Geluidskaart met multi-client ASIO Driver

E.S.P.

Stamgast
Ik zit met het volgende,

heb altijd een Motu 828 mk2 geluidskaart gehad en die is zojuist overleden.
Altijd erg te spreken geweest over de Inputs en Outputs en de routingsmogelijkheden hiervan.

Hoe ik werk:

Ik laat een 4 bar loop lopen in Cubase en ga een beetje frikadellen en dit neem ik dan op in SoundForge. Hier knip ik weer de goede stukken uit en zo bouw ik mijn eigen sample library.

Nu heb ik net een nieuwe geluidskaart gekocht, de Steinberg UR824, maar deze heeft dus niet de goede routingsmogelijkheden. In SoundForge kan ik niet opnemen wat er in Cubase afspeelt.

Iemand een idee welke interface dit wel kan? Erg belangrijk namelijk voor mijn workflow.
Zit zelf te denken aan de Focusrite Liquid Saffire 56 maar kom er zo niet echt uit.

Grtz

Misschien een domme vraag, maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe Motu als die zo goed beviel?

Mss domme opmerking: waarom neem je niet gewoon rechtstreeks in cubase op? En daar kan je toch ook makkelijk knippen en opslaan...

Mwah ik kan me voorstellen dat je dat liever in een dedicated wave editor doet. Ik neem ook liever op in Audition dan in Ableton Live.

Idd.. patchmix van de EMU's is erg uitgebreid... Heb het net even geprobeerd. 2 Asio paartjes aangemaakt... de ene in de uitgang van FL studio geselecteerd en de andere in Sonar...
Send op het kanaal waar FL studio binnenkomt in patchmix en die opgenomen in Sonar.. no problemo :okdan:

Heb een saffire 26i/o gehad. Het mixgedeelte van die kaart liet dit soort truukjes niet toe iig.

Motu is goed bevallen maar dacht dat er nu wel betere alternatieven zijn, ook vind ik een levensduur van iets meer als 3 jaar wat aan de korte tijd
En daarom koop je maar een Steinberg UR824 die over minder mogelijkheden blijkt te beschikken ??

Lang leve de impulsaankoop-maatschappij ! (het kan de economie maar goed doen he)

Ik meende dat de Steinberg kaarten dit kunnen, ik heb het ooit gelezen op hun website en in hun fora.
ik zal eens kijken hoe hun dat deden

Waarom lukt het niet in Soundforge ?
Krijg je geen signaal ? Of is de input niet selecteerbaar ?
Misschien helpt het als je kort vertelt wat je precies doet !

Volgens mij kan je beter gewoon de audio recorden in Cubase.
Dan sluit je Cubase, open je Soundforge en open je je wav.

Dat vind ik dus niet fijn werken.

Vooral omdat ik een loop laat lopen in Cubase wat aan knoppen ga draaien en dit geheel opneem in Soundforge.

Soms heb ik dus een 4 bar loop in Cubase maar een opname van een paar minuten in Soundforge, hier knip ik dan weer de beste stukken uit.

Dit doe ik ook zo met bijvoorbeeld Reaktor.

Ik wil je ook niet vertellen hoe je moet werken, maar je kan natuurlijk ook die loop 1000x kopieren in Cubase ( CTRL+D ) en daarna lekker freaken. Komt op hetzelfde neer: je krijgt een lange audiofile die je kan bewerken.
Is het ook geen optie om een stereo out pair terug te patchen naar een stereo in pair ? Of is er helemaal geen input beschikbaar in SoundForge ?

Back