[te koop in NL] Synton Fenix

Ik ben bang dat Pierre een beetje doordraaft. 8o)

Origineel geplaatst door omiel
Ik ben bang dat Pierre een beetje doordraaft. 8o)

Tja! Het is een zeer gewild en prachtig systeem!:{

Maar 4500 oiro's? Pfff! :confused:

Maar ja? Weet iemand eigenlijk de normale/minimale dagprijs van de Fenix?:confused:

Nee! Want ze worden werkelijk waar echt nooit te koop aangeboden!:stupid

peace...

Origineel geplaatst door Cisco
Tja! Het is een zeer gewild en prachtig systeem!:{

Maar 4500 oiro's? Pfff! :confused:

Maar ja? Weet iemand eigenlijk de normale/minimale dagprijs van de Fenix?:confused:

Nee! Want ze worden werkelijk waar echt nooit te koop aangeboden!:stupid

peace...

Als ik me niet vergis is €3000,- niet vreemd voor zo'n bak !!

Origineel geplaatst door glennplumber
Als ik me niet vergis is €3000,- niet vreemd voor zo'n bak !!

Dusss.....?

Geldt dus hetzelfde als die thread voor een 909!

Zou zelf 3000 euro nog wel voor die "Fenix" over hebben! Maar? 4500,-:confused:

No way!:stupid

peace...

whooooo

whooooo

wat is er eigenlijk zooo apart aan deze semi modulair [is het toch?]
want er ging laatst al een thread over de syrinx
daar kwam uit dat niet de componenten zoals de cem 3340 [die ook veel in andere synths zitten ]
zorgen voor het aparte karakter van de bv syrinx ,...
maar het ontwerp dus de electronische schakeling
ik vraag me dus af of de fenix ook ,... zo,n apart ontwerp is
tov bv een bucla of serge
[wat als ik de prijs van de fenix zie ,edus in dezelfde prijklasse ligt ongeveer ]
ik vindt denk ik dit soort echt te ,...ver gaan
[boehoe tis gewoon nie leuk meer ][als je nog geen modulair hebt

:walker: gauw eentje halen :halleluja

Synton Fenix

Synton Fenix

Die fenix is echt een heel bijzonder apparaat. De mannen van Synton zijn bij het ontwerp overal nét een paar stappen verder gegaan dan 'de rest'. Voor zover ik weet zijn er nergens standaard chips (CEM/SSM/etc.) gebruikt.. maar is alles discreet opgebouwd..

De manier van patchen is wat eigenaardig .. alle aansluitingen zitten namelijk aan de onderkant (bananenstekkers.. da's wel lekker trouwens).. terwijl de modules zelf redelijk georganiseerd over het hele frontpaneel (overigens geen 19 inch.. maar nét iets minder) verdeeld zijn.

Lees onderstaand artikel uit de SoundOnSound maar eens.. "you better believe the hype"..

http://www.sospubs.co.uk/sos/feb99/articles/syntonfenix883.htm

Ik ga zondag samen met Boemtsjak bij Pierre langs, dus ik zal jullie uitgebreid verslag doen van deze masjien :D (als ie er nog is...)

Origineel geplaatst door n0_key
Ik ga zondag samen met Boemtsjak bij Pierre langs, dus ik zal jullie uitgebreid verslag doen van deze masjien :D (als ie er nog is...)

En?

Al het lekkers wat ik kon verzinnen stond er (en we mochten er naar believe aanzitten), behalve de Synton, want die stond op een andere locatie en daar konden we niet bij.

Het was top! Echt super om zo veel synths bij elkaar te hebben en er lekker op te pielen. En dan is Pierre ook nog een hele toffe gast. Overigens is ie al wat in prijs gezakt met de Synton, voor de liefhebbers...

Vraag me af of die gasten nu nog denken om weer een nieuwe semi-modular synth te willen bouwen. De markt is er rijp voor zou ik zeggen. En volgens mij kruipt hun bloed waar het niet gaan kan.

Ik ben bang dat ik van de liefhebbers de wind van voren ga krijgen nu maar...

Ik snap de hype niet zo van (semi)modulars, ik heb welles op een moogje gespeeld en een arp.... (ik weet het zijn geen modulars) maar die klinken tof en hebben een eigen karakter maar voelen aan alsof ze elk moment uit elkaar gaan vallen en kraken en piepen (en ruisen en zijn vals).

Maar waarom zou je in gods naam stekkertjes willen gaan steken terwijl je met elke digitale synth vergelijkbare geluiden kan maken en die gewoon kan opslaan zonder dat je een foto of tekening moet maken van hoe je de stekkers hebt aangesloten op een expirimenteer plank.

Komt het door het primitieve?

Is het gewoon zo leuk om zelf de modules aan elkaar te kunnen knopen?

Zou je dan ook patches willen maken op een virtueele modular? (waarbij je wel kan opslaan)

Druid

Origineel geplaatst door druid
Ik ben bang dat ik van de liefhebbers de wind van voren ga krijgen nu maar...

Ik snap de hype niet zo van (semi)modulars, ik heb welles op een moogje gespeeld en een arp.... (ik weet het zijn geen modulars) maar die klinken tof en hebben een eigen karakter maar voelen aan alsof ze elk moment uit elkaar gaan vallen en kraken en piepen (en ruisen en zijn vals).

Maar waarom zou je in gods naam stekkertjes willen gaan steken terwijl je met elke digitale synth vergelijkbare geluiden kan maken en die gewoon kan opslaan zonder dat je een foto of tekening moet maken van hoe je de stekkers hebt aangesloten op een expirimenteer plank.

Komt het door het primitieve?

Is het gewoon zo leuk om zelf de modules aan elkaar te kunnen knopen?

Zou je dan ook patches willen maken op een virtueele modular? (waarbij je wel kan opslaan)

Druid

Zet de 2 naast elkaar en je zal het wel horen.

Origineel geplaatst door fuse
Vraag me af of die gasten nu nog denken om weer een nieuwe semi-modular synth te willen bouwen. De markt is er rijp voor zou ik zeggen. En volgens mij kruipt hun bloed waar het niet gaan kan.

ik denk dat hij te druk is met onze ouwetjes spelende te houden

Origineel geplaatst door n0_key
Al het lekkers wat ik kon verzinnen stond er (en we mochten er naar believe aanzitten), behalve de Synton, want die stond op een andere locatie en daar konden we niet bij.

Yep, de Fenix hebben we moeten missen, maar met onder andere de Syrinx en Synthex als respectievelijk analoog mono- en polymonster hadden we verder geen reden tot klagen. :D

Al met al een geslaagde trip. Wordt zeker vervolgd... ;)

Back