Belettering zelfbouw?

Jeroen

Music!
Ik bouw altijd gitaarpedaaltjes, en die bedruk ik met decals. Nu heb ik afgelopen weekend mijn gloednieuwe kleurenlaserprinter naar de kl*ten geholpen door een decal die zich om de fuser heen wikkelde. Bovendien vond ik eigenlijk de kwaliteit van mijn printer (in kleur) niet zo strak (zwarte letters op rode achtergrond).

Wat voor andere alternatieven zijn er? Zijn er bedrijven waar ik voor bv een tienje een A4tje met bedrukking in vinyl of decal kan bestellen? Ik ga er niet nog een laserprinter aan wagen.

vraagje! hoe bevestig je het decal papier of is dat een soort van stikker achtig idee?!

Heb binnenkort ook een DIY gitaarpedaal binnen die ik graag wil beletterenenenen....

Als je mij bestanden en blanco decals stuurt kan ik ze wel voor je printen. Kost je alleen porto en ik zou graag en velletje decal willen om zelf ook es te proberen.

vraagje! hoe bevestig je het decal papier of is dat een soort van stikker achtig idee?!
Decal is een flinterdun laagje plastic op een drager. Deze beprint je, knipt of snijdt hem uit en legt hem dan in water. Vervolgens weekt het dunne laagje los en dit schuif je vanaf de drager op je peNdaaltje. Zolang de boel nog nat is kun je alles goed positioneren en daarna laten drogen.

Voor mijn synth modules gebruik ik hetzelfde epson glossy foto papier voor inkjet printers als voor toner-transfer van PCB's. Werkt prima (in een zwartwit laser van Samsung, 65 euri).

Is niet pikzwart, en werkt niet zo goed voor vlakken (vlekkerig), maakt voor PCB's uiteraard niet uit.
Spuit er altijd een paar lagen blanke lak overheen.

Beetje low-tech, and it shows, maar werkt prima. D'r zijn ook transparante stickervellen van Avery, speciaal voor laserprinters, volgens mij is dat ook een soort vinyl. Zou ik niet afwerken met blanke lak, ivm. compatibiliteit van de materialen.

Pedaaltjes etste ik vaak, ook met toner transfer.

Back