thx Antonio voor de info.
Geeft die load indicator dan "up front" aan hoe zwaar je patch is, of is ie "real-time" en gaat ie bijvoorbeeld in het rood wanneer het kwaad op dat moment als geschied is ?
Ik denk aan note stealing / gekraak tijdens een performance.
Ik weet niet goed hoe ik me het moet voorstellen. Zo'n metertje dat vol loopt tijdens het patchen en dan tijdens het spelen wat naar boven piekt bij het gezamenlijk indrukken van meerdere toetsen ?
Idd zodra je met een een init patch of een willekeurige patch begint die in de Virus zit zie je aan de aan de load indicator hoe zwaar de patch de DSP belast,dit gaat jammer genoeg met streepjes,blokjes ik zelf had procenten nauwkeuriger gevonden (note stealing krijg je als je hem over z,n max laat gaan) gekraak heb ik gelukkig nog niet zo veel gehad bij de TI2.
Hoe het tegenwoordig bij de TI1 modellen zit kan ik nu niet meer over oordelen.
Zoals al eerder is aangegeven door anderen je kan er prima mee werken zolang je maar wel let op de DSP load,te denken aan unison mode,FX,16 parts tegelijk enz enz...ik denk dat zo elke synth wel zo,n beetje over z,n nek gaat als je er zo mee om gaat
Ik zelf neem de boel gewoon op als ik tevreden ben met zwaar slurpende DSP patch en ga zo weer verder.