[work in progress] TFHats - Haarschmuck

Tops:
Geluidskeuze is goed, sfeer en fx passen goed bij elkaar.

Tips:
1) Over hel algemeen zijn de geluiden tot 2.34 niet helemaal geïntegreerd, ik bedoel, hier komt er een synth en daar een ander geluid. Daar heb je erg mooi opgelost waar de vocals komen.

2) Intro loopt niet helemaal lekker en is te lang.

3) In het begin van de drums lijkt het een beetje "gedrukt" door de compressie.

Dit nummer heeft enorm potentieel maar je kunt veel beter. :)

Ha Pablo,

Bedankt voor de tips. Die compressie klopt inderdaad. Wanneer de drums er in komen heb ik een 'stille' kick (4x4) gesidechained met de reverb. Dat geeft een drukkend effect. Ik had zelf ook al bedacht om die in het begin weg te laten.

Mijn idee tot 2.34 was om de geluiden/melodieën elkaar te laten 'beantwoorden'. Dat lijkt me nog steeds een leuk idee, maar ik heb even zelf geen idee hoe ik die dan geïntegreerder moet laten klinken.

Ha Pablo,

Bedankt voor de tips. Die compressie klopt inderdaad. Wanneer de drums er in komen heb ik een 'stille' kick (4x4) gesidechained met de reverb. Dat geeft een drukkend effect. Ik had zelf ook al bedacht om die in het begin weg te laten.

Mijn idee tot 2.34 was om de geluiden/melodieën elkaar te laten 'beantwoorden'. Dat lijkt me nog steeds een leuk idee, maar ik heb even zelf geen idee hoe ik die dan geïntegreerder moet laten klinken.

Okay, wat je kunt doen is (want dat heb ik wel begrijpen, melodieën als vraag/antwoord) af en toe met kleine overlays (met reverb-echo of zoiets) boven elkaar plaatsen, bijvoorbeeld als de ene synth komt, iets langer doen boven de andere, zo heb je het idee van progressie.

Het is maar een klein detail van opbouw, want zo is het een beetje droog, niet mis mee trouwens. :)

Back