Portable sequencer

Bastardo

Nieuwkomer
Hoi,

Thuis heb ik een kleine studio waar ik geregeld muziek op maak.
Nu lijkt het me ook lekker om af en toe snel wat vanaf de bank te kunnen pielen en opnemen. Gewoon een compacte draagbare sequencer met kleine klavier.

Heeft een van jullie een tip voor een leuk en redelijk betaalbaar apparaat?

Groeten,
Bas

Met mijn roland mc-303 zit ik af en toe in de zetel wat te klooien. Je hebt natuurlijk wel nog altijd een stopcontact nodig. Betaalbaar is hij zeker (2ehands zeker vindbaar rond de 100 euro), maar er bestaan waarschijnlijk betere apparaten.

andere: yamaha RM1X, korg EMX, quasimidi rav-o-lution, ... (maar voor zover ik weet, werken deze ook allemaal op netstroom)

Yamaha QY20, QY70 of QY100. Zijn gewoon volwaardige MIDI-sequencers met im- en export mogelijkheden dus je kunt later gewoon verder borduren op een goed idee. En genoeg interne sounds om leuke ideeen neer te leggen. Wat ik ook leuk vind is dat je live je hele track kunt transponeren qua accoord.

Yamaha QY20, QY70 of QY100. Zijn gewoon volwaardige MIDI-sequencers met im- en export mogelijkheden dus je kunt later gewoon verder borduren op een goed idee. En genoeg interne sounds om leuke ideeen neer te leggen. Wat ik ook leuk vind is dat je live je hele track kunt transponeren qua accoord.

Absoluut QY70. Compacter kan niet... Anders een Korg EMX of monomachine. Ligt een beetje aan je budget.

Bedankt voor de reacties!
Als ik zo een beetje rondkijk, dan komt de Yamaha RM1x het meest in de buurt qua prestaties en budget. Iemand hier ervaring mee?

Als ik zo een beetje rondkijk, dan komt de Yamaha RM1x het meest in de buurt qua prestaties en budget. Iemand hier ervaring mee?

Als je de search functie gebruikt, vind je gonoeg info over RM1X op dit forum...er is zelfs een RM1X thread.

de Tenori On Orange (kan niet op batterijen helaas ) is nu heel aantrekkelijk bij Thomann, geen keys, wel grid.

Back