Midi timing Cubase SX

Zijn er meer mensen met problemen met midi timing van Cubase SX ?

Ik had het op een pc draaien maar als ik op de midex op twee poorten of meer midi clock uitstuurde halveerde ineens het tempo. Daarnaast was de timing gewoon dramatisch slecht. Echt hoorbare tempoverschillen.

De midex heb ik teruggebracht en ik ben voor midi maar weer teruggegaan naar de good old Atari.......

Yup, 'k had precies hetzelfde. SX (na een week lang alles proberen) weer terug naar de winkel. En nu weer op oude VST aan het werk.

Vanaf versie 1.05 zou je geen timing-problemen meer moeten hebben, daarvoor wel idd, had ik ook.
Zou die halvering van je tempo niet te maken kunnen hebben met bijv. 2 verschillende clocks die elkaar in de weg zitten ofzo? Dat er ergens een thru aan staat bijv. Of dat zonder dat je het weet, een ander apparaat z'n eigen clock vrolijk zit terug te sturen? Heb ik ook weleens gehad...

Ik heb er ook nog geen 1 x last van gehad met Cubase SL....vaag. Misschien is het de combi van de SX/SL met de Midex.
Ik gebruik de midi i/o van mijn delta1010 en dat is strak zat en altijd zo geweest. ook voor 1.05

Ook nooit problemen gehad met de MIDI timing ten opzichte van de audio? Zoniet, dan is het toch hardware gerelateerd denk ik.

inderdaad

inderdaad

vanaf 1.05.x is het imho zelfs wel de moeite om logic te laten voor wat het is :) als je geen mac heb dat is :)

midi timing is gewoon goed nu. met een midex vast nog veel beter.

Re: Midi timing Cubase SX

Origineel geplaatst door BasicSystem
Zijn er meer mensen met problemen met midi timing van Cubase SX ?

Ik had het op een pc draaien maar als ik op de midex op twee poorten of meer midi clock uitstuurde halveerde ineens het tempo. Daarnaast was de timing gewoon dramatisch slecht. Echt hoorbare tempoverschillen.

De midex heb ik teruggebracht en ik ben voor midi maar weer teruggegaan naar de good old Atari.......

Hoi,

Das is raar. Draait hier rete-strak.
Je moet in iedergeval geen " emulated midi ports " hebben.
Die willen wel eens verschijnen als je een ander midi-interface hebt.

Op Cubase homepage is een FAQ pagina met wat tips en tweaks.

Rob

Hoi,

Mijn ervaring is dat intel processors beter werken dan AMD processors.
Mijn Opcode studio 128X midi patcbay werkt prima op mijn intel pentium 4 onder ME.
Maar wanneer ik het installeer op mijn Amd Athlon xp 2200+ die ook onder ME draait, dan lukt het me niet om de
patchbay draaiend te krijgen. En als de driver wel wordt gevonden (na veel trukjes met de configuratie van de com-porten), dan is de midi timing niet strak.
Misschien dat alles op een mac nog beter draaid?
Ik wil onder windows XP gaan draaien, maar de opcode 128x kan niet draaien onder windows xp, en zal ook nooit gebeuren.
Weet iemand een midipatchbay met 8 midi i\o die goed draaid onder windows XP?

Groetjes, Petrus.

Wil je onder Cubase SX een strakke midi timing hebben dan heb je gewoon een midex 8 nodig punt.

Een andere manier gaat gewoonweg niet want met al die midi controllers die ik geprobeerd heb dan vallen ze stuk voor stuk door de mand.
Weet niet of Steinberg dit expres zo gedaan heeft of niet, maar ik weet wel dat ik me nog steeds zwaar vern**kd voel omdat ze hun belofte om AMT's te ondersteunen nooit zijn nagekomen. En ik zou wel eens heel graag in hun source code naar het midi stukje kijken want volgens mij is het zo inefficient als ik weet niet wat.

Bijv Logic werkt met niet Emagic midi controllers nog steeds stukken strakker dan SX met niet Steinberg controllers.

Nou, mijn ervaring is anders. SL icm Midex8 was redelijk ruk, geruild met Vizion voor een AMT8 en sindsdien strakker dan strak. Wel heb ik af en toe een moment dat het gehele midi-gebeuren volledig in de soep loopt, het lijkt net alsof een buffer vol zit ofzo en dan moet ik volledig herstarten om er vanaf te komen.

Origineel geplaatst door moke29
Hoi,

Mijn ervaring is dat intel processors beter werken dan AMD processors.
Mijn Opcode studio 128X midi patcbay werkt prima op mijn intel pentium 4 onder ME.
Maar wanneer ik het installeer op mijn Amd Athlon xp 2200+ die ook onder ME draait, dan lukt het me niet om de
patchbay draaiend te krijgen. En als de driver wel wordt gevonden (na veel trukjes met de configuratie van de com-porten), dan is de midi timing niet strak.
Misschien dat alles op een mac nog beter draaid?
Ik wil onder windows XP gaan draaien, maar de opcode 128x kan niet draaien onder windows xp, en zal ook nooit gebeuren.
Weet iemand een midipatchbay met 8 midi i\o die goed draaid onder windows XP?

Groetjes, Petrus.

Jammer, dit soort berichten. Het heeft vanzelfsprekend geen ruk te maken met de cpu maar met het moederbord en dingen die daar aan vast zitten of ingeprikt kunnen worden.

Gokje, VIA?

Origineel geplaatst door Thaizer
Heb hier ook wat timing problemen gehad. XP er opnieuw opgezet zonder dat ACPI gedoe. Nu loopt hij berestrak:)

Dit was voor mij ook de oplossing. Het klonk daarvoor echt nergens naar (ik gebruik trouwens een el cheapo midisport ipv van de duurdere interfaces). Ik draai win2k en ik heb het gewoon aangepast op m'n draaiende systeem. Op de steinberg tweakpagina staat daar meer over. Windows wil dan wel al je apparatuur opnieuw installeren, maar m'n installatie heeft 't gelukkig overleeft! Sinds die tijd draait alles super.

Het kan dus ook USB gerelateerd zijn. (vandaar dat ik liever een AMT had omdat die via de com poort gaat nog)
Voor 17€ koop je een USB(2) PCI controller apparaat en schakel je de onboard USB uit.
Natuurlijk schandalig maar iets anders kun je toch niet proberen.

Maar mijn midi timing is niet slecht op zich, maar als ik met midi clock ga werken dan schommelt dat als een bezetene en m'n sync van de synths (LFO syncs enzo) slaan dan op hol en krijg je tikken in het geluid. Mega irritant is dat.

Origineel geplaatst door fuse
Maar mijn midi timing is niet slecht op zich, maar als ik met midi clock ga werken dan schommelt dat als een bezetene en m'n sync van de synths (LFO syncs enzo) slaan dan op hol en krijg je tikken in het geluid. Mega irritant is dat.

Kan ook nog wel is aan de synth zelf liggen, heb ik wel is gehad.. En dan gebruik ik de RS7000 om midiclock uit te zenden, dus die moet goed zitten..

Ja, ik ben slimme Henkie zeker. ;)

De Logic test was gewoon duidelijk, zo strak als een tierelier. Maar da's niet mijn ding (helemaal sinds die naai aktie van Apple)

Maar al gebruik ik bijv een Atari als clock generator die Cubase SX in slave stand blijft aan het flipperen.

Dan dus toch een midex via USB.

Back