[Detroit techno] Ibrahim Reevy - Elonec

Ibrahim Reevy

Grootmeester Piel
Hallo allemaal,

Ik ben op Zondag (hete dag) bezig geweest met het maken van een nummer waarbij ik heb geprobeerd om er non-stop aan te werken om zo te proberen het idee van wat ik wilde maken vast te houden en ik moet zeggen het is gelukt om een nog interessantere track te maken dan ik eigenlijk in gedachte had. In eerste instantie toen aan het nummer begon vond ik het Progressive achtig klinken, maar het is uiteindelijk een Detroit techno track geworden. Hierbij wil ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om Linchen Gold van het Clubcharts forum te bedanken voor zijn tips die ongetwijfeld hebben bijgedragen aan het eindresultaat van de track.

Extra info:

Gemaakt in Reason 2
gebruikte FX: Digital Delay line & Digital reverb (Meerdere malen geladen)

Speelduur: 5:36
Bpm: 137

http://artists.iuma.com/site-bin/mp...brahim_Reevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Elonec.mp3

Mooie geluiden waardoor een leuke overall sound ontstaat. Mis alleen wel wat laag in de track. Een goede pompende bassdrum doet wonderen als je dit voor de dansvloer maakt.

Klinkt lekker. De werking tussen de bas en het geluid waarmee je begint spreekt me ook wel aan.

De kick mag wel wat meer op de voorgrond vind ik. De clap kan ook wel iets harder.

Opzich een goede basis voor een track maar ik heb wel wat opmerkingen:

- "synthloopje" wordt snel eentoonig. Laat eens filter meelopen, of speel wat variaties op de melodie in.
- decay op de high hat mag wel wat korter
- het fenomeen laag is als door anderen genoemt.
- komt voor mij pas bij 3:20 opgang, dit mag wat sneller

Kijk nog even goed naar je mix, en vat kritiek vooral positief op!

Nieuwe versie Elonec

Nieuwe versie Elonec

Hallo allemaal,

Eindelijk weer internet.

De nieuwste versie van Elonec is nu te downloaden.
Ik heb 2 verchillende waarvan deze het beste klinkt.
De andere versie heb ik zo erg aangepast waardoor de geluiden niet meer bijelkaar passen en het een chaos is geworden. Ik twijfel nog over deze versie en indien jullie het niks aan vinden komt de originele versie terug. Bedankt voor alle tips en het reviewen.

http://artists.iuma.com/site-bin/mp...brahim_Reevy/audio/Ibrahim_Reevy_-_Elonec.mp3

ik zou er op dansen, maar ja muzikanten dansen niet he. Lekker nummer.

suggestie:

Sluit op dat 'synthloopje' eens een phaser met waarden:

frequentie 3 à 4
ratio 3 à 4
feedback 3 à 4

Krijgt die wel wat leuke variatie, succes verder.

Ik vind het wel een leuke track, maar toch heeft het nog iets nodig. Misschien wel een mooie mannenstem. Depeche Mode ff bellen?

Hahaha

Hahaha

Origineel geplaatst door Hazes
ik zou er op dansen, maar ja muzikanten dansen niet he. Lekker nummer.

Jawel; muzikanten dansen wel, maar dan niet in het bijzijn van anderen. :D

Dank je wek

Dank je wek

Origineel geplaatst door AOR
suggestie:

Sluit op dat 'synthloopje' eens een phaser met waarden:

frequentie 3 à 4
ratio 3 à 4
feedback 3 à 4

Krijgt die wel wat leuke variatie, succes verder.

Ik vind het wel een leuke track, maar toch heeft het nog iets nodig. Misschien wel een mooie mannenstem. Depeche Mode ff bellen?

Hee man dank je wel voor het reageren, maar ik moet je helaas teleurstellen. Ik heb namelijk nog een versie gemaakt en die dus overgeschreven op deze versie. Nu heb ik dus alleen nog een reason bestand van die andere versie die overigens helemaal verprutst is. Deze track vind ik zelf een verbetering ten opzichte van het origineel, maar mist inderdaad nog iets. Aangezien ik geen zin heb om de track helemaal te verpesten zal ik hem maar zo laten, maar nogmaals bedankt voor alle tips. De originele versie was wat soft en ik heb getracht om deze versie wat agressiever te maken en dat is in grote lijnen wel gelukt denk ik. Tsja daar zeg je wat AOR; heb je het nummer van Dave Gahan? :D

Lekker nummer. Het tweede deel met die extra synth erbij is extra leuk. Maakt hem wat meer zomers.
De groove in het nummer zit gewoon goed, dat doet hem voor mij.

Back