CR-78 voor 50 euro

Om eerlijk te zijn dacht ik dat het ding zo'n 250 euro waard was..
Dat is hij ook.
Maar er zijn idioten die er tegenwoordig meer dan €600 voor vragen en weer andere idioten die dat er voor gaan betalen.

Ik gaf die opmerking naar matthewleblom hoor .... ;) [=blom]

Maar het synthje doet het nog leuk hier :)
Vind ik leuk!

Ik zal het ding morgen eens opengooien want volgens die gast heeft het ding al jaren niet meet aangelegen. Dus wss zal hij wel een lekkende batterij hebben.

Het is beter om in het vervolg, als een oud apparaat een lange tijd niet heeft aangestaan, hem eerst open te maken en te kijken of alles er goed uitziet en hem dan pas aan te zetten.
Ja had er al iets over gelezen maar moest hem wel eerst even testen. Kan ik dit gewoon openschroeven zonder stomme dingen te doen?

Ja had er al iets over gelezen maar moest hem wel eerst even testen. Kan ik dit gewoon openschroeven zonder stomme dingen te doen?

Als je hem van die gast had gekocht zonder te weten of ie het deed of niet werd je nu niet voor slecht persoon uitgemaakt ;). Ik deel deze mening trouwens niet. (maarja ik heb dan ook een Solina String Ensemble voor een flesje rood en mijn 909 was 50,- (sorry RSB..) )

Je kan hem gewoon open schroeven hoor. Zorg dat de stekker uit het stopcontact is en probeer hem met zo weinig mogelijk kracht, nadat je de schroeven er uit hebt gehaald, uit elkaar te halen.
Kijk hoe de batterij eruit ziet en nog wat rond. Als je denkt dat je iets verdachts ziet maak je even een fototje en laad je die hier omhoog.

Groet en succes,
Maarten

P.S. En inderdaad proberen geen stomme dingen te doen.

Attachments

• cr inside 005.jpg
    cr inside 005.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 128
Ja mss wel. Nisei wou hem voor me vervangen maar die woont een beetje ver van bij mij dacht ik. Iemand in de buurt van kortrijk of gent die dit even wil doen voor me?

Volgens mij is er toch een probleem met de kick. Hij speelt veel sneller dan de andere geluiden en is precies een oscillator. Ik heb een filmpje gemaakt om jullie eens te tonen.

Batterij ziet er nog goed uit en hoeft in principe niet te worden vervangen. Ik zou hem verhuizen naar de achterkant waar hij geen schade kan aanrichten.

attachment.php

Probleem met de basedrum heb ik met een andere sound gehad. Bij mij is toen IC 115 vervangen.

Ik zie het al: KAPOT
Geef maar aan mij.
Hier heb je echt he-le-maal niks aan.

:P

Goed nu het nuttige stuk:
Voor de DR55 is een eenvoudige mod te maken waarmee je de decay van de kick kan bedienen (vet!)
Als je de decay te lang zet klinkt het ongeveer zoals in dit filmpje.
Misschien is het zinvol om die DR55 mod te bekijken om er zo achter te komen waar het defect zit in jouw CR78.

Er is duidelijk iets niet goed met je bassdrum, Zo te horen triggert de bassdrum op elke 16de noot. (?!)
Gebeurt dit ook als je de bassdrum zelf programmeert? Dus even in write-mode zetten en met een pedal-switch een paar Bassdrums erin kloppen.

Zorg dat de stekker uit het stopcontact is

Is niet altijd het beste, ivm randaarde die statische ontladingen kan afvoeren...stekker in een uitgeschakelde stekkerdoos laten zitten is beter.

Back