Mackie CFX16?

barn

Detroit nerd
Ik ben van plan om volgende week een Mackie CFX16 te kopen.

De keuze voor effecten erbij, komt omdat ik nog geen effecten-unit heb (behalve asr-10).

Het mengpaneel is redelijk goedkoop -> 799,-

Iets mindere kwaliteit dan de VLZ Pro, maar wel de Mackie degelijkheid...;)

Ik wil niet een discussie over Mackie vs. Behringer o.i.d.

Maar ben gewoon benieuwd of hier mensen ervaring met dit mengpaneel hebben, aangezien ik ze weinig tegenkom in gearlists etc.

Heb m,n CFX al een aantal jaar en nooit problemen mee gehad maar als ik jouw was zou ik met een de CFX 20 kopen .

Daar zit ik inderdaad aan te denken...

Maar tis wel een hele klap euro's voor een student...

En ik blijf het irritant vinden dat het in Amerika gewoon een flink stuk goedkoper is...

Marcuuu is de man van het gear-spotten :engel:

Weet jij een adres waar een CFX20 goedkoper is dan € 999,- ???

Dat zou helemaal geweldig zijn namelijk...

Nee,maar zelf dacht ik er ook aan om er een bij te kopen maar ik wacht en koop een 32/8 er bij :) Bij het begin was de CFX 20 rond de 3200 piek dus 999 euro is niet duur je zou kunnen wachten tot hij bij thomann er uit gaat maar of hij dan nog goed koper word denk het niet.

ik ga er denk dan toch voor...

hoe vind je de effecten eigenlijk die erop zitten?
zijn ze een beetje bruikbaar?

Zijn zeer goed maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

nog een paar dingetjes waar ik tegen aanloop:

Er staat overal dat het een live mixer is. Maar wat maakt hem nou speciaal een live mixer? Is het hoofdzakelijk de manier van waar de knoppen zitten. En mis ik nu bepaalde routingsmogelijkheden voor studiogebruik? Ik heb er nog weinig verstand van...

Dan nog een vraag mbt kabels...
Het beste en goedkoopste is om gewoon voor alles unbalanced 1/4 jack kabels aan te schaffen toch? En wat is eventueel het verschil met XLR kabels? en wat is vooral het verschil om naar mijn actieve monitors te sturen? En wat zijn normale prijzen?

in de hoop weer meer te leren...;)

Volgens mij de lengte van de schuiven en de ingeboude effect proccer maakt hem een Live tafel.
Oja als je hem gaat halen bij Feedback en je koop meteen voor 250 euro kabels moet je zorgen dat ze voor de kabels een mooi prijsje maken ;)

Het zal waarschijnlijk DirkWitte worden...

Maar ik heb nog geen idee wat prijzen van kabels zijn, en ben al helemaal geen held in korting vragen o.i.d. :yamaha:

En 1/4 jack kabels zijn dus goed...
Want qua outs op de CFX zitten dus of die XLR uitgangen (zo heten ze toch?), of 'gewone' 1/4's...

En voor mijn line-in kabels heb ik aan unbalanced wel genoeg, maar voor mijn kabels naar mijn actieve monitoren heb ik balanced nodig? Of maakt dat ook niet uit...

Origineel geplaatst door marcuuu
Je kunt kiezen XLR uitgangen of 1/4 jack zit er alle bij op :D
Kortig moet je zelf doen ik ben er wel handig.

http://www.mackie.com/products/home.../images/product_photos/CFX_20_InputOutput.jpg

http://www.mackie.com/products/

Ik had idd gespot dat ze er allebei opzitten...
mijn vraag was meer of er verschil in zit? qua kwaliteit ofzo?

en of balanced stekkers aan te raden zijn voor naar mijn monitoren, of dat dat ook niet zoveel uitmaakt...

ik heb me laten vertellen dat balanced kabels alleen uitmaken bij kabels langer dan 10m. en voor kleine home studio's niet nodig zijn... maar geldt dit dan dus ook voor naar mijn monitoren?

Hallo!

Ik heb een CFX-12 gehad... degelijke tafel, die effectprocessor klinkt redelijk maar is moeilijk in te stellen (geen BPM of ms afleesbaar op display ofzo).... geluid is erg lekker! Alleen de equalizer vond ik persoonlijk minder.

CFX 20 = 16 mono + 2 stereo, is genoeg!

balanced of unbalanced maakt geen ene moer uit als je toch maar in je studio'tje zit. Balanced kabels zijn vooral handig (lees een must) als je live gaat en tientallen meters moet overbruggen met je kabels.

Tuurlijk is het in theory altijd "beter" om balanced kabels te gebruiken maar in de praktijk zal e daar weinig van merken in een klein studio'tje.

Origineel geplaatst door Sycorax
Ik zie dat die Mackie 4 sub-outs heeft... maar zitten er eigenlijk inserts op die subs? Als ik nu mijn kick op kanaal 1 en mijn bass op kanaal 2 verwijs naar sub 1, hoe kan ik die dan samen compressen?

Volgens mijn (beperkte;) ) kennis, zitten er geen aparte inserts voor de subs...
Je kan trouwens ook alleen verwijzen naar 1-2 of 3-4 (als stereo paar dan)...
Wel heeft ie main inserts, maar daar zal je voor jouw ideetje weinig aan hebben...

Ehm, het enige wat ik zou denken is om via de ingebouwd effecten dat te doen... alleen zie ik dus net dat er geen compressor bij de effecten zit... :D

het kan dus niet denk ik dan...

op www.mackie.com staan trouwens allemaal plaatjes... misschien kan je daar wat wijser door worden...

En wellicht is dit dus iets waardoor deze mixer meer geschikt is voor live in plaats van studio...

Back