Access Virus TI (Voices?)

thx Antonio voor de info.

Geeft die load indicator dan "up front" aan hoe zwaar je patch is, of is ie "real-time" en gaat ie bijvoorbeeld in het rood wanneer het kwaad op dat moment als geschied is ?

Ik denk aan note stealing / gekraak tijdens een performance.

Ik weet niet goed hoe ik me het moet voorstellen. Zo'n metertje dat vol loopt tijdens het patchen en dan tijdens het spelen wat naar boven piekt bij het gezamenlijk indrukken van meerdere toetsen ?

Idd zodra je met een een init patch of een willekeurige patch begint die in de Virus zit zie je aan de aan de load indicator hoe zwaar de patch de DSP belast,dit gaat jammer genoeg met streepjes,blokjes ik zelf had procenten nauwkeuriger gevonden (note stealing krijg je als je hem over z,n max laat gaan) gekraak heb ik gelukkig nog niet zo veel gehad bij de TI2.
Hoe het tegenwoordig bij de TI1 modellen zit kan ik nu niet meer over oordelen.
Zoals al eerder is aangegeven door anderen je kan er prima mee werken zolang je maar wel let op de DSP load,te denken aan unison mode,FX,16 parts tegelijk enz enz...ik denk dat zo elke synth wel zo,n beetje over z,n nek gaat als je er zo mee om gaat
Ik zelf neem de boel gewoon op als ik tevreden ben met zwaar slurpende DSP patch en ga zo weer verder.

Ik zelf denk dat dit ook heel veel mensen vergeten (of misleid worden door die 16 parts)

Please be aware that maximum polyphony can only be achieved when playing one Part at a time
Een klein maar wel heel belangrijk zinnetje in de handleiding :)

Hier ook geen gekraak uit de TI 1. Dat lijkt me meer een computer probleem.

Note stealing heb ik wel vrij snel. Als ik echt een grote patch gebouwd heb, kan ik daar nauwelijks accoorden mee spelen. Een trucje is dan om diezelfde patch 2 keer te gebruiken (1 even nummer en 1 oneven nummer) en de noten dan via Cubase over die 2 patches te verdelen.

Please be aware that maximum polyphony can only be achieved when playing one Part at a time
Lijkt me evident. De polyfonie wordt verdeeld over de parts, toch ?
Of schuilt er nog een addertje onder het gras ?

Hier ook geen gekraak uit de TI 1. Dat lijkt me meer een computer probleem.

Note stealing heb ik wel vrij snel. Als ik echt een grote patch gebouwd heb, kan ik daar nauwelijks accoorden mee spelen. Een trucje is dan om diezelfde patch 2 keer te gebruiken (1 even nummer en 1 oneven nummer) en de noten dan via Cubase over die 2 patches te verdelen.

Precies ! Een computer,configuratie,instellingen probleem.
Grappig om te lezen :) dit deed ik ook zo op die manier met mijn vorige TI1...gewoon verdelen die zooi,en het werkt zoals het hoort.
Zo heb je trouwens ook nog meer controle over je patch (noten)

Lijkt me evident. De polyfonie wordt verdeeld over de parts, toch ?
Of schuilt er nog een addertje onder het gras ?

er zit een addertjes onder het gras :D

er zitten 2 dsp's in met eigen rekenkracht
Alle oneven sporen dus 1,3,5,7,etc. gaan naar dsp 1
alle even sporen dus 2,4,6,etc. gaan naar dsp 2

dus als je met het maken van je track rekening houdt met dit feit en dan de presets naar zwaarte verdeeld over de beide dps's, dan kun je er best veel uithalen kwa power.

Je kunt inderdaad ook dezelfde patch gewoon 2 keer laden in beide dsp's dus, en dan de noten verdelen over beide patches. Dan haal je ook uit de extreme zware patches 2 keer zoveel power.

Best handig dus als je dit weet.

er zit een addertjes onder het gras :D

er zitten 2 dsp's in met eigen rekenkracht
Alle oneven sporen dus 1,3,5,7,etc. gaan naar dsp 1
alle even sporen dus 2,4,6,etc. gaan naar dsp 2

dus als je met het maken van je track rekening houdt met dit feit en dan de presets naar zwaarte verdeeld over de beide dps's, dan kun je er best veel uithalen kwa power.

Je kunt inderdaad ook dezelfde patch gewoon 2 keer laden in beide dsp's dus, en dan de noten verdelen over beide patches. Dan haal je ook uit de extreme zware patches 2 keer zoveel power.

Best handig dus als je dit weet.

Nog meer ruimte dus voor nog meer gekkigheid (parameter control,toewijzingen,automatiseringen) :)

Precies ! Een computer,configuratie,instellingen probleem.
Grappig om te lezen :) dit deed ik ook zo op die manier met mijn vorige TI1...gewoon verdelen die zooi,en het werkt zoals het hoort.
Zo heb je trouwens ook nog meer controle over je patch (noten)

Ik kwam er een keer bij toeval achter dat dit zo werkt. Las pas later waarom dat zo was. Ik ben wel zoiemand die een keer de fucking manual zou moeten lezen, maar het toch nooit doet.

Ik kwam er een keer bij toeval achter dat dit zo werkt. Las pas later waarom dat zo was. Ik ben wel zoiemand die een keer de fucking manual zou moeten lezen, maar het toch nooit doet.

Het kan je een berg frustraties (tijd,zoekwerk) besparen :)
Het is natuurlijk ook wel weer zo dat er zo veel draaiknoppen op de virus zitten dat je eigelijk alleen maar lekker geluidjes wil manipuleren met al die draaiknoppen en voor de rest helemaal niets :)
Die verleiding (verslaving) is wel heel erg groot.

Het kan je een berg frustraties (tijd,zoekwerk) besparen :)
Het is natuurlijk ook wel weer zo dat er zo veel draaiknoppen op de virus zitten dat je eigelijk alleen maar lekker geluidjes wil manipuleren met al die draaiknoppen en voor de rest helemaal niets :)
Die verleiding (verslaving) is wel heel erg groot.

Ik was al bekend met de Virus C dus de overstap naar de TI was niet zo groot. Ik vind ook dat een synthesizer niet zo ingewikkeld moet zijn dat je er de manual bij moet hebben om ermee te werken, tenzij je synthese niet onder de knie hebt.

Hoe dan ook, ben nog steeds blij met de Ti, hij laat sylenth1 klinken als een leeg LIDL bierblikje...

Ik was al bekend met de Virus C dus de overstap naar de TI was niet zo groot. Ik vind ook dat een synthesizer niet zo ingewikkeld moet zijn dat je er de manual bij moet hebben om ermee te werken, tenzij je synthese niet onder de knie hebt.

Hier hetzelfde verhaal,ik had eerst een Virus KC,echt een heerlijke synth (ook dankzij z,n super klavier)
maar dat menu diven elke keer als je een beetje diep wilde gaan ging toch wel heel veel tijd aan verloren,sinds ik mijn eerste TI had werd het editten echt een verademing door de vst editor
Daarom vind ik dit ook echt een synth met een perfecte layout om synthese op te leren (zowel met als zonder manual) :okdan:

Back