Sampler/Sequencer keuze?

Divers

Nieuwkomer
Ik zit er al enige tijd aan te denken om een sampler/sequencer te kopen.
De samplers waar ik aan zat te denken zijn een MPC2000xl, Electribe ES-1 of SP-505.
Maar op grond waarvan moet ik nu een keuze maken????
Ik heb namelijk zelf geen ervaring met deze apparaten en specificaties zeggen mij vrij weinig als leek.

De vraag is wat wil je ermee doen, en heb je al wat synths
zodat je misschien kan combineren.

Ik wil ermee kunnen samplen, de samples kunnen bewerken om met de sequencer een nummer van te maken.
Maar als ik het goed begrijp kun je dit zowel op de MPC2000xl, Electribe ES-1 en SP-505.

Nee, ik heb geen synths, die wil ik eventueel later aanschaffen.

Dan zal ik voor een alles in 1 gaan , daar komt een Akai MPC2000xl
het beste uit de bus , het is een sampler/Seq.
Ik zal dan nog wel een toetsenbord erbij kopen of je moet genoegen
nemen met de pads.

Die ES-1 en SP-505 werken met Smart cards, maar de MPC met diskettes en SCSI aansluiting.
Van dat SCSI weet ik niet zoveel, als ik met een MPC vanaf een CD speler of draaitafel wil samplen, hoe gaat dit dan in zijn werk en zijn er 'extra's' die ik moet hebben????

Ik zal dan nog wel een toetsenbord erbij kopen

Waarom????