mac/ableton softsynth probleem

misha

Stamgast
hallo,

ik werk met mac +ableton suite
heb een tijdje terug ableton geupdate
maar nu geven de softsynts sinds die update problemen....
en daarvoor deden ze het prima.

dus ..de release of de cutoff gaat in eens spontaan op max

en doet ie alleen bij de softsynts en niet bij de instrumenten van ableton zelf
dat is mateloos irritant,

wie heb dit ook gehad en wat kan je er aandoen.

mvg
misha

Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, behalve dan de update er terug afhalen. Maar dat heb ik zelf nog niet gedaan dus kan ik niet verder mee helpen.

Ik denk dat het aangeraden is om contact op te nemen met de gasten van ableton zelf, vb op hun forum.
Zitten een hele hoop kenners tussen. Alleszins meer dan hier ;)

Met welke versie werk je nu? Ik heb zojuist 8.2.7 binnengehaald voor mac.

Omdat mensen verwachten dat het met een update NOG beter gaat lopen...
Maar in de werkelijkheid stoten ze dan op onverwachte bugs die r in de vorige versie niet zaten.

Persoonlijk zelf nog nooit last van gehad, maarja, khou mn pc ook vrij clean... Voorkomen is beter dan genezen denk ik :engel:

Dat is behoorlijk k*t ! Dan doet een mens moeite om het netjes te houden, gaat de daw weer kuren geven. Ik ga voorlopig even niet updaten! Misschien als live 9 ooit uitkomt dat ik eens nadenk, maar zover zijn we nog lang niet.

heb dezelfde versie als jij, een hoop VST's maar helemaal niet jouw probleem...dus hou er rekening mee dat het heel misschien iets met jezelf te maken heeft.

Je kan op een mac meerdere ableton versies in je programma folder zetten en deze dus allemaal uitproberen.
Dus ik zou even de oude bij jou nog werkende versie herdownloaden als je die al verwijdert had uit je programma folder.
Open deze en kijk of je van je probleem af bent.

Chris.

thx chris.

kon alleen de versie 8,0,9 nog vinden.knikker meestal de oude gelijk weg na een update.
hij geeft nu wel het probleem aan, dat nummers die gemaakt zijn met latere versie's niet meer kan laden, omdat er geluiden zijn gebruikt uit de nieuwere versie...

zonet ff een nummer geladen van omstreeks het "8,0,9 tijdperk" om te testen
en daar doen de softsynts het goed...wel ff afkloppen..

als dit de oplossing voor het probleem is, werk ik voortaan met deze versie.

ben benieuwd

Back