Trio - Da Da Da (Remake) Preset van de VL-1

Thijs840

Ingeburgerd
hey! mensen:)

jullie kennen vast wel het nummer Trio - Da Da Da uit de 80s
voor de gene die het niet kennen:
ik wist niet of ik dit bij "synths hardware" of "synths software" moest...
anyway, ik wil het liedje en soort van remaken, gewoon voor mezelf.
zoals de meeste denk ik wil weten is de pattern en de herhalende melodie van de Casio VL-1
de pattern is denk wel makkelijk te maken, gewoon een square met een lage Decay.
maar het brass/trumpet geluidje wat je iedere keer hoort snap ik niet.
weet iemand hoe ik dit kan namaken op een dergelijke synth?
het liefst wil ik het in reason doen, maar ik beschik ook over een yamaha shs 10, die ongeveer de zelfde sounds heeft, maar volgens mij niet de VL-1 sounds.(ik denk dus ook de de VL-1 met FM-Technologie is gedesigned.
anyway, weet iemand hoe ik dit geluidje kan na maken?
of het fm is?
en wat voor OSC ik moet gebruiken om te moduleren, en welke gemoduleert moet worden(que wave dan:))

het zou helemaal TE GEK zijn als iemand al een preset voor reason of de SH-201 zou hebben, al hoewel de Roland SH-201 niet egt de sounds heeft van de VL-1, maar toch!:)

Alvast bedankt!

Thijs

P.S het zou leuk zijn als jullie ook nog vertellen wat je van het nummer vind en de Casio, en herinneren en al die dingen, daar ben ik wel benieuwt naar:)

Bedacht me vanmiddag nog dat er destijds al eens parodie op was gemaakt.. onder "De nieuwe Haagse welle":okdan:

Helaas geen beeldmateriaal meer van die uitvoering maar wel een gezellige fotocollectie uit Café Koos :biertje:

Yaay het nummer is af!
Ik zal hem morgen ff uploaden op soundcloud(als ik het niet vergeet:p)
de remake is vooral voor mezelf, omdat ik hem naar men eigen smaak wou maken.
Het is nu meer richting de Synthpop/Synthcore gegaan(Synthcore is mijn zelf ontworpen style:))

special thx to beatzofbucket voor het posten van de link.
De square klikje heb ik gemaakt van men bewerkte moog osc wave(lang verhaal)
Door dat ik een "dikke" square heb gebruikt klinkt het erg als de VL-1

thx iedereen!:D

hey! mensen:)

jullie kennen vast wel het nummer Trio - Da Da Da uit de 80s
voor de gene die het niet kennen: Trio - Da, Da, Da - YouTube
ik wist niet of ik dit bij "synths hardware" of "synths software" moest...
anyway, ik wil het liedje en soort van remaken, gewoon voor mezelf.
zoals de meeste denk ik wil weten is de pattern en de herhalende melodie van de Casio VL-1
de pattern is denk wel makkelijk te maken, gewoon een square met een lage Decay.
maar het brass/trumpet geluidje wat je iedere keer hoort snap ik niet.
weet iemand hoe ik dit kan namaken op een dergelijke synth?
het liefst wil ik het in reason doen, maar ik beschik ook over een yamaha shs 10, die ongeveer de zelfde sounds heeft, maar volgens mij niet de VL-1 sounds.(ik denk dus ook de de VL-1 met FM-Technologie is gedesigned.
anyway, weet iemand hoe ik dit geluidje kan na maken?
of het fm is?
en wat voor OSC ik moet gebruiken om te moduleren, en welke gemoduleert moet worden(que wave dan:))

het zou helemaal TE GEK zijn als iemand al een preset voor reason of de SH-201 zou hebben, al hoewel de Roland SH-201 niet egt de sounds heeft van de VL-1, maar toch!:)

Alvast bedankt!

Thijs

P.S het zou leuk zijn als jullie ook nog vertellen wat je van het nummer vind en de Casio, en herinneren en al die dingen, daar ben ik wel benieuwt naar:)

Het themaatje wat je iedere keer hoort bij Da, da, da is de preset guitar van de Casio VL1.

Phochos

Back