Gouden tijden inkoop, brakke tijden verkoop.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

GuidoR

Turning knobs, heating pads
Hoi hoi,

Hoe komt het toch dat de laatste tijden de prijzen van 2e hands synths naar beneden vliegen?
Ik zelf heb gemerkt dat de verkoop gewoon enorm lastig is tenzij je enorm laag gaat met de prijs.
En ik zie nu overal enorm goede dealtjes vorbij komen. Hoe komt dat? Heeft dat te maken met de
"brakke" economie in Nederland momenteel?

Graag uw mening :)

Ik vind het prima, ik zit toch aan de kopende kant :)

Mooi nummer trouwens Soushkin

Ik heb het gevoel dat mensen meer geduld hebben de laatste tijd en dat leid tot lagere prijzen. Goed voor inkoop niet voor verkoop.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb het gevoel dat mensen meer geduld hebben de laatste tijd en dat leid tot lagere prijzen. Goed voor inkoop niet voor verkoop.

jah precies, dat lange wachten klopt wel... vreselijk irritant als je iets wilt verkopen.

Het komt door de PC ! :duivels:

Origineel geplaatst door krz
Het komt door de PC ! :duivels:

Jah misshcien wel, maar PC's zijn er toch al wel een tijdje...

Maar snelle PC's niet ;)

En daarnaast zijn de echte vette VST's/Softsynths er nog niet zo heel lang. Standalone had je een aantal jaar geleden al wel VAZ Modular... maar ja... je PC werkte zich dan ook helemaal in het zweet.

[OT]
Wat financiën betreft. Ik geloof niet dat de mensen die gewoon werk hebben nu echt in moeten binden. Dat "het gaat slecht" wordt door de media flink aangedikt. Dat er zoveel mensen links en rechts uitvliegen hebben we te danken aan vervelende aandeelhouders die managers dwingen om maar mensen te ontslaan om de kosten te drukken... want dan wordt hun aandeel weer meer winstgevend. En dan vindt men het gek dat bijvoorbeeld Pieper aangepakt wordt door iemand wiens leven waarschijnlijk helemaal verwoest is door Pieper's beleid. Laat ik me verdomme weer verleiden tot politiek getinte uitspraken... zal wel weer een rel worden.
[/OT]

Voor wat betreft de ouwe bakken. Ik denk wel dat steeds meer mensen liever voor virtueel analoog gaan. De mythe begint een beetje te verdwijnen. Waarom? Steeds meer mensen kunnen nu met minder middelen een leuke productie neerzetten... mist ze natuurlijk muzikaal zijn. Die hele vette super synth is er ook virtueel en klinkt gewoon goed! Ze kunnen hun hobby uit oefenen zonder daar enorme bergen geld voor over de balk te smijten.

Minder vraag = Dalende prijzen

Nogmaals, ik denk niet dat het met spaarzaamheid of zo van doen heeft. Sparen heeft sowieso weinig nut met de alsmaar dalende rente. Heerlijk om dat nu tegen m'n ouders te kunnen zeggen :)

Jaja, het hek is van de dam.

Maar nog even en iedereen wil weer massaal terug naar harde waren.
Dus nu kopen en later weer verkopen met de prijs maal 2. :D

Denk dat het deels ligt aan de opvolgende economische tegenslagen. En de consument heeft vandaag de dag gewoon niet zoveel geld meer over aan het einde van de maand. Mensen kunnen geen geld besparen op voedsel, maar luxe-artikelen worden al snel uitgesteld.

Wat muziek betreft denk ik dat het er ook wel van afhangt wat je verkoopt. Iets wat je sporadisch tegenkomt, blijft vrij hoog in prijs. Wat de workstations betreft is het me wel opgevallen dat ze echt voor bodemprijzen gekocht kunnen worden. Op de een of andere manier spreken de Tritons, Motifs en Fantoms mensen waarschijnlijk niet aan.

