Akai EB-16 problemen!

Emmie

Stamgast
Ik heb laatst een eb-16 gekocht en in gebouwd in mijn Akai MPC2000XL. Het probleem is dat ik het effect niet aan krijg. Hij werkt wel, want op een s2000 kan ik 1 effectje kiezen. Weet niet precies hoe een s2000 werkt, maar ik kan het 1e effect (zijn reverbs) aanpassen en ik hoor het verschill tussen alle presets.

Maar op de MPC kan ik distortion aan uit alles doen wat ik wil, maar ik hoor geen verschil!! Mijn kits klinken nog steeds droog!! :P

Wie kan mij helpen?!??! Doe ik iets fout? Ik kan in de MPC het effecten onderdeel openen, dus de MPC herkent hem wel. (normaal kan je daar niet in geloof ik. Zegt hij van je hebt geen effecten wat doe je hier)

HELP!!

Hoi!

Ik heb de EB-16 ook gehad, in een S3000xl sampelr.
In multi moet je misschien je effect send instellen?
Wat zegt de manual van de mpc hierover?

-C-

kan ook zijn dat je eerst je sample onder een keygroup moet plaatsen.Tenminste bij de akai.

mensen bedankt voor die snelle replies!! Zelfs in dit hete weer staat het synthforum niet stil.
Maar het bleek dus dat ik nog in een apart venster het geluid van de echo omhoog moest krikken. Het is mij nog niet gelukt bij een volledige drumgroep, maar wel bij een individuele sound. Het het ook maar 1 keer geprobeerd, maar hij doet het dus wel.

En nu bbq'en!!!!

Back