe verhoudt de DP/4 zich aan de DP/PRO ?

spriet2000

Ouwe rot
Hoe verhoudt de DP/4 zich aan de DP/PRO? Gaat het om ongeveer de zelfde architectuur en kwaliteit? Is ie live ook goed in te zetten? Hoe zijn de reverbs uit de PRO? Zijn er muzikanten met ervaring met beide apparaten? Beide apparaten lijken me super. Een van beide wil ik aanschaffen. Je leest veel over de DP/4 en DP/4+ maar over de PRO wordt weinig geschreven op het forum.

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/apr97/ensoniqdppro.html
http://www.sospubs.co.uk/sos/1995_articles/dec95/ensoniqdp2.html

dp4 artikel kan ik niet vinden. Maar veel info op internet.

Laatst gewijzigd:
Re: Hoe verhoudt de DP/4 zich aan de DP/PRO ?

Origineel geplaatst door spriet2000
Hoe verhoudt de DP/4 zich aan de DP/PRO? Gaat het om ongeveer de zelfde architectuur en kwaliteit? Is ie live ook goed in te zetten? Hoe zijn de reverbs uit de PRO?

Ik weet niet vanwaar deze specifieke vraag, maar ik heb sinds afgelopen zaterdag een DP/4 'gewoon' en ik vind hem zo vreselijk goed klinken ... echt errug goed!! mijn M300 van TCelectronics kan er voor geen meter tegen op iig en dat terwijl die dp/4 12 jaar oud is (of iets dergelijks) ik geloof dat de + versie alleen betere amp simulaties heeft en gebalanceerde in/uits .. dus kijk eens op harmony-central dan weet je misschien meer.
Ik kan alleen zeggen dat je waarschijnlijk met een DP/4 uitstekend uit de voeten kan. Ik doe hem iig nooit meer weg !(nou ja .. nooit)

De DP pro is een asociaal goed ding..

Ik heb een DP2 gehad vroeger omdat ik destijds de fx uit m'n ASR10 al goed vond.
De DP2 had een naar mijn mening een nogal lastige userinterface, maar klonk lekker.
Nadat die DP2 een tijdje in m'n rackje hing kwam de PRO uit en die heb ik toen blind gekocht en
geen seconde spijt van gehad, sterker, heb er nu 2 in het rack samen met een Pro R3, PCM90 en
2 VF1's en die dingen klinken beter en veelzijdiger als m'n Lexicon.

Ik heb geen ervaring met een DP4 maar ik weet dat de algoritmes en AD/DA grotendeels overeenkomen
met de DP2, de DP pro klinkt helderder, cleaner en vooral duurder...waarschijnlijk door de betere algo's
en uiteraard de 20 bits converters. De galmen klinken gewoon erg goed, maar net als synths zijn galmen
errug persoonlijk, maar de meeste mensen die bij me in de studio komen zijn er meestal gelijk "nat" van...
zegt op zich genoeg denk ik...

De userinterface is erg simpel, je hebt twee blokken die je onafhankelijk kan laden met een algoritme,
en ensoniq is zo vriendelijk geweest om per algo verschillende variaties in te programmeren.

Ook is er veel ruimte om je eigen fx op te slaan. Nadeel is dat het OS niet 100% bugfree is..
en ook niet mee ge-update wordt. De opties zoals SPDIF en 24 bits converters ben ik ook nooit
meer tegengekomen.

Routing is ook vrij en per programma op te slaan, serie parallel, onafhankelijk, allles is bijna mogelijk.

Sjeezus, lijkt wel een reclame verhaal...hihi

Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel...

Istie weer...

De DP pro heeft net als de DP2 twee fx blokken, dus geen 4 net als de DP4.
Je hebt ook maar 2 inputs en en 2 outputs, waar de DP4 4 ins en outs heeft.

De ins kan je per programma routen naar de fx blocks bijvoorbeeld in 1 naar fx1
en in 2 naar fx2, de outs kunnen ook weer op meerdere manieren worden "geroute"

Sommige algoritmes hebben wel combi's zodat je bijvoorbeeld ineens 3 fx in een keten kan hebben.

Wat je post over de prijs aangaat, er gingen op het laatst DPpro's de deur uit bij feedback voor
zo'n 995 gulden ik moet zeggen dat 'ie dat ook gebruikt eigenlijk nog waard is naar mijn mening.

Maar zoals met alles is het wat de gek ervoor geeft.

Hopelijk heb ik je vraag een beetje kunnen beantwoorden...t'is een aanrader in ieder geval.

Back