Gratis VST plugins van SirSickSik

ga ik hier mijn eigen vst-pagina bevuilen.. maar goed.... ik vergeef (vergeet) het mezelf morgen wel weer als ik wakker wordt..
een combo tussen de midfile-randomizer en mijn laatste 3000+ poging een behapbare complexe sequencer te maken op basis van muziek theorie.. oftewel net als altijd... precies hetzelfde maar dan anders... of juist anders maar dan precies hetzelfde.... tis maar hoe je het ziet... volgens mij doet de 'toon' 't waarop je het zegt... ofzo..ik volg mezelf niet meer...

Attachments

• SirSickSik - Always The Same Different Things.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 136
:okdan: deze klinkt nog meer plaideriger dan dat andere nummer wat ik erg als plaid vond klinken :dj: (vind alleen de drum een beetje 'zo zo' kwa sound)

aww, die kickkrusher is helemaal de sizzl.

doe je ook aan kleine verzoeknummers?
die kickkrusher zou handiger zijn als ie ook een envelope folower heeft voor dry/wet.
nu heb ik vaak dat de attack van mn kicks dynamisch wegvalt. zou nog vetter zijn als de attack dus ook ff dry kan.
of anderzom natuurlijk.

maar hulde voor het posten van deze vsts!!!!

plaideriger...
na 1,5 minuut (en na nog wat doorgespoeld te hebben om er achter te komen dat de rest eigenlijk niet echt veel anders was) had ik deze formulas-2-sound extravaganza wel weer voldoende gehoord... wil niet zeggen (en dat had ik al eens geroepen) dat ik niet positief ben over het uitgedachte concept maar meer de muzikale uitkomst... het mist gewoon iets, de human touch ofzo (qua arrangement bedoel ik dan bij uitstek, niet de klank)... vinnik persoonlijk dan he...

het is natuurlijk een project waarmee ik nog bezig ben. Geluiden heb ik zeer simpel gehouden, omdat het voornamelijk om de sequencer zelf gaat en ik gewoon moet kunnen horen wat die er nu uit gooit. Drums zitten erin om te kunnen checken of er dingen schuin gaan lopen.

De human-touch is dus inderdaad ver te zoeken tot nu toe, omdat het voornamelijk is zo van: kijken wat het ding zelf kan, los van alle mogelijke bepaling van mijn kant. Om zo'n nummer lopend te maken zou er natuurlijk een hoop meer moeten veranderen, zoals pielen aan de geluiden, rust-stukken, overgangen en het veranderen van de parameters van de sequencer. Maar dat is zaak voor als ik klaar ben met de plugin..

2x distortion 1x compressor/expander met side-chained freq-boost

2x distortion 1x compressor/expander met side-chained freq-boost

yeeeeh en nog meer distortion! :D
als tip, tis een soort van setje:
eerst slope distortion, daarna de clearly dirty compressor en hierachter de tanner.. en gooi hier dan een kick doorheen en beetje afstellen op de gebruikte kick :okdan:

Tanner:
Atan/tanh functie overdrive/tube-achtige distortion met sine-shaper en filter-stage d'r tussen. Gefilterde signaal gaat door de distortion en wat eruit gefiltered is+de inverse van de extra resonantie wordt clean doorgestuurd.

De knoppen:
'Main' besturing
-mix: de mix tussen clean en distorted signaal
-Drive: boost signaal voor de atan/tanh functie (zie tan-mix knop)
-Lvl: eind-gain voordat het signaal door de softlimiter aan het einde gaat (sorry, die staat nogal laag vanwege de gebruikte functie, dus na het effect zal je weer even gain moeten toevoegen..)

Filter sectie: (inkomende signaal gaat door filter, waarna dit bewerkte signaal van het droge signaal wordt afgetrokken. Het overblijfsel gaat droog naar de mix en het gefilterde signaal gaat door de atan/tanh functie en wordt daarna bij de mix erbij geteld.)
tone: cutoff filter
Q: res/Q
Gain: alleen voor parametric filter selectie
mode: (rij aan de linker kant) 15 verschillende filters te selecteren met verschillende responses
cascade: filter opstapeling (tot 8x)

Distortion sectie:
Tan-mix: mixt tussen de atan en tanh functie waar het gefilterde signaal doorheen wordt gestuurd.
sine-input: hoeveelheid en normaal/inverse volume van het gefilterde signaal dat door een sine-shaper gaat (hoeveelheid is vermenigvuldiging van inkomend signaal. Dus geen gain is 1).
sine-mix: mixt het ge-sine-shapete signaal met het atan/tanh distorte signaal.
Sine-h-limit: LP-filter over al het gedistorte signaal (vergeten het naampje te veranderen :D)
Sine-l-limit: HP-filter over al het gedistorte signaal (zelfde verhaal)

Slope distortion (mono en stereo versie)
Distortion waarbij de distortion-shape ingemixed wordt op basis van de slope-hoek en positionering binnen de slope. Ipv normaal waarbij de distortion opgewekt wordt door de peaken en opgegaande slope, komt deze distortion voornamelijk in rond het midden van het signaal is en is dan afhankelijk van de snelheid waarmee die dat doet. Zolang er geen inkomende signaal is, dan is de soortemet van "distortion-mix" 0. Wanneer er signaal komt, distord die meteen totdat die richting de pieken komt (-6dB) waarbij die, hoe meer die bij de piek komt, minder tot niet distordt. De snelheid is hierbij ook van belang. Een langzame verandering geeft weinig tot geen vervorming, dit loopt langzaam op tot een punt dat een hyperbolische functie ervoor zorgt dat de hoeveelheid distortion weer afneemt.

