Furious5
ENOUGH ALREADY!
Ik heb sinds een paar dagen een Korg ESX in huis.. Ik heb hem voornamelijk gekocht omdat ik zo veel positieve geluiden over hoor. Op zich is Ableton voor mij min of meer perfect.. Maar een hardware bakje leek me wel weer leuk. Ik heb in het verleden de RM1x en RS7000 gehad dus ik verwachtte min of meer dezelfde mogelijkheden...
Ik heb de handleiding nog niet doorgenomen maar een paar dingen irriteren me al :-)
+ build quality: hij is echt heel stevig gebouwd
+ formaat: mooi compact itt een RS7000
- bij part selecteren hoor ik steeds ff het part spelen
- geen quantize functie na recorden???
- eq per part is een effect.. je kan dus niet even eq'en voor hij door de effecten gaat
- geen master fx (compressor) of master eq
- je kan samples niet vanuit mapjes importeren vanaf je card. Alleen vanuit de root
- max 8 letters voor filenaam.. ouderwets en vrij kort
- bij importeren van samples zie ik de namen niet van de sample parts die al gevuld zijn (enkel een sterretje). Dus onhandig als ik samples wil vervangen
Poeh.. het is dus ff wennen :-(
Verwacht ik er nu teveel van ofzo? Sommige functies lijken me toch vrij standaard?
Ik heb de handleiding nog niet doorgenomen maar een paar dingen irriteren me al :-)
+ build quality: hij is echt heel stevig gebouwd
+ formaat: mooi compact itt een RS7000
- bij part selecteren hoor ik steeds ff het part spelen
- geen quantize functie na recorden???
- eq per part is een effect.. je kan dus niet even eq'en voor hij door de effecten gaat
- geen master fx (compressor) of master eq
- je kan samples niet vanuit mapjes importeren vanaf je card. Alleen vanuit de root
- max 8 letters voor filenaam.. ouderwets en vrij kort
- bij importeren van samples zie ik de namen niet van de sample parts die al gevuld zijn (enkel een sterretje). Dus onhandig als ik samples wil vervangen
Poeh.. het is dus ff wennen :-(
Verwacht ik er nu teveel van ofzo? Sommige functies lijken me toch vrij standaard?

was even werk maar wel erg vet.