Unity Audio The Rock: iemand ervaring met deze monitors?

justindylan

Stamgast
Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met dit model.
Ik ga ze binnenkort beluisteren en ik vroeg me af wat jullie ervan vinden..

Zijn dat deze?

460396.jpg

Meer serieus: ik heb even de SOS review bekeken. Dan vraag ik me af, er zijn zoveel goeie monitors op de markt, wat doet specifiek je keuze naar deze uitgaan?

Het sealed box element spreekt me erg aan (komt naar mijn weten nauwelijks meer voor), maar daar tegenover staat weer dat de stereo imaging erg slecht schijnt te zijn..

Op mijn lijstje staan ook nog: Genelec 8040 (de Genelec sound kan ik zeer waarderen) en Focal Twin 6 BE.

He Justin!

Ik heb ze (helaas) niet zelf beluisterd, maar wel heel veel recensies gelezen op verschillende fora. De stereo imaging is wel wat minder dan de meeste monitors van hetzelfde formaat, maar toch vinden veel mensen het wel meevallen, het is niet dramatisch slecht volgens hun. De enorme nauwkeurigheid van het laag dat deze gesloten monitors weten weer te geven, in combinatie met een ongekend detailrijk midden en hoog, dat is wat ik elke keer weer terug lees in de reacties van mensen die ze hebben beluisterd of er zelf al mee werken.

Dit heeft me wel heel benieuwd gemaakt naar deze monitors, maar vooralsnog vallen ze toch ruim buiten mijn budget en heb ik de geschikte ruimte er niet voor.

Hoe klinken de V6'jes bij jou in de studio?

Laatst gewijzigd:
Als je dan toch voor stenen speakers wilt gaan, dan zou ik gaan voor deze: http://www.taf-oss.nl/
Ik heb deze speakers een halfjaar mogen testen in mijn huiskamer, in combinatie met een Luxman versterker.
Deze speakers zijn vervaardigt uit een soortement van Beton, en hier in de omgeving {Oss} ook wel betonspeakers genoemd.
Ik heb veel speakers gehoord in mijn leven, maar dit is het allerbeste wat er te krijgen is naar mijn mening.
Voor diefstal hoef je ook niet bang te zijn, want ze zijn niet te tillen, en de prijs is dan ook gerelateerd aan het gewicht ; }

Als je dan toch voor stenen speakers wilt gaan, dan zou ik gaan voor deze: http://www.taf-oss.nl/
Ik heb deze speakers een halfjaar mogen testen in mijn huiskamer, in combinatie met een Luxman versterker.
Deze speakers zijn vervaardigt uit een soortement van Beton, en hier in de omgeving {Oss} ook wel betonspeakers genoemd.
Ik heb veel speakers gehoord in mijn leven, maar dit is het allerbeste wat er te krijgen is naar mijn mening.
Voor diefstal hoef je ook niet bang te zijn, want ze zijn niet te tillen, en de prijs is dan ook gerelateerd aan het gewicht ; }

Aangezien je iemand het advies geeft om niet voor The Rock te gaan, maar voor speakers van een andere fabrikant, zou je mij dan kunnen vertellen wat je, toen je The Rock hebt beluisterd, daar niet zo goed aan vond?

Tenminste.. ik neem aan dat je The Rock beluisterd hebt, aangezien je vast niet een andere speaker adviseert als je zelf geen ervaring hebt met The Rock?

Beste Marando,

Ik heb de Rock nog niet kunnen beluisteren, en ik wil niemand mijn mening opdringen.
Ik wil alleen maar een tip geven, om ook eens naar deze speakers te luisteren, welke nogmaals naar mijn mening echt de top of the bil is op high-end geluidstechniek.
Ook heb ik geen aandelen of enkel belang in dit bedrijf ; }

Hi Menno,

Ja, de V6'jes bevallen goed! Ik heb ze nu naast m'n setje Genelec 8020's staan, welke dus worden vervangen door: of The Rock of Genelec 8040 of Focal Twin 6BE.
Ik ga ze als het goed is eind deze week (eindelijk) beluisteren bij, naar mijn weten, de enige dealer in Nederland die The Rock kan leveren.

Woodstock, dank voor de tip, maar ik ben niet specifiek op zoek naar een stenen monitor. The Rock is trouwens, ook al doet de naam anders vermoeden, niet geheel van steen. Hij is voor het grootste deel gemaakt van houtplaat van berkenhout (zeer solide) en Corian (een soort kunststeen).

Als we kijken naar de prijsklasse van de Focal Twin, dan zou ik je zeer zeker aanraden om ook eens te luisteren naar de Adam S2X. Ik heb deze één keer mogen beluisteren en was erg onder de indruk! Ik zeg niet dat de monitor beter is dan de Twin, want die laatste heb ik zelf nooit beluisterd, maar het lijkt me wel een monitor om zeker eens te beluisteren als het mogelijk is!

Is er trouwens een reden waarom je interesse hebt in de Genelec 8040 en niet de 8050? Die laatste zit ook in de prijsklasse van de Focal Twin/Adam S2X.

Hoe dan ook.. succes met het maken van de juiste keuze! Laat je het even weten als je de knoop hebt doorgehakt wat het is geworden?

Ik zal de S2X zeker meenemen in mijn luistertest! Wat betreft de Genelecs: ik begrijp je vraag en ik heb ze al een keer vergeleken (8040 en 8050) en toen vond ik de 8040's op alle fronten beter, behalve de basextensie.

Ik zal de S2X zeker meenemen in mijn luistertest! Wat betreft de Genelecs: ik begrijp je vraag en ik heb ze al een keer vergeleken (8040 en 8050) en toen vond ik de 8040's op alle fronten beter, behalve de basextensie.

Ok, goed om te weten! Heb zelf de 8050 nog niet gehoord, de 8040 wel bij een vriend van me. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de 8050 hetzelfde zou klinken maar dan met meer laag.. dat is dus niet zo begrijp ik nu.

Die Focal Twin.......heb ik tussen neus en lippen heel snel kunnen beluisteren, was erg onder de indruk.

Intensieve luistersessie of tests heb ik er niet op uit kunnen voeren, omdat ik al andere speaker had gekocht.

Gesloten systeem is sowieso een pre.......vanaf een bepaalde prijs schijnt de port problemen zich niet voor te doen.....althans als ik mn boekje mag geloven.

Hij is er zo te zien niet zo blij mee.. ;).

PSI's lijken me ook fantastisch (ben alleen bang dat het te weinig laag heeft, maar dat kan jij wellicht ontkrachten..?). Heb je de A17-M of A-21M?

Heb de 17M gekocht.......heb weinig last van te weinig laag.

Wat is je budget ?

Back