NE3 en Neo ventilator : scherpe klanken vermijden

gracetunes

Nieuwkomer
Hallo,

Ik speel met een Nord Electro 3 en Neo Instruments ventilator (das een leslie simulator). Ik gebruik die Ventilator niet alleen bij mijn orgels, maar ook bij EP's en soms sample (gemengd met het droog signaal uit mijn NE3 via een mixerke). Probleem is dat er soms heel scherpe klanken geproduceerd worden, vooral als je dat ook nog eens in combinatie met tremolo of zo gebruikt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nooit storende (soms pijnlijke) frequenties heb? moet ik daar eventueel nog iets van hardware voor aanschaffen? zoja, wat?

mijn materiaal :
NE3
Ventilator
A&HZED10FX mixer
2 X QSCK12

dank voor uw reacties!

Ik gebruik mijn ventilator met een pc3k en ik heb nog geen last gehad van scherpe tonen. hoe zijn je instellingen qua toonwheels, drive, e.d.? Over welke versterker of studiomonitoren speel je?

Ik vind de Neo verbluffend goed.

Ow, ik zie nu dat je over qsc k12 speelt. Mooi spul, qsc. Daar zou het niet aan moeten liggen.

Misschien voorzichtig zijn met de 'drive' van je Ventilator bij sounds die al veel hoge frequenties hebben?

Ga je intitiele sounds editten qua frequentie...kijk wat er storend is of zorgt voor de scherpe tonen en ga per geluid kijken bij welke het storend is en welke niet. Ga bij die waar het vervelend is spelen met je EQ. Maar gooi je alles door je leslie heen dan? En hoe heb je die aangesloten dan op je Nord, via een aux ofzo?! Er zijn zoveel oplossingen voor...split output, T-Rex stereo A/B switch etc op dit soort problemen te vermijden.

Het leslie effect opzich zorgt niet voor of kan niet zorgen voor de vervelende freq in het hoog, dat is inderdaad je drive of je levels. Altijd je verschillende sounds goed balansen en EQ'n als ze veel uiteenlopen qua type geluid

de left out van mijn NE3 gaat naar mijn ventilator, vandaar naar mijn mengpaneel
de right out gaat rechtstreeks naar mijn mengpaneel. Ik speel alles door mijn ventilator (omdat ik vind dat die sowieso meestal meer body aan mijn geluid geeft), maar pas hier en daar de balans (droog/nat) aan

ga wat experimenteren met die EQ. wel die van mijn Nord want die van mijn mengpaneel kan ik uiteraard niet voor elk nummer veranderen

dank alvast voor de reacties!

Maar welke sounds stuur je dan naar je linker output en welke naar je rechter? Of gebruik je geen split out mode?

Back