Het kan natuurlijk ook te maken hebben met het aanbod van de vele synths. Bijvoorbeelde de access virus. Daar zijn ern nu drie versies van op de markt. De C is natuurlijk het beste, maar de A is ook prima. Meer keuze --> dalende prijzen.

Als ik het geld zou hebben (en het aanbod is er) dan zou denk ik iedereen liever de harde waren voor zich hebben. Heel stiekem is het natuurlijk veel lekkerder om gewoon echt aan knopjes te draaien (telefoonsex is tenslotte ook niet alles8o)).

Dat is ook de reden dat de draaitafel voor de DJ nog steeds niet helemaal is verslagen door de CD speler. Je mist het gevoel wat je hebt bij vinyl... dat kun je niet vervangen met plateaus, zelfs geen draaiende.

Als het om klank gaat of timing kan iedereen wat mij betreft m'n rug op als ze gaan roepen dat bijvoorbeeld de Arturia Moog Modular V onder doet voor the real thing (goede geluidskaart laat ik even in het midden). Als de sound in een track verwerkt is dan hoort geen hond het verschil. Het verschil tussen een DrumStation en een 909 is bijna alleen te meten... en dan willen sommige beweren dat ze het horen. Yeah right!

Een echte 303 gewoon leuker, lekkerder en creatiever. Gewoon omdat ie echt is, je kunt hem aanraken. Je kunt aan de knoppen draaien en met de sequencer klooien. Tis het gevoel wat je bij de ReBirth gewoon mist. Daarom gaan die UC33's en andere kastjes ook als warme broodjes... ook al is het surrogaat voor de echte liefde.

Maar ja... tis goedkoper en het eindresultaat, de sound, is voor 99,99% hetzelfde.

alweer die software/hardware discussie.....:gaap:

als iedereen nou overstapt op software,dan hebben we over een tijdje een hele saaie 'mijn studio annex crib' thread...

Origineel geplaatst door dione
als iedereen nou overstapt op software,dan hebben we over een tijdje een hele saaie 'mijn studio annex crib' thread...

En zullen we ook allemaal genezen zijn van onze G.A.S. (Gear Aquisition Syndrome). Dat zal geloof ik wel nooit gebeuren.

Origineel geplaatst door BananaWorld
En zullen we ook allemaal genezen zijn van onze G.A.S. (Gear Aquisition Syndrome). Dat zal geloof ik wel nooit gebeuren.

ik rust mijn kaas....;)

Re: Gouden tijden inkoop, brakke tijden verkoop.

Origineel geplaatst door STicKX
Hoi hoi,

Hoe komt het toch dat de laatste tijden de prijzen van 2e hands synths naar beneden vliegen?
Ik zelf heb gemerkt dat de verkoop gewoon enorm lastig is tenzij je enorm laag gaat met de prijs.
En ik zie nu overal enorm goede dealtjes vorbij komen. Hoe komt dat? Heeft dat te maken met de
"brakke" economie in Nederland momenteel?

Graag uw mening :)

Weet het wel zeker! Als de tijden weer beter worden,zul je zeker meer moeten betalen.

Origineel geplaatst door dione
alweer die software/hardware discussie.....:gaap:

Gheh, een paar uitpuilende studio's met "achterhaalde troep" nagelaten dan ;)

Origineel geplaatst door shortwave
Waar baseer je die verwachting op?

Gewoon, ik heb alle touwtjes in handen.
Wat ik zeg gebeurt gewoon. :maffia:

Origineel geplaatst door fuse
Gewoon, ik heb alle touwtjes in handen.
Wat ik zeg gebeurt gewoon. :maffia:

Als dat zo is, wil je dan SVP even tegen de juiste connecties zeggen dat de prijzen voor 2de hands gear nog veel lager moeten? ;)

MOOI!! Als 't nog ff zo doorgaat gaan die ouwe beesjes als de TR808/909, TB303, MS-en, Moogjes, etc. tenminste voor NORMALE prijzen weg!!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back