Lexicon 480L of 960L

Status
Please reply by conversation.

Pimpampeter

Muziekfabriek
Op internet zijn diverse units in het buitenland te koop, maar ik zoek voor de studio een Lexicon 480L of, als het niet anders kan, een 960L systeem.

Waarschijnlijk niet de meest geschikte plek om te zoeken, maar wie weet. Ow, Synthforum heb ik al af gezocht

Die ken ik inderdaad, en heb ook een UAD kaart, en dikke andere reverbs, maar ben specifiek naar een van deze machines op zoek. Er is gewoon niets beters dan dat te krijgen voor mijn muzieksoort. Bricasti enzo is allemaal leuk maar het is een single engine, en mist gewoon t randje wat een 480L heeft.

precies. Ik ken de 480L en de 960L vrij goed en zou nooit een 960L kopen als ik ook een 480L kon kopen.

Ik weet niet precies hoe het zit met de verschillen tussen de 224xl, 480 en 960.
Wat ik ooit heb gehoord is dat de 480 en de 224 behoorlijk op elkaar lijken en dat de 960 een aparte familie Lexicons betreft.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de het verschil wat TS ervaart tussen Bricasti en Lexicon.
Ik heb zelf een Lexicon waar ik erg tevreden over ben.
Bricasti heb ik nooit geprobeerd.

Ik weet niet precies hoe het zit met de verschillen tussen de 224xl, 480 en 960.
Wat ik ooit heb gehoord is dat de 480 en de 224 behoorlijk op elkaar lijken en dat de 960 een aparte familie Lexicons betreft.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de het verschil wat TS ervaart tussen Bricasti en Lexicon.
Ik heb zelf een Lexicon waar ik erg tevreden over ben.
Bricasti heb ik nooit geprobeerd.

Wat je hebt gehoord over het verschil tussen de 480/224 en een 960 heb ik ook ook gehoord. de 300L schijnt gewoon qua hall verb exact de 480 te zijn. de 224 schijnt weer een eigen identiteit te hebben. De 960 heeft (zoals ik t begreep) wat minder vervorming, waardoor het specifieke 480 karakter wat minder aanwezig is. Maar, t is van horen zeggen helaas.

Bricasti schijnt ook erg mooi te zijn. Maar is een single engine. Daarnaast is Bricasti wat cleaner qua sound, en wat netter qua verbs. 480's hebben gewoonweg een eigen "wil", en dat maakt de sound uniek.

Heb nog een hagenieuwe PCM91 te koop, doet ook prima wat jij wil, PM maar als je interesse hebt

Heb nog een hagenieuwe PCM91 te koop, doet ook prima wat jij wil, PM maar als je interesse hebt

Ben niet op zoek naar een PCM91, zoals t topic al aan geeft. Tenzij je m natuurlijk voor een SUPER scherpe prijs de deur uit doet, dan is ie leuk voor erbij

Ik kan er naast zitten, maar iets zegt me dat als de PCM91 zo goed klonk als een klassieke 480L, dan zou de Bricasti nu niet zo'n succes zijn geweest.

Heb zelf een PCM90 met Dual Alg. kaart gehad (dus effectief een PCM91); hij was leuk hoor, maar ben blijer met m'n TC Reverb 4000, die ook nog eens 1000x makkelijker te bedienen/editten is dan een PCM90, waar ik een print van z'n Parameter Matrix altijd in de buurt moest hebben. En naar 't schijnt is de Bricasti een stapje meer richting "classic Lex" t.o.v. de R4000.

Al denk ik wel dat iemand als Italo DeAngelis een PCM90/91 waanzinnig goed zou kunnen programmeren, dat je het verschil nauwelijks meer hoort met een 480L, maar die klank zit 'm ook mede in de (gedateerde) converters.

Als we dan toch over de PCM reeks gaan praten dan zou ik de PCM70 graag noemen.
Als ik moet kiezen tussen de PCM90, 80, 70 of 60 ga ik voor de 70.
Natuurlijk is dit een kwestie van smaak, maar ik vind de 70 een fijne klank hebben.
Overigens vind ik de 80 en 90 ook mooi, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb zelf en 70 en een 80 en de 80 gaat niet de verkoop in.
De 90 ken ik via een vriend, de 60 ken ik helemaal niet dus daar weet ik niks van.

Als we dan toch over de PCM reeks gaan praten dan zou ik de PCM70 graag noemen.
Als ik moet kiezen tussen de PCM90, 80, 70 of 60 ga ik voor de 70.
Natuurlijk is dit een kwestie van smaak, maar ik vind de 70 een fijne klank hebben.
Overigens vind ik de 80 en 90 ook mooi, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb zelf en 70 en een 80 en de 80 gaat niet de verkoop in.
De 90 ken ik via een vriend, de 60 ken ik helemaal niet dus daar weet ik niks van.

ik ben ook al een tijdje geïnteresseerd in een pcm70. maar klopt het nou dat ie mono in heeft en stereo out?

ok maar werkt dat een beetje dan? het idee om alles mono er in stoppen staat mij een beetje tegen. Maar misschien ben ik wel een beetje verwend met alle huidige true stereo reverbs.

Ik ben niet anders gewend.
Ik heb nog nooit met een stereo aux send gewerkt.
Ik wel, maar ik zie het nut niet zo.
De plaatsing van een instrument links/rechts valt toch meer op bij het directe signaal (wat je kan pannen).
Tuurlijk is het mooi om die panning ook vast te kunnen houden binnen een reverb, maar een luisteraar die zich daar aan zou storen (het gebrek van reverb panning), kan beter ook niet naar mp3's luisteren, of een gemiddeld album dat na 1995 gemasterd is (loudness war enzo).

Overigens, Matthew, ik heb zelf een PCM70 (v2.0), welke ik ook had toen ik de 90 had, en niet voor niets dat de 90 wel verkocht is en de 70 niet. :mega:

Ik zou hem in The box willen gaan gebruiken. Dus out van uit de motu naar de pcm70 en dan weer terug. Zo gebruik ik ook mijn compressors allemaal. Dus makkelijkst voor mij is een stereo input. Zo kan ik elke gewenst signaal. Stereo of niet, er doorheen gooien.

Ik zou hem in The box willen gaan gebruiken. Dus out van uit de motu naar de pcm70 en dan weer terug. Zo gebruik ik ook mijn compressors allemaal. Dus makkelijkst voor mij is een stereo input. Zo kan ik elke gewenst signaal. Stereo of niet, er doorheen gooien.
In dat geval raad ik je als goedkope oplossing een Lexicon LXP-1 aan.
Wel stereo in. En nog gemaakt door het 'oude' Lexicon. Je mist (zonder een MRC) dan wel een hoop editing mogelijkheden en allerlei effecten, maar puur qua smeuïge 'larger than life' galmen zit je met zo'n LXP-1 al erg goed.

Status
Please reply by conversation.
Back