Adapter voor Siel EX-80/ DK-80 of Suzuki SX-500)

Status
Please reply by conversation.

ActoDi

Tweaker
Ik zoek een adapter voor mijn gemodde Suzuki SX-500.

Specs:
- input: 220V AC
- output: 16 V AC - 500mA

Sander schrijft doodleuk* dat je ff een nieuwe transformator moet scoren bij de elektroboer, maar ik heb NERGENS 16V AC-achtig iets kunnen vinden :)

Vandaar mijn vraag: Wie heeft er een adapter voor een SX-500, Siel EX-80 of nog beter: Siel DK-80 (met twee outputs!!!)

Als iemand z'n EX-80 of SX-500 wil verkopen voor een zacht prijsje, is dat ook prima!

* - http://home.tiscali.nl/~smeyer/siel/ex80.htm

Ok, dat wist ik niet! Ik vermoed dat dat idd aanzienlijk makkelijker moet zijn om te vervangen. Thanx!

Alleen moet je dan wel de hele interne voeding eruit halen...

Overigens is de PS80 17V onbelast. Als hij inwendig 12V is, zou 15V ook prima moeten werken trouwens.

siel_ps.jpg

Thanx Etaoin en Soul C voor de info.

Die ringkerntravo van elektronica-online ga ik aanschaffen. Ik denk dat ik voor deze ga: http://www.elektronica-online.nl/?content=13722 omdat die ook 20 VA is (net als m'n orginele adapter). Ongelofelijk dat ik deze site nog nooit eerder gevonden heb!

Juist een Suzuki SX500 op marktplaats gekocht.
De verkoper had even gemakshalve vergeten te vermelden dat er geen adapter bij zat...
Nu blijkt dat die dingen vrijwel onvindbaar zijn.

Dus mijn vraag, kan me iemand helpen met een adapter?
Ik las net dat bijna alle Siel synths dezelfde adapters hebben.

thanks!

In navolging van mijn eigen vraag van 2 jaar geleden en Yanis' nieuwe zoektocht naar een adapter:

ik heb het uiteindelijkl als vlgt opgelost:

http://imgur.com/WiZI2Mk

A = een universele adapter met output 15V AC (!!!!) en 1A. Deze geeft de + en - 15 V die uiteindelijk nodig is voor de synth.
B = Het orginele bakje van de Siel Adapter. ik heb hier de ringkern uitgesloopt en het printplaatje gebruikt om de adapter uitgang op vast te solderen, zodat je nog steeds met het kneuzige DIN-stekkertje de synth aan kan sluiten. Ik heb één kant op de +/-15v gesoldeerd en één kant aan de aarde. Werkt prima.

Na veel zoekwerk en gepiel was dit by far de makkelijkste oplossing om de Synth weer tot leven te wekken. De Adapter komt uit de euro-bak van 't Goed.

Bedankt Actodi, dit helpt :) ik ga op zoek naar een oude adapter om om te bouwen

Zo zie de mijne er dus uit:

094ca4ea-3ab4-42e9-b97a-d9e426d93b44_zps6be229f6.jpg

Je schaft je dus een ringkerntransfo aan zoals Etaoin hoger aangaf.
Aan het ene paar draadjes een gewone 230V stekker, aan de andere draden een DIN 5-pins connector waarbij je die draadjes ontdubbelt volgens het tekeningetje op de transfo hier (aarding in het midden, paartje links koppelen met paartje rechts).
Misschien beter in een doosje/bakje inbouwen en je bent vertrokken!

Cheers,
Exo. :mega:

... aan de andere draden een female DIN 5-pins.

Ervan uitgaand dat er slechts 1 din stekker uit je Siel/Suzuki komt.
Zoniet ontdubbel je de uitgang naar 2x 5 pins female DIN stekkertjes zoals nodig is voor de voeding op deze van Etaoin hier hoger.

Het printplaatje heeft ActoDi enkel gebruikt om z'n female DIN connectoren op vast te zetten (waarschijnlijk heeft hij chassis female stekkers gebruikt i.p.v. kabelmodelletjes).

Cheers,
Exo. :mega:

Ik heb het printplaatje idd alleen gebruikt om de adapter aan de female DIN te solderen en wat stevigheid te behouden. Als vervang adapter zou ik idd voor die van Exoterrestrial gaan. Al is het alleen maar voor het feit dat zo'n platte stekker aanzienlijk lekkerder in je stekkerblok past dan zo'n lompe adapter :) Daarnaast kan je dat voedingsblok wel in je Siel adapter case proppen denk ik.

Status
Please reply by conversation.
Back