Anders gezegd: een sinusgolf zal meer ondervinden dan een blokgolf als het goed is (wel weer afhankelijk van wat je afstelt).

knoppen:
Pre-gain: volume-adjust voor inkomende signaal voordat deze door een atan functie gaat.
mix aTan1: (in stereo versie mix D1) Mixhoevelheid van de atan functie+pregain voordat deze door de

slopedistortion gaat. (kan audio zowel boosten als juist cancelen!)
slope: cut-off frequentie van signal-follower (LP-filter)
Res: resonantie van signal follower
FilterX: cascade hoeveelheid van filter (tot 8x)

Mid-Gain: gain voordat het signaal door de 2e atan functie gaat.
mix atan2(in stereo versie mix D2): mixhoeveelheid van de 2e atan functie (werkt dus als limiter/tube distortion)
endmix: dry/wet mix

Mid-distortion waveshaper: vul onderin de formule in voor de gebruikte distortion voor wanneer het distorte signaal ingemixt wordt.
Paar ideetjes voor aanpassingen:
atan((sin(x*pi/4)*2))*max(0,(5-abs(x)))+x
atan(tan(sin(x*pi/4)*2))*max(0,(5-abs(x)))+x

en een compressor: Clearly Dirty Compressor
-Met frequency-boosts door middel van een bandpass filter.
-expander achtige en compressor functie

Knoppen:
expander:
Freq: als peakfollower een LP-filter gebruikt.
G: 'goal' dB waarde waarnaar het signaal naartoe zou moeten

Compressor:
T: threshold
R: ratio
A: attack
D: Decay
G: Gain

L: Soft-Limiter in dB

F, R en V zijn om bepaalde frequentie te boosten voordat ze in de side-chain van de compressor/expander gaan.
F: frequentie (khz)
R: Resonantie
V: Volume, dus de hoeveelheid van het door de filter doorgelaten signaal.

Attachments

• Tanner.zip
    1,7 MB · Bekeken: 147
  • Slope Distortion Mono.zip
    1,6 MB · Bekeken: 140
  • Slope Distortion Stereo.zip
    1,6 MB · Bekeken: 145
  • Clearly Dirty Compressor.zip
    1,7 MB · Bekeken: 133
dat zal ik bij nieuwe plugins zoveel mogelijk proberen te doen ;)
bij oude is het voor mij ook niet altijd meer even duidelijk hoe die in elkaar zat. Ik kan dan wel enigzins aangeven hoe je er mee kunt werken, maar voor mij is het soms ook weer even zoeken :D Dat krijg je als je meerdere plugins per week maakt en dat al 10 jaar lang... haha

je moet er maar van houden, maar met snel even wat knopjes draaien en een simpel drumritmetje in z'n geheel er doorheen flikkeren met de effect-routing zoals hierboven beschreven, krijg je met de combinatie clearly dirty compressor-slope distortion-tanner dus ongeveer zoiets:

(d'r was iets verkeerd gegaan met de opgenomen automation en audio opnemen blijkbaar...ff met een omweg ff snel overnieuw gedaan..)

Attachments

• SirSickSik - You gotta love this.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 142
Laatst gewijzigd:
Flazner: traploze combo tussen phaser en flanger.

Flazner: traploze combo tussen phaser en flanger.

Vanochtend gemaakt, hier een combo tussen flanger en phaser: de Flazner.

P/F knop regelt de verhouding tussen phaser en flanger (phaser heeft vaste frequentie afstanden, flanger's afstanden zijn afhankelijk van basis frequentie en is hiervan een multiplicatie->geregeld met de FLG knop)

LFO's:
rate: snelheid van de LFO, de curve gaat van 0 tot 20000 hz via een 3 voudige exponering.
WTH: basis wijdte van de LFO
24 golfvormen

Stages:
FRQ1: frequentie van 1e stage of basis frequentie van flanger.
PHS (2-4) frequentie van 2e tot 3e stage (onafhankelijk van 1e stage)
1-2-R: mix tussen LFO 1, 2 en ringmodulatie tussen 1 en 2.
L/R: links/rechts selectie en mix van inkomende stereo audio om door de stage te gaan en op die panning weer ingemixed te worden.
L3W: wijdte van LFO3 om naar de panning gestuurd te worden voor desbetreffende stage.
MIX: stage-mix hoeveelheid.

