klankschaal gezocht

Status
Please reply by conversation.

edhal

Ouwe rot
Voor een projectje zoek ik een klankschaal, liefst vanaf 20 cm diameter.
Heeft iemand iets staan waar hij/zij niets mee doet?

Attachments

• klankschalen201.jpg
    klankschalen201.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 91
Wereldwinkels, kan je ze ook uitproberen

al de schalen die je kan kopen op deze plaatsen zijn meestal fake en klinken ook (zeer) kut

Je hebt ook nieuwe schalen die 'goed' klinken maar dat heeft niets te maken met vintage goed klinkende schalen

je hebt ook vintage schalen die prut klinken natuurlijk..

ebay en dan vooral duitsland, klangschale.
tja als je er eentje maar voor eventjes nodig hebt en je 0488 is dichtbij nijmegen. Dan kan je er wel eentje van mij lenen.

al de schalen die je kan kopen op deze plaatsen zijn meestal fake en klinken ook (zeer) kut

Je hebt ook nieuwe schalen die 'goed' klinken maar dat heeft niets te maken met vintage goed klinkende schalen

je hebt ook vintage schalen die prut klinken natuurlijk..

volgens mij klinken alle klankschalen kut....

:koffie:

haha nee zeker niet , sommige klankschalen hebben zo'n vette bass toon met vibratie. dat het bijna op een techno nummer lijkt :)) je moet er alleen niet met zo'n houten knuppel opslaan, dan klinken de meesten inderdaad kut :O knuppels en kut, dat past

dank voor de reacties en Steppert dank voor t leen-aanbod

ik ga de New Age-shops eens even af voor een koperen... tzijn wel prijzige dingetjes weet ik inmiddels, zeker de grotere...

heeft iemand ervaring met die zg.kristallen klankschalen? lijken mij akoestisch minder mooi

nog ff ter info, je moet er niet met een houten stok in/op slaan, maar met een met suede of vilt beklede stok

met een strijkstok erover wrijven, geeft ook wrede effecten

voor de klankschaalfetishisten :-)

Status
Please reply by conversation.
Back