Ik heb sinds twee dagen een Mopho staan die ik gekocht heb via marktplaats. Alles werkt naar behoren en het apparaat bevalt me erg goed.
Nu het probleem: Ik heb de Pro Editor gekocht (30 euro) om de Mopho softwarematig te kunnen aansturen (soort look-a-like vst editor)
Ik krijg echter geen connection.
Pro Editor: http://www.soundtower.com/mopho/dsi_pagepro.htm
setup:
PC +Focusrite Saffire
Novation SL 49 mk2
Mopho
De SL is via USB aan pc gekoppeld.
MIDI OUT van Saffire gaat naar Midi In van Mopho
MIDI OUT van Mopho gaat naar Midi In van Saffire
Muziek spelen vanuit ableton is geen probleem. Mijn toetsenbordaanslagen worden probleemloos via usb naar pc naar mopho gestuurd.
Echter, om de editor te kunnen gebruiken moet er data vanuit de Mopho teruggestuurd worden (logisch, anders kan je bv geen preset inladen)
Ik krijg echter geen verbinding onder Midi Setup van de Editor.
waar kan dit aan liggen? Ik ben zelf een software mannetje en de Mopho is mijn eerste hardware synth (en dus ook midi)
Ik lees op andere fora dat meer mensen dit probleem hebben.. maar een echte oplossing heb ik nog niet.
Lees ook dat sommige MIDI Yoke of OX gebruiken hiervoor... Hoe werkt dit dan? Is toch een soort virtuele midi patch emulator?
Nu het probleem: Ik heb de Pro Editor gekocht (30 euro) om de Mopho softwarematig te kunnen aansturen (soort look-a-like vst editor)
Ik krijg echter geen connection.
Pro Editor: http://www.soundtower.com/mopho/dsi_pagepro.htm
setup:
PC +Focusrite Saffire
Novation SL 49 mk2
Mopho
De SL is via USB aan pc gekoppeld.
MIDI OUT van Saffire gaat naar Midi In van Mopho
MIDI OUT van Mopho gaat naar Midi In van Saffire
Muziek spelen vanuit ableton is geen probleem. Mijn toetsenbordaanslagen worden probleemloos via usb naar pc naar mopho gestuurd.
Echter, om de editor te kunnen gebruiken moet er data vanuit de Mopho teruggestuurd worden (logisch, anders kan je bv geen preset inladen)
Ik krijg echter geen verbinding onder Midi Setup van de Editor.
waar kan dit aan liggen? Ik ben zelf een software mannetje en de Mopho is mijn eerste hardware synth (en dus ook midi)
Ik lees op andere fora dat meer mensen dit probleem hebben.. maar een echte oplossing heb ik nog niet.
Lees ook dat sommige MIDI Yoke of OX gebruiken hiervoor... Hoe werkt dit dan? Is toch een soort virtuele midi patch emulator?