IDM/Electrofunk

Snaek

Ouwe rot
Track uit een collab project

http://soundcloud.com/jupitex/jup1-the-groove-comet

Nieuwe track van mijzelf

http://soundcloud.com/totalvolume/vercrackt

Bedankt voor het luisteren

Die 2e track is heel lekker in elkaar gezet Sneak, beetje oude school Detroit underground *me like
en ik heb veel mooie producties en herrie gehoord de laatste 25 jaar (ga deze bij de mooie zetten)

Tweede track:

Enige wat ik minder vind is dat lievige string achtige geluid rond de 60 seconden, de rest van de geluiden zijn echt perfect. Beetje zo'n duistere galmende New Wave achtige baslijn aan het begin wat je ook wel in vroege UR hoort. Huppelende kick geeft een lekkere drive samen met die krakende clap en het punchy tikje. De eerste string achtige sound is ook wel een beetje cliché maar past perfect op de plek.

Waar is het allemaal mee gemaakt? Vind met name de clap en het punchy tikje zeg maar herkenbaar en toch net even anders.

Bedankt jongens.

Tweede track:

Enige wat ik minder vind is dat lievige string achtige geluid rond de 60 seconden, de rest van de geluiden zijn echt perfect. Beetje zo'n duistere galmende New Wave achtige baslijn aan het begin wat je ook wel in vroege UR hoort. Huppelende kick geeft een lekkere drive samen met die krakende clap en het punchy tikje. De eerste string achtige sound is ook wel een beetje cliché maar past perfect op de plek.

Waar is het allemaal mee gemaakt? Vind met name de clap en het punchy tikje zeg maar herkenbaar en toch net even anders.
Die tweede track is gewoon een snelle jam van eergisteren in Ableton eigenlijk, waarschijnlijk een halfuur aan besteed in totaal ongeveer. Drums zijn met Nepheton gemaakt met de Saturator van Ableton, een beetje aan de drumgeluiden getweakt in Nepheton.

Gewoon de drums op één kanaal en dan de saturator in? Plakt wel mooi aan elkaar zo. Niet alles braaf een eigen kanaaltje geven en uitmixen en daardoor weer kostbare tijd verliezen in je creatieve flow. Als het binnen een half uur niet goed klinkt moet je ook gewoon kappen :okdan:

Gewoon de drums op één kanaal en dan de saturator in? Plakt wel mooi aan elkaar zo. Niet alles braaf een eigen kanaaltje geven en uitmixen en daardoor weer kostbare tijd verliezen in je creatieve flow. Als het binnen een half uur niet goed klinkt moet je ook gewoon kappen :okdan:

Precies idd, allemaal op 1 kanaal haha. Ik ben een beetje van mening dat als je alles een eigen kanaal met alles erop en eraan geeft dat het dan vaak wat te steriel klinkt, en idd je creatieve flow gaat ook snel verloren in van dat soort lopende band werk.

Klinkt goed Snaek. Ben altijd wel fan van dat soort producties, gewoon jammen en de muziek zijn werk laten doen. Nepheton is erg fijn vind ik, komt hier mooi naar buiten, niet perse dat het nepheton is, maar de drums komen mooi naar buiten.

Back