Ik heb een Nord Wave, geen Electro, maar volgens mij is het wat dit betreft hetzelfde.
Als je een drumpad hebt die midi note messages kan genereren (geen idee of ze dit doen, maar de pads op mijn Novation Remote SL doen dat b.v. wel), dan lijkt het triggeren me geen probleem. Even uitzoeken welke noten er uit komen en in de Nord software de sample op de juiste noot zetten. Ik vraag me alleen af of je zonder sustain pedaal die sample kunt laten spelen tot het einde. Op de Wave start de release fase van de envelope (map, filter, etc.) als je de toets (of drumpad) los laat en zal hooguit een paar seconden later het geluid weg zijn. Door er een sustain pedaal aan te hangen en die in te trappen voordat je de toets (drumpad) los laat blijft die ook na loslaten doorspelen. Dat intrappen mag natuurlijk ook voordat je de toets/pad indrukt.
Als je geen sustain pedaal wilt gebruiken, dan zou je de 'sustain pedal polarity' in het system menu op 'open' kunnen zetten. Zonder pedaal blijft dan toch iedere noot doorspelen. De enige manier om het uit te zetten is door er een pedaal aan te hangen, de setting in het menu weer aan te passen of 'panic' (shift + octave shift up op de Wave) te drukken.
Misschien heeft iemand een betere manier (of kan de Electro hier wat zaken die de Wave niet kan), maar volgens mij zou het met een drumpad die midi note messages stuurt en een sustain pedaal wel moeten werken.
Let er wel op dat je looping van die samples in de Nord software uit zet. Ik kan me namelijk voorstellen dat die sample langer blijft spelen dan er werkelijk data is. Zolang je stilte krijgt zal niemand dat merken, maar als de sample looped, dan krijg je misschien rare zaken.