Access Virus TI (Voices?)

Imation

Nieuwkomer
Hoi allemaal,

ik heb een vraag over de Virus TI.
Ik heb hem geinstalleerd en werkende op me pc (zowel FL Studio als Cubase).

En dit is het probleem waar ik tegenaan loop en ik wil kijken of er een oplossing voor is.

Ik heb als ik sommige melodieen gebruik dat hij niet alle noten afspeelt of juist soms compleet wegvalt.

Heeft dit te maken met voices of heeft dit te maken de latency?
En kan dit verholpen worden of zal ik gewoon minder voices moeten gebruiken?

Hoop dat iemand me er een klein beetje mee kan helpen ;)

Groeten,

Wouter (Imation)

zijn de voices, als je bijv 3 patches met bijv 3 verschillende FX gebruikt, dan krijg je hem al op z'n knieen.

meestal zijn zo'n 4-7 stemmen van complexe patches wel voldoende om stemmen weg te laten vallen.

En dat is niet oplosbaar?
Gebruik nu bijv alleen maar de usb.
Dus gewoon geen voices gebruiken?

yep of minder complexe parches of opnemen als audio en zo weer stemmen vrij maken

Je moet er een beetje creatief mee om leren gaan. FX van de TI zelf liefst niet gebruiken bijvoorbeeld.

Maar dit en meer staat allemaal uitgebreid in het 'ervaringen met Virus TI' topic.

heb de jackpot niet gewonnen ofzo ;)
Deze kwam zomaar op me weg en kon het niet laten.
Dus zal voorlopig ermee moeten werken.

Staat hier inmiddels al een tijdje een Virus TI2 en ik wil toch even melden dat ik veel minder last heb van noten die wegvallen.
Kon ik van de TI1 niet echt zeggen (die heeft hier ook een paar jaar gestaan)
Het is maar hoeveel je ervoor over hebt.
Ik heb er in ieder geval veel minder frustraties door :)
Nu zal de software daar ook gerust wel een klein beetje aan meehelpen want hij werkt nu ook als een trein !

Daar heb je ook zo'n synth voor... om effecten niet te gebruiken :)

Oplossing : 2 extra ti's erbij kopen.

3 TI,s heb je volgens jou dus nodig om een beetje te kunnen draaien koekebakker ?
Nou dan wil ik jou wel eens in een kamer zien met 3 van die beesten om je heen,ik denk dat jij dan ontploft ! :)
Je werd al helemaal gek van een zo ding,laat staan 3 !

:) correct! zo veel buffer gekraak kan een mens niet aan

Het meeste gekraak van de TI ,het wegvallen van noten en het out of sync lopen van alles is toch wel bij de instellingen en drivers te zoeken.
Als alles eenmaal goed is ingesteld op elkaar loopt hij werkelijk als een zonnetje :) (hier tenminste dan) ;)

Dan moet access betere drivers leveren ;)
Zo'n synthje moet natuurlijk op veel configuraties en platforms goed werken. Dat ie dat niet
doet is niet zo gek en ook begrijpelijk aangezien de Ti revolutionair was. Dan sluipen er fouten
in. Dat ze dat bij de Ti2 nog niet door hadden is wel kwalijk.

zijn de voices, als je bijv 3 patches met bijv 3 verschillende FX gebruikt, dan krijg je hem al op z'n knieen.

meestal zijn zo'n 4-7 stemmen van complexe patches wel voldoende om stemmen weg te laten vallen.

Zijn hier ook specifieke regels van terug te vinden ?
Bij de meeste andere VA's is het bijvoorbeeld aangegeven dat de polyfonie halveert wanneer je unison speelt.
Is dit ook zo duidelijk aangegeven bij de Virus TI, of is het processorgebruik veel dynamischer en moet je het op het moment zelf maar zelf ondervinden ?

Ik begrijp dat specifieke regels / restricties waarschijnlijk niet zo efficiƫnt gebruik laten maken van de rekenkracht van een VA, maar dat tasten in het duister zoals bij de Virus lijkt me ook maar niets.
Ik weet liever op voorhand waar ik aan toe ben.

Zijn hier ook specifieke regels van terug te vinden ?
Bij de meeste andere VA's is het bijvoorbeeld aangegeven dat de polyfonie halveert wanneer je unison speelt.
Is dit ook zo duidelijk aangegeven bij de Virus TI, of is het processorgebruik veel dynamischer en moet je het op het moment zelf maar zelf ondervinden ?

Ik begrijp dat specifieke regels / restricties waarschijnlijk niet zo efficiƫnt gebruik laten maken van de rekenkracht van een VA, maar dat tasten in het duister zoals bij de Virus lijkt me ook maar niets.
Ik weet liever op voorhand waar ik aan toe ben.

Rechts boven in het display van de TI staat een wel DSP load indicator.
Daaraan kun je wel een beetje zien hoe zwaar je de DSP belast.
De TI heeft 2 DSP,S
1 op de even getallen (parts) en 1 op de oneven getallen (parts)

thx Antonio voor de info.

Geeft die load indicator dan "up front" aan hoe zwaar je patch is, of is ie "real-time" en gaat ie bijvoorbeeld in het rood wanneer het kwaad op dat moment als geschied is ?

Ik denk aan note stealing / gekraak tijdens een performance.

Ik weet niet goed hoe ik me het moet voorstellen. Zo'n metertje dat vol loopt tijdens het patchen en dan tijdens het spelen wat naar boven piekt bij het gezamenlijk indrukken van meerdere toetsen ?

ben wel benieuwd naar die patches, ik had een snow en dat ging prima qua stemmen.
Gewoon niet zo overdreven doen met unison etc.

Alex_Omega schreef:
ben wel benieuwd naar die patches, ik had een snow en dat ging prima qua stemmen.
En hoe verhoudt die zich tov de TI / TI2 ?

Op de site staat "it features the exact same sound engine of it's bigger brothers with about 50% of the voice count".
Maar vergeleken met wat ? De TI2 of de TI1 ?

Back