Monitorspeaker phonic p8a vs: ?

CajSound

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik monitorspeakers van het merk: phonic p8a (actief). Het is best een onbekend merk (ik hoor er niet heel veel van t.o.v. krk bv) maar ik ben opzoek naar een set betere monitortjes. Ik vind de balans in het mid niet helemaal lekker naar voren komen.
Het is best lastig om te bepalen welk speakers dan daadwerkelijk beter zijn. Maar ik ben toch wat rond gaan kijken en ik kwam deze tegen: KRK RO G2 of ikey audio m808 of alesis MKll? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Andere suggesties zijn uiteraard welkom!

Alvast bedankt!

Event 20/20 BAS is ruimschoots beter en toevallig heb ik een setje te koop =)

vergeet niet de yamaha hs serie. De HS 80 (€500 p/set) is de krachtigste.
De hs 50 (€300 p/set) vind ik iets gedetaileerder maar heeft wat minder power (wel hard genoeg, genoeg om oorpijn te krijgen).
Beide met regelbare EQ op de achterkant

Ik heb ze uitgebreid naast elkaar getest bij iemand thuis en was verbaasd door de kwaliteit van het geluid, met name de HS 50 wat een erg kleine speaker is op het oog maar met een geluid waar menig andere speaker (incl de alesis mon 1 mk II) een puntje aan kan zuigen. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik een test tussen een genelec 8030 en yamaha HS 50 wel zie zitten. Krk's "beuken" wat meer maar missen veel detail in het hoge en middengebied in vergelijking met de HS 50. Als je wil mixen wil je zo duidelijk mogelijk alles horen, beuken kan overal nog (huiskamer, dj booth, auto, feest).

Als je ze checkt, zet dan de mid en high eq op de min stand en de low eq op flat. Dat is het prettigste geluid, vind ik.
Als je de schelheid van een ns10m wil evenaren dan moet je die boel op + zetten.

wil je écht het nieuwste van het nieuwste en de beste prijs / prestatie? dan de Mackie MR5 mkII
Waanzinnige monitor voor het bedrag.

Bedankt voor jullie reactie! Allereerst gebruik ik monitortjes puur om m'n tracks goed af te mixen.
Ik heb persoonlijk nog nooit van Event 20/20 BAS gehoord? Deze speaker is helaas wel wat aan de dure kant (wat ik kon vinden)
Verder heb ik de neiging, als je bijvoorbeeld kijkt naar yamaha hs30, om dan voor de yamaha hs80 te gaan zodat ik niet teveel bas ga missen. zogezegd: ga ik liever voor de "grote versie" dan een slag kleiner. Alsnog lijkt de yamaha ook een leuk setje
Het budget is helaas niet eindeloos... rond de 500,- (set) is mijn max.

let wel op de ruimte waarin je ze gebruikt.
We hebben de hs 80's ook in een huiskamer gezet en de bas was echt te hard door alle weerkaatsingen/staande golven dat we de lo eq op 80hz lo-cut hebben gezet.
Dan nog was hij best laaaaaaag.
De hs 50's waren wat rustiger in dat opzicht, hs 80's kunnen echt blazen.

Persoonlijk zou ik eerder voor de hs 50's gaan, vanwege de detail, en er zit ook genoeg laag in, alleen minder hard.

Uit mijn herinnering, zijn KRK's redelijk agressief qua geluid. Behringer zat vol in het laag, waar alesis datzelfde had maar dan in het hoog. Dit was wel even geleden. Herkent iemand dit?
De yamaha's zijn erg aantrekkelijk. Desalniettemin moet het een goede investering worden, zo vaak koop ik geen monitorspeakers. Anders wordt het een erg dure hobby.

dat ligt aan het model krk. de RPs vond ik vreselijk .de VXT series vind ik helemaal niet vervelend om naar te luisteren.

Hmm, ik twijfel; ikeys of yamaha.. Heeft iemand uberhaupt ervaring met ikey? Tijd begint zich te dringen. A.s woensdag korting bij baxshop..keuzes keuzes...

Ik heb 2 uitgebreide testverslagen tijden geleden op Gearslutz gepost:

http://www.gearslutz.com/board/low-...end-mid-end-monitor-listening-test-today.html

http://www.gearslutz.com/board/low-...st-today-krk-yamaha-mackie-tascam-alesis.html

Veel leesplezier!

