iemand ooit een gemodde airbase99 gehad/gezien/gekend?

SirSickSik

zwaar behaard lid
ola mensen, ik heb hier een jomox airbase99 staan en wil eigenlijk wat meer variatie-mogelijkheden in de geluiden krijgen (dus uit het apparaat zelf VOORDAT ze de effecten in gaan).
Dus ik vroeg mij af of er iets bekend is over mogelijke mods aan de airbase99. Ik kon namelijk ook niets op google vinden..
Je hoort vanalles over mods van 707's, 808's en 909's en gezien de jomox toch op hen gebaseerd is, lijkt het me dat dat wel mogelijk moet zijn..toch?
Waar ik naar op zoek ben is de geluiden uit het 'normale' domein te halen. Dus niet de standaard bass-kick (ik vind de punch van de airbase toch iets te veel noisy ipv een goede nette harde POK! of GENG! terwijl de staart op zich juist wel weer wat noisier mag..) en standaard hihats (welke ik ook richting rare squiky glitch-geluiden wil kunnen trekken)

Dus mocht er nog iemand een soortemet van 'sound-fuck-up-mod' weten voor de airbase, laat het me even weten :)

ps, ik ben geen ervaren bender, dus ik wil niet zelf gaan experimenteren op mijn airbase. Daarentegen ben ik wel slim genoeg om andermans' mod toe te passen hoor ;)

sik

De jomox is allemaal smd dat is wat minder fun om te solderen en mods tussen te frommelen. Het is ook super fragiel en slecht gebouwd, je hebt zo een fuckup.

De tr808/909 etc is tru the hole, groter allemaal en makkelijker om te modden.

Van de jomox zijn geen schemas / service manual te krijgen.

Van de Rolands zijn ze vrij te krijgen.

Om maar enkele redens te noemen. :mega:

ah vandaar..ok, dan is dat ook weer duidelijk XD
in de toekomst gaan we die jomox dus ergens verruilen voor een ander geschikt apparaatje. Zag een nieuwe vermona waar je een hoop meer geluiden uit kunt halen dan alleen 'normale' drum-geluiden.

Ja, de vermona drm1 zal je bedoelen :okdan:

Dat blaast de xbase99 enorm hard van tafel 8D8D8D

Is natuurlijk ook een flink stuk duurder.

'k Heb zelf geen DRM1 maar wel enige malen mee gerommeld.. de klank is echt OK :halleluja
Denk dat het een mk2 was, kzag dat er nu ook al een mk3 is met midi.

Een bakje leuk om te modden is bv de CR8000 van roland.
Deze heeft als basis al een wereld geluid (in de buurt van een tr 808

die cr8000 klinkt niet echt als wat ik zoek, heb ik toch liever de airbase99..
daarnaast is een externe midi-trigger noodzakelijk, want ik wil niet mijn genoqs nemo voor niets gekocht hebben :D
dus dat de nummer 3 dan wel worden uiteindelijk (of een ander in de tussentijd uitgekomen analoog apparaat)

Back