Cubase en K-station: note off probleem

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik hep een een probleempje met de note off tussen Cubase en de K-station
In een cubase song laat ik de K-station een achtergrondtoon spelen door een akkoord aan te slaan. Dit akkoord blijft het hele nummer aangeslagen (zo'n 5 minuten). Op bepaalde plaatsen wordt met hetzelfde K-station geluid een simpele melodie gespeeld. Nu komt het regelmatig voor dat het akkoord ineens wegvalt, op een willekeurige plaats in het nummer. Ik weet niet of het aan cubase ligt of aan de K-station. Het heeft niets met de polyfony te maken: het gebeurt op willekeurige plaatsen, en de melodie bestaat uit een paar losse nootjes. Het vreemde is dat altijd alledrie de noten van het akkoord uitvallen, nooit maar één of twee.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is het op te lossen?

Heb je de laatste update geflashed?

gebruik je de arp? cq octave toetsen? want daardoor kunnen ook wel eens noten blijven hangen..

Hee, toevallig dat je het zegt, ik heb dit ook gemerkt, soms dan staat een accord nonstop aan... misschien inderdaad die octaaf knop...

maar soms gaat een note niet uit, misschien even een preference in cubase veranderen naar send note off ofzoiets?"

De nieuwste OS staat er op. Verder heb ik geen arps oid gebruikt. Het akkoord valt trouwens juist weg, hij blijft niet hangen. Ik zal het wel eens met een andere synth proberen, om te kijken of het aan de k-station ligt of aan cubase. Het zou me nix verbazen dat het de K-station is, want daar hebben we wel meer problemen mee. (hij wil nog wel eens crashen...:( :( :( )

En welke midicontroller zit ertussen?

Bij mij blijven ook wel eens andere ports 'hangen' op de meest vreemde momenten. Dit is volgens mij een euvel van Cubase.
Vreemd genoeg heb ik daar (minder) last van als ik de K-station op send/receive kanaal 16 zet.

Ik heb dan de KS5 en bij mij merk ik idd sinds kort ook het "wegval" probleem met cubase.. echt raar.. het ligt niet aan je ingespeelde noten, want als je een klein stuk loopt krijg je het zelfde probleem.. tevens merk ik dat ie vastloopt als ik met stekkers ga kloten.. bv de jacks wisselen ofzo.. echt zwaar trippend..

Origineel geplaatst door Maleh
Ik heb dan de KS5 en bij mij merk ik idd sinds kort ook het "wegval" probleem met cubase.. echt raar.. het ligt niet aan je ingespeelde noten, want als je een klein stuk loopt krijg je het zelfde probleem.. tevens merk ik dat ie vastloopt als ik met stekkers ga kloten.. bv de jacks wisselen ofzo.. echt zwaar trippend..
Ook alleen problemen met de KS? tis echt supervaag... Misschien moet ik de vriendjes van de novation helpdesk maar es vragen.

Back