Rotterdamse Johan

Pepertje

Ouwe rot
Die Elka is natuurlijk curieus van hier tot Tokio. Minder in dat opzicht maar zeker zo gaaf zo niet gaver zijn de spullen die een zekere Rotterdamse Johan te koop aan biedt op marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/2157311

Wat te denken van:
Solina String Ensemble
Hohner Clavinet E7
Yamaha CP60m
Rhodes Mark 1 73 Suitcase

Persoonlijk vind ik die CP60m wel heel gaaf. Staat reeds gereserveerd. Maar het staat een ieder natuurlijk vrij contact op te nemen met die man en te informeren naar de mogelijkheden, eventueel gelardeerd met een bod. :walker:

Staat reeds gereserveerd. Maar het staat een ieder natuurlijk vrij contact op te nemen met die man en te informeren naar de mogelijkheden, eventueel gelardeerd met een bod. :walker:

ik zal wel weer wat over me heen krijgen, maar ik vind dat niet zo netjes. veel mensen mopperen over mensen die deals afzeggen of niks meer laten horen. hier hebben koper en verkoper blijkbaar een afspraak gemaakt, dan is een ander je voor en dat kan je ook accepteren. ik vind het een beetje onderkruiperij om daarin te gaan zitten roeren.

Ik deel je mening hierin Leo. Ik kan het ergens van beide partijen wel begrijpen als iemand iets reserveert en er dan 20 keer meer voor kan vangen, maar als je iets voor 800 laat reserveren en je kan er achteraf 1000 voor krijgen van een ander, dan is het m.i. toch voor die eerste. Maar goed, ieder heeft zijn eigen moraal daarin.

Tuurlijk, als je iets afspreekt dan blijf je daar gewoon bij... lijkt me logisch. En net zo logisch; als je hier op SF iets aanbied (en dus een vraagprijs hebt opgegeven), gaat het bij een zwik aan reacties gewoon naar de eerste gegadigde. Of, niet geheel ongewoon; haakt de eerste af, vervolgens de tweede en wordt het alsnog de derde.:D

Ik heb ooit iemand benaderd die op mp een advertentie als gereserveerd had staan. Via mail heb ik aangegeven dat als de deal om wat voor een reden dan ook niet door zou gaan ik belang heb bij datgene wat hij aanboodt.
Enige weken later kreeg ik te horen dat de deal niet door was gegaan en dat ik het apparaat op mocht komen halen.

Ik zie geen probleem in bovenstaande handelswijze.

Ik heb ooit iemand benaderd die op mp een advertentie als gereserveerd had staan. Via mail heb ik aangegeven dat als de deal om wat voor een reden dan ook niet door zou gaan ik belang heb bij datgene wat hij aanboodt.
Enige weken later kreeg ik te horen dat de deal niet door was gegaan en dat ik het apparaat op mocht komen halen.

Ik zie geen probleem in bovenstaande handelswijze.

ik ook niet, dat doe ik ook wel eens: als een deal om welke reden dan ook niet doorgaat, dan heb ik interesse.... dat lijkt me prima - zolang je niet meteen een dikke financiële worst voorhoudt.

Inderdaad helemaal mee eens Leo een deal is een deal, alleen moet je het zelf dan ook niet doen i.p.v. hier verontwaardigd zo hoog van toren te gaan lopen blazen.
Of hoe zou je het willen noemen als iemand die je voor is bij de Dijk gisteren, de synth al aan het bespelen is, die jij dus ook wilt, om dan vervolgens de verkoper op het hart te drukken, mocht ie maar iets zeggen, afkeuren of afdingen dan moet je daar zeker niet op ingaan.....je wilde hem zeker behoeden voor fouten ? aardig van je.

Dat is toch niet hetzelfde....

Als er drie kopers zijn voor een vraagprijs, dan gaat koper 1 voor de rest.
Als koper 1 niet de vraagprijs wilt betalen dan kan je toch zonder dat dat vreemd is koper twee het product aanbieden?
Dan heeft iedereen dezelfde kans op het product wat aangeboden wordt voor de prijs die gevraagd wordt.
Afspraak is afspraak werkt twee kanten op.

