DIY n00bie

Ophidian

Ouwe rot
Dag klussers.

Ik ben van plan om binnenkort als hobby analoge synthjes te gaan bouwen.
Ik hebben een klein beetje algemene electronica, techniek en soldeer kennis, maar wat betreft synths bouwen ben ik een absolute beginner.

Wat ik voor ogen heb is om te beginnen een eenvoudige rack-module bouwen, een kick, snare, filter o.i.d.
Ik heb op het internet al een beetje rondgespeurd, maar ik wilde toch even hier vragen om dat er vast mensen zijn met bergen ervaring:

Waar kan ik het beste beginnen?

In de oudere elektuur jaargangen stonden wel van die projecten.
Misschien interessant om daarbij inspiratie op te doen?

Is het trouwens moeilijk zulke dingen inelkaar te zetten? en willen mensen er ook voor betalen (redelijke prijs) door dit door anderen te laten doen?

Me pa kan namelijk gewoon alle schemas lezen.Dus met die kasjes maken heeft hij geen moeite.

Gewoon een vraagje.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind deze site erg interessant: http://www.midwest-analog.com/

Hier zie je wat drum kits: http://www.midwest-analog.com/cat-perc.html

Ik heb ze al eens gemaild, maar ik heb nog niets terug gehoord. Ik zat aan een bass + snare kit te denken. Het frontje wou ik elders laten maken.

Kun je die dingen nog steeds online bestellen? heb er wel belang bij,wil wel eens weten hoe dat klinkt.En de frontjes?;)

Origineel geplaatst door justin
Kun je die dingen nog steeds online bestellen? heb er wel belang bij,wil wel eens weten hoe dat klinkt.En de frontjes?;)
Zodra ik iets van ze gehoord heb zal ik het hier melden.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Zodra ik iets van ze gehoord heb zal ik het hier melden.

Waar kun je losse frontjes kopen? en aangezien de dollar koers laag is...

Ik hoop dat je er gauw wat van hoord. Mischien is het mogelijk ze eens te bellen.:)

De frontjes moet je zelf laten maken... Dat is vaak zo...

Probeer deze bouwer eens: http://www.schaeffer-apparatebau.de/
Die heeft een eigen editor die je kunt downloaden en is redelijk te betalen. Hij wordt door veel DIY synthbouwers aangeraden. Ook door bouwers uit de VS..

en in de laatste Interfaces hebben ze ook artikelen over zelfbouw...

thx iedereen

frotnjes kun je ook bij midwest bestellen, maar kun je niet ook gewoon een 19" blindplaat gebruiken (bijv. van Quiklok) of zijn die dingen te hard ofzo?

niet duur! de link........

ADV-Bass & Snare Kit

Heb vanochtende een mailtje gestuurd en net al bericht terug ontvangen.(schreef je wel engels Johnny?):D

Ze zeiden dat ze zijn te bestellen,moet alleen ff het land doorgeven,waar ze hem naar toe sturen.

We zullen zien!,wat het is;)

Origineel geplaatst door justin
ADV-Bass & Snare Kit

Heb vanochtende een mailtje gestuurd en net al bericht terug ontvangen.(schreef je wel engels Johnny?):D

Ze zeiden dat ze zijn te bestellen,moet alleen ff het land doorgeven,waar ze hem naar toe sturen.

We zullen zien!,wat het is;)
Dan zal het wel in mijn junk mail gekomen zijn of zo... Vaag.

Mij lijkt het wel wat.. Het is dat ik nu geen cent te makken heb anders zou ik hem nu weer bestellen. Volgende maand misschien.

Back