Adviezen: koop GEEN HS50M's of Alesis Monitor One MKII's. Met een budget van 500 euro zou ik doorsparen tot 700-800, en ADAM A7(X)'s kopen. Dan heb je tenminste iets fatsoenlijks.
Als het persé goedkoop moet blijven, blijven voor mij maar 2 kanshebbers over: KRK RP5 G2 en de Mackie MR5.

Het blijft lastig, omdat iedereen zijn gehoor op een andere manier beleefd. Een vriend van mij die in de muziekwereldje zit is weg van Ikey m audio, en yamaha doen het ook goed. Hoe doen die het tegenover die KRK/ mackie mr5?

Ps: Echt super voor die reviews! helpt enorm om een beetje houvast te krijgen op monitortjes die aangeboden worden:)

Hmm, na nog wat research is de knoop bijna door. Mackie is een grote kanshebber. Alhoewel adam en dynaudio ook erg goed zijn. Maar ze zijn dan ook wel weer prijziger... Is het die extra centen waard om voor adam/dynaudio te gaan tegenover mackie?

Ik heb 2 uitgebreide testverslagen tijden geleden op Gearslutz gepost:

http://www.gearslutz.com/board/low-...end-mid-end-monitor-listening-test-today.html

http://www.gearslutz.com/board/low-...st-today-krk-yamaha-mackie-tascam-alesis.html

Veel leesplezier!

Adviezen: koop GEEN HS50M's of Alesis Monitor One MKII's. Met een budget van 500 euro zou ik doorsparen tot 700-800, en ADAM A7(X)'s kopen. Dan heb je tenminste iets fatsoenlijks.
Als het persé goedkoop moet blijven, blijven voor mij maar 2 kanshebbers over: KRK RP5 G2 en de Mackie MR5.

Heb je eigen onderbouwing ?

Dat verhaal van die hs 50's kan ik niet bij, achterop kan je de mid en hoog zachter zetten waardoor de gitaren niet nasaal worden, zoals daarin beschreven wordt.
Ik vind ze heerlijk klinken. En ik doe ook boom boom go

Alesis monitor one is erg goedkoop, en beukt, maar detail in mid en hoog gebied ontbreekt meer.

Ik heb mackie 8 mk2 en yamaha hs80 gister beluisterd. En ik moet zeggen dat mackie vol van klank is. Maar "muddy" in het laag is. De yamaha vond ik zelfs een beetje schel klinken. Veel hoog en mid en weinig laag. Beide monitoren heb ik lichtelijk getweaked met die eq/filters, daar werd het wel wat beter op maar of dat de oplossing is...

besef wel dat elke monitor in de winkel anders klinkt dan bij jou thuis.
eigenlijk zou je dus beide setjes thuis moeten kunnen proberen om een eerlijk oordeel te kunnen nemen! ik ben alleen bang dat je monitoren uit dit segment niet zomaar even thuis kunt testen...

Was het maar zo'n feest. Inderdaad in de winkel is het zeker anders, de ruimte is anders uiteraard. Maarja.. het is het beste wat je kan doen:P

Ik heb bij iemand in de studio Behringers en ADAM A7 kunnen horen/vergelijken.
De Behringers (oudere model) vielen meteen af. Onjuiste klankkleurweergave.
De ADAM's vond ik (te) zwak in het laag.

Zelf heb ik de Yamaha HS80M en als ik er iets over kan zeggen, is het dat ze in het laag zeker niet tekort komen. De HS80M vind ik zelf qua allround monitor beter dan de ADAM A7 wegens zijn tekortkomingen in het laag en een ongeschikt beeld in het hoog wegens de ribbon tweeters. De ribbon tweeters zijn heel mooi maar niet geschikt als 'gemiddelde referentie'.

Wat betreft luisterpositie en akoestiek kan ik wel beamen dat ik een meter achter mijn luisterpositie een staande golf heb. Maar op de luisterpositie heb ik nergens last van, en ik heb ook geen storende reflecties wegens de absorptie in mijn ruimte (akoestisch zo goed als dood). En in mijn woonkamer klinken mijn mixen redelijk in de buurt van hoe ze in de studio klinken.

P.S. De bas-instellingen van de HS80 heb ik op iets van -2 staan.

Verder heb ik als referentie voor het middengebied nog Avantone Mixcubes staan. Vergeleken daarmee is het mid van de Yamaha's ook OK.

Ik ben uiteindelijk voor de ikey audio 808 gegaan. Persoonlijk qua prijs/kwaliteit vind ik deze de beste. Misschien onbekend merk, maar het doet absoluut niet onder de bekendere merken.

Back