cher geluid (vocoder) microkorg??

Origineel geplaatst door The Q
Verbazend hoeveel mensen het schijnbaar beter weten dan de producers in kwestie zonder ooit een Digitech Talker te hebben aangeraakt.

aaaaaargh! die gozer loopt gewoon uit z'n nek te lullen..daar is iedereen het al 2 jaar op elk forum over eens.... je moet niet alles geloven hoor dat op papier staat ;) ... ik hou er nu over op! >:|

Als de beste producer een vocoder zou hebben gebruikt had hij ten eerste een loopsamplefeed van Cher haar stem moeten hebben, en dat ook nog eens op alle mogelijke klanken (a,o,e,i etc) en hier de toonhoogten via de sampler in gaan lopen klooien. Vervolgens de zang van haar door input nr 2.

...en na al dat werk zou het NOG niet zo klinken als met..... een autotune.

En anders is die producer gewoon dom 8)

ik ben weer wat info rijker

ik ben weer wat info rijker

ok dan weet ik in iedergeval dat ik daat niet naar hoef te zoeken in mijn microkorg.

ik ben niet zo ervaren met synths (ben van oorsprong gitarist) maar doe er steeds meer mee !!
dus bij deze bedankt voor de reacties

Maar nog steeds wel leuk he, die Korg?! :)

Tja, ik zal me er niet over uitlaten wat de producer in kwestie heeft gebruikt. Hoop niet dat hij er slapeloze nachten van heeft gehad want met m'n Antares is het enige wat ik moet doen de autotune inschakelen en de "correction speed" op "zero" draaien... 8o)

schijnbaar wilde Cher absoluut niet dat de beste meneer ging vertellen dat autotune nodig was bij de opnames van cher..... en er zal vast ook ergens een mooie deal met digitech ingezeten hebben ;) en ik blow nooit! :D

Back