Sampler/Sequencer keuze?

Divers

Nieuwkomer
Ik zit er al enige tijd aan te denken om een sampler/sequencer te kopen.
De samplers waar ik aan zat te denken zijn een MPC2000xl, Electribe ES-1 of SP-505.
Maar op grond waarvan moet ik nu een keuze maken????
Ik heb namelijk zelf geen ervaring met deze apparaten en specificaties zeggen mij vrij weinig als leek.

De vraag is wat wil je ermee doen, en heb je al wat synths
zodat je misschien kan combineren.

Ik wil ermee kunnen samplen, de samples kunnen bewerken om met de sequencer een nummer van te maken.
Maar als ik het goed begrijp kun je dit zowel op de MPC2000xl, Electribe ES-1 en SP-505.

Nee, ik heb geen synths, die wil ik eventueel later aanschaffen.

Dan zal ik voor een alles in 1 gaan , daar komt een Akai MPC2000xl
het beste uit de bus , het is een sampler/Seq.
Ik zal dan nog wel een toetsenbord erbij kopen of je moet genoegen
nemen met de pads.

Die ES-1 en SP-505 werken met Smart cards, maar de MPC met diskettes en SCSI aansluiting.
Van dat SCSI weet ik niet zoveel, als ik met een MPC vanaf een CD speler of draaitafel wil samplen, hoe gaat dit dan in zijn werk en zijn er 'extra's' die ik moet hebben????

Ik zal dan nog wel een toetsenbord erbij kopen

Waarom????

Hee divers; ik ben zelf ook nogal nieuw hier op het forum en ook in synth/sampl/seq-land. Zelf ben ik ook op zoek naar een dergelijk apparaat en ik denk dat ik toch voor een mpc ga. Het kost een paar knaken, maar dan hedde ok wa! Zo zie ik het. Ik kan nu wel voor 600 euro ofzo een apparaatje halen dat het net niet is, maar dan zit ik er over een paar maanden toch weer tegenaan te hikken dat ik iets anders wil. Ik zie het als even door de zure appel heen bijten. Doe iets goed of doe het niet. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik het apparaat als live-instrument wil gaan gebruiken, maar dat terzijde. Op alle fronten schijnt de xl het beste te zijn. Kheb er zelf een keer mee gespeeld in de winkel en qua gebruiksgemak is ie echt heerlijk. Alleen de prijs mag er dus nogal wezen, maja, dj'en/producen is sowieso een dure hobby. Ikzelf ben ook al hard aant sparen. Tweedehands is ook het overwegen waard. Kijk daarvoor eens op www.interface.nl Daar saan er vrij veel aangeboden voor redelijke prijzen. Ik denk dak zelf voor een nieuwe ga. Bij Eindhoven Musical Instruments (www.emi-online.nl) kosten ze nu 999 euro. Das niet teveel lijkt me. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, aangezien ik geen expert ben, maar we zitten een beetje in hetzelfde schuitje zeg maar.

(BTW: Mocht je interesse hebben in een es1 dan moet je effe bij 'te koop' kijken op dit forum...)

Back