Hulp gevraagd i.v.m de track Damaged People

Grey Synth

Stamgast
Hoi beste Sf'rs ik ben van plan een track te maken in de stijl van deze van depeche mode maar heb hier momenteel nog niet de nodige "know how" voor hebben jullie mss wat tips en tricks ivm het ritme en de sounds (die echt wel heel cool zijn). Ik wil eerst een soort van cover studie maken vooraleer ik besluit welke elementen ik ga verwerken in een eigen song...

vriendelijke groeten Nigel :)

Damaged People is afkomstig van 'Playing the Angel'.

Gearslutz heeft ooit het volgende stukje geschreven m.b.t. de gebruikte gear bij dit album:

Niet dat je hiermee direct aan de slag kunt.. maar het geeft wel een goed beeld van o.a. synth die ze gebruikte bij het maken van hun tracks.
Computers, DAWs, recording hardware:

Apple Logic Pro 7 software, Mac G5/dual 2.5GHz computers (4)
Digidesign Pro Tools|HD 3 Accel systems (4), 192 I/Os (4)

Effects units:

Boss SYB-3 Bass Synthesizer
Crowther Audio Prunes & Custard
Electro-Harmonix Attack Equalizer, Deluxe Memory Man
Frantone Auto-Looper, Peachfuzz
HAZ Mu-Tron III+
Ibanez CD-5 Soundtank Cyberdrive
Lovetone Big Cheese, Brown Source, Doppleganger, Meatball, Ring Stinger, Wobulator
MXR DynaComp, Phase 100
Sovtek Big Muff
Z.Vex FuzzProbe, Ooh Wah

Microphones:

Lomo 19A4, 19A18, 19A19s (2)
Neumann CMV-563, U 47
Oktava ML-17, ML-219s (2)
RTT MKL-101s (2)
Shure 520D, Beta 91
STC 4037, 4105

Monitors:

Genelec 1031As
Yamaha NS10s

Outboard processors:

Korg Kaoss Pad
Roland RE-301
Sherman Filterbank

Software, plug-ins:

Ableton Live 4, Operator
Native Instruments Absynth 3, Akoustik Piano, B4, Battery, Elektrik Piano, FM7, Guitar Rig, Intakt, Kontakt 2, Pro-53, Reaktor 4, Vokator
Propellerhead Reason 3.0
Sonic Charge µTonic
Way Out Ware TimewARP 2600

Synths, samplers:

Access Virus Indigo synth
Akai MPC2000 sampling workstation, S3000 rackmount sampler
ARP 2600 synths (5), Axxe synth, 1613 sequencers (3)
Clavia Nord Lead 2 synth
EMS Synthi AKS, VCS3 synths; Vocoder 2000
E-mu SP-1200 drum machine/sampler
Fender Rhodes electric piano
Korg MS-20 monosynth, SQ10 sequencer, MS-2000 synth
Kurzweil K2500R rack synth/sampler
Octave Plateau Voyetra 8 synth
Roland JD-800, JP-8000, Juno-6, Juno-106, RS-09 synths
Sequential Circuits Pro One synth
Studio Electronics Midimoog synths (2)
Yamaha CS-5, CS-30 synths

Wel appart, 5 ARP 2600's inzetten en dan nog de behoefte hebben om er ook nog een ARP softsynth bij te gebruiken...

Interessant! Een van mijn favoriete tracks van het album. Ben benieuwd naar wat je hiermee doet...

Laatst gewijzigd:
Leuk, dat er zoveel feedback komt op de track, go's to show dat depeche nog altijd een vaste waarde zijn.

De track die ik zelf wil maken handeld over een dronken zwerver waar ik eens een niet zo prettige aanvaring mee gehad heb ik vond het ritme van deze track uitstekend om te gebruiken voor zijn dronken roes te illustreren iemand een idee in welke ritme eenheid dit staat zodat ik weet op wat ik mijn spelen kan quantaniseren.

ps: bedankt voor de gear list, kan me zeker wel wat helpen aangezien ik mijn setup totaal aan het veranderen ben der zal nu zeker een Arturia ARP 2600 tussn zitten ^^

Leuk idee, een niet al te bekende track van DM maar wel een goeie. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Veel analoge (achtige) sounds gebruiken, overdrive/fuzz op de bass en drum sounds. Niet te clean allemaal. Een soort electric piano/Rhodes sound als de chorus begint. En het is gewoon een 4/4 beat toch?

Tans ik veronderstel dat het hooft geluid in de intro een FM synth (NI fm7) is hoewel ik me kan vergissen natuurlijk. kan natuurlijk ook een leuke modulaire contraptie zijn waar wij in ons gwn stervelingen leven nooit zullen aan geraken... :D

Dit debat over het luider worden van de moderne muziek is ook uitvoerig beschreven in de SOS van 3 maand terug.

En evert ik denk dat het belangrijker is gelijkaardige synth te gebruiken vanwege hun karakter dan monitors + als ik het dan is wil horen dan ga ik gwn even tot bij een makker van me hij heeft ze ook staan in zijn studio maar toch bedankt ^^

Back