Hoe ziet jou studio eruit?

DJWiseguy

Nieuwkomer
hej wijsneus, waarom moeten we iedere keer weer het hele verhaal oplepelen? dit topic is hier al minimaal 31234 gespreksonderwerp geweest, zou zeggen lees je eerst eens in?

:) wat je ECHT nodig hebt is nogal persoonlijk..

Wat anderen hebben:

CHECK HIER

hej wijsneus, waarom moeten we iedere keer weer het hele verhaal oplepelen? dit topic is hier al minimaal 31234 gespreksonderwerp geweest, zou zeggen lees je eerst eens in?

ooh sorry.

ik heb op zoeken gedrukt en ik zag snel niks over het onderwerp.
misschien ben ik niet goed in het zoeken
moet ik het weer weg halen???

Ik dacht altijd dat jij de wijsneus was Raphie ;), maare die jongen heeft pas 2 posts, kan niet echt verwachten dat die het allemaal al weet.

En wat je nodig hebt om muziek te maken is liefde om muziek te maken.

Er zijn mensen die met een looppedaal en stem hele tracks bouwen...

Bericht door een moderator:
Moderatie voortaan graag gewoon aan de moderators overlaten Raphie. Reageren op een topic is niet verplicht.....

moet ik t ff voor raphie opnemen
hij modereert niks
en
als je TS zn naam leest dan is wijsneus ook begrijpelijk

okee dan
raphie doe normaal
en TS lees je in
trouwens
heb je al een gitaar?
en

WELKOM *D

@Wiseguy.

Eigenlijk heb je eerst inderdaad niet meer nodig dan een pc met wat speakers.
En blijf gewoon lekker muziek maken, je hebt helemaal geen dure spullen nodig.
Mocht je wel iets willen aanschaffen dan zou ik naar een goedkoop midicontroller (keyboardje voor bij je pc) wat mij toen wel wat een creative boost gaf.

Mocht je met de tijd aan een keyboardje toe zijn kijk dan even op marktplaats, het heeft eigenlijk geen nut om deze dingen nieuw te kopen.

Wat wat mij betreft enkele studio essentials zijn:

- Goede monitors. Het is echt niet essentieel om hier duizenden euro's aan uit te geven maar met hifi of pc speakers ben je er gewoon niet. Durf echter wel te investeren, monitors zijn 1 van de belangrijkere componenten in een studio.
- Als je met de computer werkt een goede audio interface (ook hier geld weer, high end is echt niet nodig maar onboard audio is gewoon niet goed genoeg in de meeste gevallen).
- Indien je ruimte een akoustische ramp is, durf ook hier te investeren. Het helpt je meer dan je denkt.
- Een goed meubel, hoe toegankelijker je gear staat opgesteld hoe meer je het zult gebruiken.

Verder: Kennis, kennis en nog eens kennis. Leer over synthese, mix technieken etc etc aangezien je eigen sounds kunnen maken en weten hoe je een sound in een mix zet veel meer toevoegd aan muziek productie dan een presetje pakken (alhoewel dit ook kan werken).
Leer daarnaast zaken als dynamics (compressie etc) beheersen. Zeker in de moderne dance muziek zijn deze hulpmiddelen onmisbaar.

Vooral mix technieken worden zwaar onderschat en zijn essentieel in het bereiken van een goed eindresultaat. Internet staat vol met informatie over deze zaken.

Koop zo veel mogelijk nieuwe analoge synthesizers. Dus zeker niet die brakke vintage troep die voor je ogen verbrokkelt, maar gewoon betrouwbare nieuwe apparatuur. Lukt dat niet, koop dan de apparatuur die ik aanbied voor de vraagprijs!

Dat is het advies dat ik iedere beginner zou willen meegeven :mega:

En dit zou per direct van mij weg gemodereert mogen worden. Voel je je lekker ja? Heerlijk iemand kunnen betrappen op een spelfaut. :z :Z
Dan mag ineens heel dit topic naar hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=134692 gemodereerd worden.

En ik voel me best lekker ja :okdan:

edit: Ik heb geen behoefte aan heel het internet te verbeteren; maar als er een fout in de titel staat moet ik daar elke dag op zitten kijken. (Als het een populair topic is) :(

Laatst gewijzigd:
Als je kijkt naar de studio van Afro Jack op Youtube, die heeft een pc staan in een verder ongeïnspireerd grijze kamer.
Hij heeft er wel succes mee...

moet je hok bomvol staan of kan je het af met alleen PC / Laptop en een paar speakers?

Als je hier eens https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=134692 gaat kijken zie je van alles langskomen.

Geef tips en zo.
Specificeer je budget, vertel wat je al hebt staan. Wij kunnen je gedachten niet lezen, en de inhoud van je beurs is ons ook onbekend.

DJ Wiseguy
(links)
Je kunt dit als je signature instellen maar haal dan wel in godesnaam de enters ertussen weg :)

Als je kijkt naar de studio van Afro Jack op Youtube, die heeft een pc staan in een verder ongeïnspireerd grijze kamer.
Hij heeft er wel succes mee...

Daarom vind ik dat ene filmpje van Legowelt zo tof. Lekker allerlei zooi aan je muur hangen.

Liever een oranje vormgegeven hok dan een steriel doktors kammertje. 8)

Back