Korg Polysix

Xharlotte

Nieuwkomer
Mijn oude Korg Polysix heeft te lang geen stopcontact meer ontmoet en doet nu niets meer behalve de lichtjes die branden. Nazicht bij de synthhersteller leerde me dat volgende, niet meer in de handel zijnde onderdelen vervangen moeten worden:

Voiceboard KLM-366B
Program toets KLM-371
B-toets
Pot meter VR1 Arpeggiator (voor mij niet zo belangrijk)
Waarschijnlijk ook Controllerboard KLM-367A

Wie kan me raad geven of kan me aan de onderdelen helpen? (of als het niet anders kan: wie kan me, zonder er doekjes om te winden, duidelijk maken dat ik met dit stukje jeugdsentiment niets meer kan aanvangen?)

hoi ik heb een cloon board nr. KLM-367A mocht je deze nodig hebben kan je me een mail sturen.

nou nou,
controller board en vioceboard lijkt mij wel wat veel.

waarschijnlijk heb je last van een leeggelopen batterij.

kost wel wat om te repareren, maar is zeker de moeite waard.

zegguhh, kan jij je eigen tekst niet schrijven.....:okdan:

:mega:

nlight heeft het helemaal bij het juiste eind. Kijk maar op www.dlse.nl. Hier is mijn Polysix ook in behandeling geweest en weer als nieuw. Voor alle synths kan ik je 't trouwens aanraden, mijn D50 staat er nu...

Nazicht bij de synthhersteller leerde me dat volgende,

Het klinkt alsof je bij een "printplaat-vervanger" ipv een "synthherteller" geweest bent.

Een echte synthhersteller is aan te raden, dien kan namelijk de printplaten uitmeten, fouten begrijpen en herstellen :mega:

Dus dat. Zoals ik in het andere draadje zei: die man die er eerst naar gekeken heeft zou enkel het effectboard overhouden. Waanzin met een min of meer discreet opgebouwde synth.

Back