Daar lijkt me inderdaad niks mis mee. Leo's "financiële worst" betekent de verkoper van de eerste kandidaat koper laten afspringen door ofwel boven hun overeengekomen prijs te gaan bieden als het ding al gereserveerd is, of boven de vraagprijs te gaan bieden terwijl de eerste koper wel de vraagprijs wou betalen.

Als de eerste koper de vraagprijs te hoog vindt (en er nog geen lagere deal gemaakt is), of zonder financiële meerwaarde interesse tonen in het geval de reservatie zou afspringen, is iets helemaal anders omdat je in die gevallen niet probeert een afspraak op te blazen met een financieel lokkertje.

ik zal wel weer wat over me heen krijgen, een beetje onderkruiperij om daarin te gaan zitten roeren.
Je krijgt idd wat over je heen, jij als handelaar wil toch ook graag een zo'n hoog mogelijk bedrag uit je handelswaar halen, je hebt het achter de ellebogen als je dat ontkent.
Ik heb het dan wel over bieden vanaf een gestelde prijs, is er een bod geplaatst en staat hij reeds gereserveerd waarom zou je dan toch geen hoger bod mogen plaatsen, het is aan de verkoper om daar over te beslissen.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om met een hoger bod het item dat reeds gereserveerd stond alsnog in handen te krijgen, soms met suc6.

Inderdaad helemaal mee eens Leo een deal is een deal, alleen moet je het zelf dan ook niet doen i.p.v. hier verontwaardigd zo hoog van toren te gaan lopen blazen.
Of hoe zou je het willen noemen als iemand die je voor is bij de Dijk gisteren, de synth al aan het bespelen is, die jij dus ook wilt, om dan vervolgens de verkoper op het hart te drukken, mocht ie maar iets zeggen, afkeuren of afdingen dan moet je daar zeker niet op ingaan.....je wilde hem zeker behoeden voor fouten ? aardig van je.

tja, zo kan je het ook zien. ik denk dat hier wat anders meespeelt. maar goed...

ik heb niks hoger geboden of gezegd: ik betaal je 500 meer. ik moest alleen lachen (bel peter even op) dat een koper van een synthex voor 1250 uitgebreid stond te testen en dat peter me zei dat inderdaad enige schuifjes niet helemaal deden wat ze moesten doen.... en toen heb ik niet gezegd verkoop hem maar aan mij,maar ik hebg ezegd: als iemand nog gaat afdingen op 1250 voor een synthex moet je dat gewoon niet doen. voor jouw informatie, peter vertelde me op dat moment dat ik nummer 6 al was. dus geen zicht op een mogelijke deal.

Je krijgt idd wat over je heen, jij als handelaar wil toch ook graag een zo'n hoog mogelijk bedrag uit je handelswaar halen, je hebt het achter de ellebogen als je dat ontkent.
Ik heb het dan wel over bieden vanaf een gestelde prijs, is er een bod geplaatst en staat hij reeds gereserveerd waarom zou je dan toch geen hoger bod mogen plaatsen, het is aan de verkoper om daar over te beslissen.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om met een hoger bod het item dat reeds gereserveerd stond alsnog in handen te krijgen, soms met suc6.

ik probeer als handelaar een goede prijs te krijgen, maar ik verlies hoop ik de realiteit niet uit het oog. (wist trouwens neit dat het hier ineens over mij persoonlijk moest gaan.)
en ik vind nogmaals dat als iets gereserveerd is, dus als er een afspraak gemaakt is over prijs en afhaaldatum of zo, dat je dan niet moet gaan proberen te gaan zitten wroeten door meer te bieden om de verkoper te verleiden een gemaakte afspraak af te zeggen.
dat zal ik ook niet doen.

altijd handig trouwens, om in een discussie over een bepaalde handelwijze (en niet over een persoon) je persoonlijke wrokgevoelens erbuiten te laten.

Dat vind ik echt onaardig om te doen, niet aan een ander denken alleen aan jezelf. Karma is een bitch.