Main:
End Gain: volume-adjust voor de audio die uit het flazner gedeelte komt voordat het met dry-audio-in gemixed wordt.
Main Mix: dry/wet mix
Audio-mod-Wth: wijdte van audio die van de audio-input/vorige stage naar de frequentie van de stage gestuurd wordt voor audio-modulatie.
FBK: feedback hoeveelheid voor alle stages.
P/F: phaser-flanger mix (mixt de waarden die voor het phaser/flanger effect gebruikt worden, niet audio die door verschillende phaser/flanger routings gegenereerd wordt)
FLG: flanger-frequentie distributie offset (afstand tussen allpass-filters is een multiplicatie van basis frequentie ipv vaste afstanden zoals bij phaser)

Audio toepassingen van effect zijn behoorlijk veelzijdig. Phaser, flanger, chorus (achtig), 'electrify' (audio-modded), (modulated) reverb en distortion, afhankelijk van de gebruikte instellingen.
CPU gebruik op oude AMD3000+ is rond de 6 a 10%.

Attachments

• Flazner.zip
    1,8 MB · Bekeken: 158
een klein aanpassinkje maakte het geluid ineens nog even een stuk meer gevarieerder:
een extra LFO om tussen phaser en flanger mix te mixen.
3 toegevoegde parameters in de main-box voor de P/F mix:

rate: LFO rate
WTH: wijdte LFO
en golfvormselectie.

Attachments

• Flazner2.zip
    1,8 MB · Bekeken: 148
Nieuwe gratis synthesizer van sirsicksik download: 'Holder'

Nieuwe gratis synthesizer van sirsicksik download: 'Holder'

Hier een drone achtige synthesizer, de Holder

Carrier vakje:
sync (syncing van alle oscilatoren: op carrier, mod1 of mod2 frequentie of 'off')
Main pitch: main pitch voor alle 3 de oscilatoren
quantize: audio-quantizer (stepper)

Mod1/2 Vakjes:
ff een uitlegje: mod1 sample&holdt (dt? werkwoord, tegenwoordige tijd...:D) de carrier audio met een frequentie die een ratio is van de main-pitch en trekt dit van het originele signaal af. Wat er over blijft gaat door een LP filter en wordt bij/met het sample&hold-signaal opgeteld/geringmod (modfx vakje).
LP: cutoff van LP filter
Res: resonantie LP filter
Ratio: ratio tussen carrier pitch en mod pitch

ModFX-vakjes:
ff een uitlegje: het signaal dat gesample&hold is kan op 2 manieren doorgestuurd worden, sample&hold signaal met gefilterde signaal opgeteld of als ringmod tussen sample&hold signaal en het gefilterde signaal. Achter de ringmod zit nog een multiplier om het geringmodde signaal zonodig te kunnen boosten. Daarnaast is het originele signaal met het gesample&holde signaal te mixen op 2 plekken.
Na de mod1 en modfx1 bewerking, gaat de audio naar de mod2 en modfx2 bewerking. Deze hebben dezelfde werking.

knoppen:
normal/ring: mix tussen opgetelde signaal of geringmodde signaal
Boost: boost voor geringmodde signaal
mix: mix tussen origineel en sample&hold signaal
Quantize: quantizeert het audio-signaal in steps aan het einde van de mod+Modfx routing.
Dry/wet: mix tussen originele (carrier) en gemodde+modfx signaal.

End-FX:
reverb met decay, diffusion,damp en size (geen dry/wet mix, sorry, maar doe je maar met size en decay. Houdt het geheel een beetje organisch :D)
Lp en res: cutoff en resonantie voor eind LP filter
DL&DR: onafhankelijke delay time voor links en rechts (pingpong-delay)
FL&FR: onafhankelijke feedback voor links en rechts. Zowel normaal als inverse.

LFO's:
voor 4 parameters zijn er dedicated LFO's, filter, ratio ringmix en quantize (quantize enkel voor carrier en mod1).
3 parameters: wijdte, rate en golfvorm.

En laatst but certainly not least:
de inbuild parameter automator/recorder!
Druk op het rode ronde opname knopje en begin maar aan de knoppen te draaien. 256 step automation (1 controller per step!!) met instelbare afspeelsnelheid. Je kunt iets dus langzaam 'inspelen' en snel afspelen. De afspeelsnelheid is zelf ook te automaten... op zich nog wel een ideetje om er een tweede recorder bij te gooien voor nog meer doorgaande veranderingen en freakzooi..

Bijgevoegd, een sampletje waar ik een beetje ermee zat te klooien

Attachments

• SirSickSik - Hold It.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 143
  • Holder.zip
    2,9 MB · Bekeken: 149
Laatst gewijzigd:
ps lfo's gaan van 0-20000 hz :P

plekken met een duidelijke delayde kraak zijn trouwens plekken waar ik van preset wisselde... niets aan te doen door de opbouw..

I kinda did (hoewel disto nou niet mijn meest favo effect is ten alle tijden) :okdan: maar ik weet wel iemand die hier iets mee kan :D

happy.png

Hier een (onaf) stukkie waarbij het achtergrond/intro geluid gemaakt is door de holder synthesizer. D'r overheen nog de slope distortion en flazner.

Slope distortion, kut-fxd, tanner en clearly dirty distortion over de drums.

Attachments

• You're Always Self-Defeatable.mp3
    8,4 MB · Bekeken: 129
Back