Welke Harddiskrecorder?

Modular Marty

Stamgast
Dames en Heren,

Ik vraag jullie aandacht voor het volgende. Ik heb nu al een aardige studio bijelkaar gespaard, maar nu rest mij nog ongeveer 1 ding, en dat is opnemen. Dat doe ik nu nog op een oud gaar tapedeck die allerlei vage effecten gratis meegeeft. Maar nu lijkt mij het een stuk handiger om dat op een Multitrackrecorder te gaan doen. Nu heb ik al wel in een aantal folders gekeken, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit. Het liefst koop ik een 2e hands recordertje tussen de 500 en 1000 euro. 12 Sporen is wel genoeg voor mij. Kunnen jullie misschien jullie ervaring en kennis op deze thread loslaten, dat zou het leven van mij een stuk aangenamer maken. Tank Joe

Martijn

Harddiskrecorder

Harddiskrecorder

Ik heb in het verleden met een Boss BR8 gewerkt en nu werk ik met een Boss BR1180CD (met ingebouwde cd-recorder). Hiermee kun je 8 sporen opnemen (en 64 virtuele sporen). In de Boss BR1180CD zit een 20 GB harde schijf en in de BR8 zit een 100MB ZIPdrive ingebouwd. Ze werken heel eenvoudig en nemen prettig op, natuurlijk digitaal.
Ik meen te herinneren dat de Boss BR1180CD op het moment rond de 900 euro nieuwprijs staat aangeboden. Tweedehands zal de BR8 (wordt nieuw niet meer gemaakt) zo rond de 400 euro liggen. Beide apparaten hebben ook ingebouwde digitale effectgenerators en een Rhythm Phraise Trainer.

Hopelijk heb je iets aan dit bericht. Veel succes met de speurtocht naar een harddiskrecorder.:halleluja

Voor net iets meer dan 1.000 EUR heb je al een Yamaha AW16 of een Korg D-1200. Zeker niet mis hoor.

Maar tweedehands zal je waarschijnlijk uitkomen op een Roland VS-xxx; die vind je het makkelijkst.

je kunt een keuze maken uit een harddisk systeem die je
gebruikt in combinatie met je mixer ( Fostex D180, Akai DR16 ).
of 1 waar al de faders en effects opzitten ( Korg D16, D12 ), verder
natuurlijk een computer HD systeem die je ook grafisch goed
kan overzien ( Protools,Cubase,logic ).

Is er nergens een overzicht te vinden van die recorders, dat ze naast mekaar staan, en dat je dan de specificatie's kan vergelijken, want van de meeste (oudere) recorders is vrij weinig meer te vinden op het net.

Gegroet

www.thomann.de

www.thomann.de

op de site van thomann hebben ze een vergelijk met die verschillende hd recorders staan welliswaar alleen die nu te leveren zijn, dus geen oudere types, ik heb er zelf meerdere gehad maar toch steeds weer op de computer teruggevallen, ik zit er echter nu aan te denken om een AW16g te kopen van Yamaha, deze vind ik zeer uitgebreid voor zn geld.

Back