Verkopers kunnen er ook wat van, onder het noemer van ja ik heb nog een ander aanbod van 100,= meer, heb je dan nog interesse. Vervolgens mijn bod wat hoger ingezet en wederom heeft de tegenpartij meer geboden. Best leuk maar de tegenpartij is totaal niet zichtbaar dus niet inzichtelijk. Uiteindelijk haak ik dan toch af

Oeps, ik heb blijkbaar her en der een snaartje geraakt :D

Wanneer een item 'gereserveerd' is gezet is het in mijn ogen volkomen legitiem om een bericht naar de verkoper te sturen dat je interesse hebt en dat je een prijs in je hoofd hebt. Het is aan de verkoper te beslissen hoe daar mee om te gaan.

Wanneer ik zelf iets verkoop breng ik alle belangstellenden op de hoogte van de ontwikkelingen. Komt er iemand met een hoger bod nadat ik al een afspraak heb gemaakt met een potentiële koper dan zal diegene het resultaat van die afspraak af moeten wachten. Gaat die eerste potentiële koper akkoord, dan hebben wij een deal en is het jammer voor de latere bieder. Helder en duidelijk naar alle belangstellenden communiceren voorkomt teleurstellingen.

Wanneer iemand na het 'gereserveerd' zetten vanwege een afspraak met een bod komt wat echt hoger ligt dan is het een persoonlijke afweging van een ieder wat te doen. Helder en duidelijk communiceren naar alle belangstellenden toe voorkomt veel trammelant. Gewoon diegene met wie je een afspraak hebt gemaakt daarvan in kennis stellen. Al heb ik me vooralsnog wel altijd aan gemaakte afspraken gehouden. Wie het eerste komt het eerste maalt in praktijk brengend.

Ik moet daarbij vaak denken aan 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet' en aan woorden van een sportjournalisten dat voetbalclubs aan het einde van een competitie net zoveel mazzeltjes als pech hebben gehad bij scheidsrechters. Soms heb je een mazzeltje en soms heb je pech. Ik heb menigmaal geld toegelegd bij een verkoop maar ook wel eens winst gehaald. Is iemand echt een muzikant die een instrument zelf gaat gebruiken dan zijn het gros van de mensen geneigd een zacht prijsje te rekenen, zo ook ik. Andersom heb ik dat per slot van rekening ook menigmaal mogen ervaren.

Ouders in Leiden die een B&S Series 1000 tenor sax aan mij wilden verkopen voor €150,- waarmee ik niet akkoord ging. In plaats daarvan gaf ik hen €300,-, omdat die sax dat in mijn ogen minimaal waard was. Menigeen in mijn omgeving verklaarde mij voor gek. In mijn ogen moet je een faire prijs betalen, ook wanneer een verkoper blijkbaar geen besef heeft van de prijzen. Verkoper blij, jij blij, iedereen blij. En bij mijn weten is veel te koop maar blijdschap of voldoening niet.

altijd handig trouwens, om in een discussie over een bepaalde handelwijze (en niet over een persoon) je persoonlijke wrokgevoelens erbuiten te laten.
Ik heb persoonlijk niets tegen jou hoor Leo, ik zou niet weten waarom ook, ik ken je niet eens?
Je hebt trouwens (als je de LEO van MP bent) altijd wel mooi spul te koop staan, niets op aan te merken.
Ik wou het alleen even hebben over je opmerking van dat over me heen vallen.
Ieder handelt op zijn eigen manier, het is trouwens zo dat als ik iets verkoop aan iemand en er is een afspraak gemaakt over prijs en afhaal datum ik niet met een ander voor een hoger bod in zee ga, tenzij de koper de ophaal datum steeds voor zich uit schuift.
Die Solina String Ensemble MK I van MP is wel raar, zit niet eens een modulation knop op (links naar het keyboard) terwijl die bij een MK I daar wel behoord te zitten.

Die Solina String Ensemble MK I van MP is wel raar, zit niet eens een modulation knop op (links naar het keyboard) terwijl die bij een MK I daar wel behoord te zitten.

De oudste solinas hebben geen aan en uit knop voor chorus, hij staat altijd aan.

ik reserveer NOOIT, wie het eerst met muntjes over de brug komt heeft em. Of anders een forse aanbetaling Internet en blauwe ogen gaan helaas niet samen. 2x gehad dat een reservering werd geannuleerd na een week o.i.d. en andere kopers al weer waren voorzien, ijzer smeden als het heet is, weg = weg en op = op

Back