Roland Octa Capture

Sander02

Gepokt en gemazeld
Hoi,

Ik kan niets vinden over deze unit op het synthforum, terwijl, als ik de reviews lees en de spec's dan denk ik dat het voor veel mensen best een bruikbaar apparaat is.

Roland Octa Capture, of ook wel Roland UA-1010 :

8x XLR/TRS-jack inputs gebalanceerd (combi poorten)
8x TRS-jack outputs gebalandeerd
coaxiaal I/O
Midi I/O

- Je kan er 4 Direct Mixes mee maken, voor monitoring. Er zit een simpele reverb in puur voor monitoring.
- Op elke input heb je filtering (Hipass) en aparte Phantom power
- Op 4 v/d 8 inputs kan Hi-Z aangeschakeld worden
- Uitgevoerd in USB2.0 óf Firewire
- Compressor per kanaal
- Auto-Sensing op alle inputs, plug je kabel erin en laat de audio spelen, druk het knopje en automatisch staan de levels goed.. lekker no-nonsense.
- Zeer lage latency

Minpunt :
- Geen adat/optisch I/O, maar je kan wel Octacapture's "stacken". Dat is wel jammer eigenlijk.
- compressor zit ná AD-conversie en helpt niet tegen clippen (echter, de auto-sensing helpt wel tegen clippen)

Zie hier ook een zéér uitgebreide en grondige review: http://acapella.harmony-central.com...d-Octa-Capture-Interface-Now-with-Conclusions

Dus wellicht een bruikbare tip voor mensen die nog zoeken naar een 8 i/o unit voor on-the-road en/of in de studio.

Uiteraard, ben je welkom om positieve/negatieve ervaringen te delen!! graag zelfs.

Laatst gewijzigd:
Volgens de review schijnt de octacapture een erg goede response te hebben in het laag, met opnemen..

Qua prijs zit de unit in de range 400-600 in de buurt van -maar onder- Motu

Niemand iets te zeggen over deze interface ??

Dat kan goed/slecht zijn natuurlijk.. er werd al gezegd op H.C. dat deze unit nogal stilletjes de markt heeft betreden.
Over bijv. de Mbox zijn slechte reviews geweest, de V-technologie.. echter dat schijnt Roland toch goed verbeterd te hebben in deze unit.

Als er mensen zijn die 'm gebruiken hier, hoor ik graag wat ze ervan vinden.

Back