BPM klopt niet, wat kan ik daar aan doen...

Heel veel sterkte met dit zware verlies!
Zal helemaal met deze dagen extra moeilijk voor je zijn. Heel mooi dat je de passie van je broer zo doet voortleven!

respect!
en fijne dagen!

Dank jullie wel...de volgende vraag stel ik met een gerust hart.

Nu wil ik de Jomox (of Tempest) een 2e (en indien mogelijk) een 3e synth aan later sturen.

Het lukt me om (via de midi out) één synth aan te sturen. Heb ik dan een splitter nodig om 2 x midi out te krijgen of kan dit op een andere manier ?

Hartelijke groet

Midi heeft 16 kanalen. Je moet elk apparaat een kanaal geven (in te stellen op de machine zelf) en dan kan je alles verbinden door van xbase out naar tempest in gaan, tempest out naar volgend apparaat en so on. Beetje beknopt uitgelegt maar mocht het niet duidelijk zijn zitten hier genoeg mensen die je wel goed kunnen helpen.

Midi IN gaat data in op 16 kanalen.
Midi OUT stuurt data uit op 16 kanalen.
Midi THRU stuurt data die binnenkomt op de midi in direct door.
Dus een THRUgebruik je om data die voor machine 3 bedoelt is aan te laten komen op dit apparaat.

Bijv.

Tempest midi OUT naar SYNTH1 midi IN (midikanaal 1), SYNT1 midi THRU naar SYNTH2 midi IN (midi kanaal 2).
Nu maak je op de tempest bijv track 1 midi kanaal 1 data voor synth 1 en track 2 midi kanaal 2 voor synth 2.

volgends mij klopt het verhaal van brz helemaal..
alleen niet elk apparaat heeft een midi-thru aanboord. en alles doorlussen vond ik maar onhandig

hier in de studio heb ik een paar midi-thru boxen liggen.. werkt een beetje als een hub voor je computer netwerk.
1midi IN naar meerdere midi-thru.. werkt heel overzichtelijk bij meerdere apparaten.
het omgekeerde heb je ook.. een midi-merger.. dat is meerdere midi-in naar 1 midi-out..
dat is handig als je alle knoppies die midi uitsturen op je keyboards, wil opnemen in 1 sequencer..

ik heb mijn spul van midi-solutions.. al heb je meerdere merken.. soms duurder.. soms goedkoper
als je er ook nog een computer bij wil gebruiken. heb je midi-interface nodig.. deze kan je ook vinden met meerdere midi-in en midi-out erop.. maargoed.. dan heb je wel weer computer nodig..

Of je probeert bv. een Roland A-880 8 in/8 out midi patcher te scoren (komt regelmatig voorbij op de marktplaats hier).
Zonder computer stel je gewoon in welk midi in kanaal(toestel) naar welk midi out kanaal moet.
Zeeeeer handig als er toestellen zijn die geen midi tru hebben.

Laatst gewijzigd:
Alle reacties bedankt ! Achter de schermen (via persoonlijke berichten en mail) heb ik ook een aantal correspondenten gekregen :-) Inmiddels twee midi switchboxen / merger gekocht via dit forum.

Gisteravond heb ik voor het eerst de Polyevolver en de Moog met de Tempest aangestuurd, GEWELDIG wat een sound... me oren hebben nu nog een lichte fluittoon (ging veel te lang door gisteravond met van die "oorwarmers" op me hoofd...)

Ik vind het geweldig leuk "dat geklooi met de synths" en ben jullie hulpvaardigheid enorm dankbaar !

Hartelijke groet

Rob

Back