electriciteitslek

EternalFall

Ouwe rot
Ik krijg lichte electrische schokken wanneer ik met mijn handen aan de zijkanten van de MC-505 kom. Hoe langer het apparaat aanstaat hoe erger het wordt.

Weet iemand hier iets van? Moet ik het binnenbrengen bij de dealer of is dit een normaal verschijnsel? Hoort het misschien bij "the MC-505 experience"? Shocking !!!

Lol, dit is serieus, echt geen grapje of zo...

Voor de rest functioneert hij prima.

Dank voor een tip

EF

alles netjes ge-aard?

Olaf

als je een geaard verlengsnoer oid gebruikt, wees er dan zeker van dat dat verlengsnoer ook op een geaard stopcontact zit... Ik heb me ook eens rot lopen zoeken, en toen bleek dit dus het probleem te zijn.

Misschien dat je er iets aan hebt :)

Origineel geplaatst door Flying Panther
als je een geaard verlengsnoer oid gebruikt, wees er dan zeker van dat dat verlengsnoer ook op een geaard stopcontact zit... Ik heb me ook eens rot lopen zoeken, en toen bleek dit dus het probleem te zijn.
:)

Hallo
En mocht je geen geaard stopcontact hebben, dan kan je ook evt een draadje trekken naar de cv. radiator in je studio.
Een waterleiding is meestal ook goed
Maar ook een normaal geaard stopcontact zou je in het vervolg shockvrij moeten houden.

Groetjes
Kareltje

Origineel geplaatst door kareltje
Hallo
En mocht je geen geaard stopcontact hebben, dan kan je ook evt een draadje trekken naar de cv. radiator in je studio.
Een waterleiding is meestal ook goed
Maar ook een normaal geaard stopcontact zou je in het vervolg shockvrij moeten houden.

Groetjes
Kareltje

nou... nee:

Origineel geplaatst door n0_key
Ja lekker, dit is dus gewoon strafbaar he. De verwarming gebruiken als aarde, ga je schamen! Er zal iets misgaan terwijl er iemand met z'n fikken aan de verwarming zit...

Je kan 2 dingen doen, want aarde is belangrijk voor een pc:

- verlengsnoer
- aardedraad aanleggen

in deze thread

Hallo

Hoezo niet aan de verwarming ????

De baden in de badkamers worden altijd aan de cv en aan de waterleiding met aarde verbonden.
Dit is niets nieuws dit is al tientallen jaren zo in alle nieuwbouwhuizen.

Groetjes
Kareltje

De baden in de badkamers worden altijd aan de cv en aan de waterleiding met aarde verbonden.
Dit is zelfs verplicht in natte ruimtes!

Het kan echter ook zijn dat je aarde prima in orde is, maar dat je lekker nylon vloerbedekking hebt en daar met rubber zolen over loopt. Je wordt dan zelf statisch geladen. Elke keer als je dan metaal, het liefst geaard, aanraakt, word je lekker ontladen, wat overkomt als een schok. Deze schok kan zo heftig zijn dat je er spierpijn aan overhoud!

Back