Trance gate?

PaulB

Stamgast
Hoi,

Zijn er andere soft synths die een trance gate hebben zoals Vanguard en Nexus van REFX? Ben er nog geen 1 tegengekomen.
Wellicht wel zelf te maken met programmeerbare envelopes etc maar ik zoek iets wat heel simpel/intuitief is.

Alvast bedankt
Paul

Een blokje volume automation? Hoe dacht je dat ze dat vroeger deden met hun JP-8080? Zat ook geen trance-gate functie op!

Of je triggert een side-chain gate met een rimshot van een constant loopende drumcomputer, dan hoef je zelfs je automation niet eens meer te kopieren.

AraldFX heeft een prima trancegate achtige vst die StormGate3 heet, maar die wordt volgens mij niet meer verkocht. Ik heb ooit eens een license aangeschaft voor dat ding en hij beviel goed, maar ik heb eigenlijk na een reinstall geen flauw idee waar ik de download heb gelaten anders kon ik je er meer over vertellen. Zal deze week mijn mailbox eens doorspitten voor de link.

Misschien dat je wat te verwend bent met kant-en-klare softsynths van tegenwoordig met ingebouwde FX en arpeggio-achtige sequencers, maar je krijgt wel wat minder herkenbare resultaten als je dingen los gaat combineren.

Massive is wel een goede kandidaat inderdaad, maar heeft natuurlijk maar een beperkt aantal stappen.

AraldFX heeft een prima trancegate achtige vst die StormGate3 heet, maar die wordt volgens mij niet meer verkocht. Ik heb ooit eens een license aangeschaft voor dat ding en hij beviel goed, maar ik heb eigenlijk na een reinstall geen flauw idee waar ik de download heb gelaten anders kon ik je er meer over vertellen. Zal deze week mijn mailbox eens doorspitten voor de link.
Stormgate 1 is gratis. Super effect plug-in en ook nog veel meer dan alleen het trancegate effect. Check de audio demo's van mijn gratis (honderden) presets: Presetbank 1 en presetbank 2.

Goh...wat hier een trance gate genoemd wordt heb ik jaren terug gedaan via hardware...door een stringpad uit een dx7 door het filter van een 303 kloon te sturen.
Dat nummer is toen uitgekomen op het Basic Energy label en een van de DJ's die bij Basic Beat in de winkel werkte vond het ook een cool nummer. Thijs Verwest heet die DJ. Staat dus ook op het label van de 12 inch: "DJ Tiƫsto here's your anthem"
De track: Orientrance

Leer eerst eens creatief om te gaan met de mogelijkheden en de apparatuur die je hebt...

Back