Lies [coldwave-rock]

PabloDeMode

Spank!
Damas y caballeros,

Zoals een tijdje gezegd, hier een iets vrolijkere track van mij. Gemaakt met allerlei geluiden en een humoristische-cynische tekst.

De geluiden zijn van digitale bronnen (behalve de stem :D), maar de mix is door Chosenminder gemaakt met analoge vintage spul, waarmee hij de essentie van en coldwave-track pakte. Big thanks to him!

http://soundcloud.com/pablodemode/lies-remix

Enjoy!

Hey Pablo,

Lekkere track!!! Felicidades. :)

Moest in het begin wel erg wennen aan het spoken word-achtige zingen (niet zo mijn ding..)
maar het uithalen hier en daar waar je mee afwisselt heeft dan wel weer precies de juiste emotie en is dan weer een extra prettige afwisseling in het vocale gebeuren.

Naar een paar keer luisteren is me wel duidelijk dat er een berg werk in zit in deze track zit.. goeie productie :okdan:

Hey Pablo,

Lekkere track!!! Felicidades. :)

Moest in het begin wel erg wennen aan het spoken word-achtige zingen (niet zo mijn ding..)
maar het uithalen hier en daar waar je mee afwisselt heeft dan wel weer precies de juiste emotie en is dan weer een extra prettige afwisseling in het vocale gebeuren.

Naar een paar keer luisteren is me wel duidelijk dat er een berg werk in zit in deze track zit.. goeie productie :okdan:

Bedankt voor je leuk en uitgebreid comentaar! Ik hoorde laatst je tracks ook en vond je zang erg goed moet ik zeggen.

Het was voor mij écht een uitdaging om zo'n vocals te plaatsen, heb nog nooit écht "spoken word" op dit manier gedaan. Maar in het bijzonder heb ik dit in "one take" (een lang loop van 10 minuten laten draaien en lekker losgaan, en de beste stukken kiezen). De tekst is iets schizofrenisch maar dat was de bedoeling ook...

Cool! Dat kleine 60s gitaar loopje is te gek.

Jaah, leuke track! Heel vrolijk.. Of lieg ik nou? :-P

Laatst gewijzigd:
Gracias! Ik ben zelf erg blij mee. Dit was een van de weinige nummers die ik heb dat er soepel liep "in the making".

Hij is wat "vrolijker" dan "the end" maar bijna al mijn nummers zijn cynisch. Zoetsapige tracks zijn niet voor mij bestemd!

Ik waardeer alle donkere sounds in m'n muziekverzameling..
Maar soms laat ik die keihard vallen,
voor een lekker oppervlakkig happy deuntje! :-P

Ik waardeer alle donkere sounds in m'n muziekverzameling..
Maar soms laat ik die keihard vallen,
voor een lekker oppervlakkig happy deuntje! :-P

Ja, ik zie het...
Het volgende nummer wordt weer duister... Hoe donker hoe beter eigenlijk :P:{:luv:

Twee jaar en een maand na dato heb ik dit nummer voor mezelf weer gedraaid... Ik vind hem wat hebben terwijl ik bijna nooit naar mijn eigen nummers luister (tijdens de productie hoor ik de geluiden zo vaak dat na het eind-product er moe van word...)

Back