Toets kapot!

psylo

Huh. Waar zit ik nu weer?
Hoi Hoi...

Ik heb laatst een 2e hands MIDI keyboardje gekocht (Roland PC200 MKII), maar nu blijken twee toetsen niet goed te werken... Nou ja, eentje helemaal niet en eentje werkt half. Niets zo'n probleem, want ik heb 'm volgens mij behoorlijk voordelig gekocht... maar goed!

Weet iemand hoeveel het kost om die twee toetsen te laten maken? Misschien is er gewoon een contactpuntje kapot ofzo, of zit er stof op who knows...

Vraag twee: Waar kan je dat laten maken in de omgeving van Amersfoort, Utrecht (naast Stafhorst)?

Mazzel en alvast bedankt voor de moeite!!!

Ik heb net een berichtje gestuurd....

Zijn er over het algemaan geen richtprijzen voor dat soort reparaties?

Zoiezo bedankt...

Gewoon rustig dat ding openvijzen, zien hoe de mechaniek in mekaar zit (of stuur Roland eens een mailtje) en dan waarschijnlijk ergens een contactje ontstoffen.

Als je het niet erg vindt om het hele eind te rijden, kan je het in het Roland servicecenter in België laten repareren. Als je telefonisch een afspraak maakt, en je brengt je instrument zelf binnen, is het klaar terwijl je wacht. Het gebouw van Roland Benelux is trouwens erg mooi, en in de grote relaxe ontvangstruimte is een piepklein museumpje met allerlei collectioner's items (vnl ouwe TR's en TB's). De service en het onthaal is enorm professioneel.

Roland Benelux ligt in Vlaanderen, in Westerlo; dat is ergens halverwege tussen Antwerpen en Hasselt.
Het gebouw is vlot bereikbaar, vlak naast de autostrade E313, afrit 23.

www.roland.be
Roland Benelux, Houtstraat 3, B-2260 Westerlo, België
tel +32 (0) 14.57.58.11
fax +32 (0) 14.57.58.12

Naar Roland rijden voor een cheapo midi-keyboardje? Lijkt me een beetje duur :)

Heb je nog wat te doen ook toch... En je heb eens voor de gein bij Roland kunnen kijken.. En als je keyboard aan t einde van de rit ook nog werkt..... why the fuck not.. gewoon gaaan =]..

Volgende week ga ik ff stappen ondernemen.... Heb nu helaas andere dingen aan m'n kop dan muziek :geslaagd:

Van de benzine kosten kan ik waarschijnlijk 3 keyboards laten maken, wanneer ik naar Belgie zou rijden hahahaha... Maar het klinkt wel lachuh!

ik zit met hetzelfde probleem. Mijn Z1 heeft een toets die niet meer werkt. Lijkt wel of ie ontspoort is ofzo. Hij is zeg maar ingedrukt, maar hij kan niet meer omhoog. Wat nou, openmaken??:confused:

Ik heb 'm ook ff open geschroefd.... Na een astma-aanval van al het stof, wipte ik de twee kapotte toetsen eruit. Drukte een paar keer met m'n vinger op het rubbere contactje en hij gaf gewoon een signaal. Tja... vervolgens de toets weer terug geport en 'm weer dichtgeschroefd en nu doet ie 't weer prima ;)...

Ik snap er geen reet van, maar het was best wel een beleving om een keyboard open te schroeven hahahaha.... Ben meer zo'n persoon die wel bang is dat ie bijt :biertje:

Geeft ie weer problemen dan kom ik wel bij de pro langes... Bedankt voor de tips ;)

Ow J-Run, waarschijnlijk is het veertje kapot achter de toets.... Ontdekte dat die ook bestonden!

Neh, ik kap maar ff ;) voordat ik de echte techneuten op hun pik trap... Respect voor jullie :)

Mazzel

Origineel geplaatst door J-Run
ik zit met hetzelfde probleem. Mijn Z1 heeft een toets die niet meer werkt. Lijkt wel of ie ontspoort is ofzo. Hij is zeg maar ingedrukt, maar hij kan niet meer omhoog. Wat nou, openmaken??:confused:

Ik had hetzelfde met mijn Z1 en ik snapte er geen klap van. Drie toetsen op een rijtje die maar ingedrukt bleven. Kom ze zelfs niet omhoogtrekken. Wat bleek... er lag een lolliestokje tussen. Arrghhhhhh. :D

Back