Ernstig krakende output!

BennBeats

Ingeburgerd
Hallo Synthforumleden..

Ik heb een Roland S-50 sampler staan,
Waarbij de output verschrikkelijk kraakt.
Nou is het niet zo'n hele bijzondere machine maar zou em toch graag weer werkend hebben.
Ik heb em opengeschroeft, schoongemaakt en ingespoten met contactspray maar zonder resultaat. En helaas houd hier mijn kennis van digitale hardware wel op.
Iemand enig idee hoe ik het apparaat weer aan de praat kan krijgen??

Hoor graag van jullie!!

Benn

Gaat het om alle outputs dus ook de koptelefoon ? zo ja dan denk ik dat de DA converters
niet meer goed zijn.
Je kunt voor de zekerheid alle kabels nog eens goed aandrukken of het beste de kabels loshalen en dan op nieuw aansluiten.

Nog wat vraagje.

Hoor je dit alleen bij het spelen of ook als er geen geluid uitkomt .

Hee Digimod!

Bedankt voor je reactie,

Het gaat inderdaad om alle outputs.. dus koptelefoon en linksrechts out..
En alleen als je toetsen indrukt heb je er last van, je hoort niks raars als je niet speelt.

Als de DA converters kapot zijn, kan ik hier dan iets aan doen?
Of is het apparaat dan verloren??

Mijn S50 had ook krakende outputs. In mijn geval was het probleem het relais dat bij power-up de outputs schakelt. Die maakte geen goed contact meer. Klinkt alsof jij hetzelfde probleem hebt.

Ik heb eerste het relais overbrugt om te kijken of dat echt het probleem was (en dat was het). Dat is misschien een stap die je moet overslaan als je het niet aandurft om de sampler aan te zetten terwijl het board er vertikaal in staat :D

Daarna schoongemaakt. Het kapje van het relais kan eraf. Voorzichtig schoonmaken met alcohol (geen contactspray!). Ik heb ook alle soldeerpunten van het relais (en dat zijn er nogal wat) opnieuw gesoldeerd. Wat uiteindelijk de doorslag gaf weet ik niet, want ik heb beide dingen gedaan en daarna pas weer getest. Het is bij mij voorlopig opgelost. Het relais is niet makkelijk verkrijgbaar, dus vervangen is niet direct een optie.

Heb het geprobeerd! in ieder geval alles schoongemaakt met alcohol en contacten ingesprayed met contact spray.. maar heeft nog geen resultaat.. wil opzicht nog wel de opnieuw solderen.. maar daar moet ik ff de tijd voor vinden..
In ieder geval bedankt voor je moeite!

Back