Ik zoek een manager - Muziekindustrie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik denk dat je niet opzoek moet gaan naar een manager, maar naar een goed label. Dan komt het allemaal wel op je pad op het moment dat je het echt nodig hebt. Daarnaast wil je de inkomsten die je binnenhaalt toch helemaal niet gelijk weer uitgeven aan een manager?? Neem een middag in de week vrij en doe het zelf ;)

Ik weet niet of het nog zin heeft om het hier te bespreken, want van wat dat ik hier zie
gaan jullie volledig weg van het onderwerp...En ja mijn Nederlands is niet perfect, omdat ik in totaal 5 talen spreek hmmm... Ik hoop dat ik u niet beledigd heb met mijn CRAP-Nederlands? ;)

Dus, als je niet iets interessant te zeggen hebt, laat het dan maar:)

@glennplumber: Hmmm, ja ik ben toch niet zeker man, ik heb nu al upcoming in MOS, Housesession, Spinnin Records etc. Maar het gaat hier meer om de 'BIG promo' nu al te starten, want ik maak geen hits, geen radio shit...Dus het is niet zo makkelijk ;) Anders, natuurlijk - managers zullen mij zelf contacteren hehe...

Adios

OP geeft uit in eigen beheer en komt er nu achter dat zelfs met goede tracks er nog steeds flink gepromoot moet worden. Sluit me bij de eerdere opmerkingen aan, zoek een label, da's namelijk de meerwaarde van een label t.o.v. een aggregator. IEDEREEN kan z'n spul op Beatport kwijt, als je je creditcard maar trekt. Promotie en label exposure is key

Met een dergelijke opmerking scoor je geen punten, bij mij dan in ieder geval.

Lekker kinderachtig niveau hier.

@NishinV
Wat andere mensen al adviseren, ik zou even je labels (met name blackhole recordings, die hebben volgens mij zelfs een fysiek adres in Breda) afgaan en daar contacten opzoeken.

Anders lees jij gewoon even het topic goed door....

Ik heb deze topic eens doorgenomen en zie idd erg veel kinderachtige reacties. (puberaal). Dat kan voor de TS erg vervelend overkomen als hij echt serieus is met zijn vraag. Ik denk dat de vraag echter kinderachtigheden uitlokt. De vraag in combinatie met het feit dat TS zich presenteert als zeer goed en zeer professioneel is de denk ik de oorzaak van deze reacties.

Ik denk als TS idd zo goed en professioneel is als hij zegt hij dit forum noet nodig heeft om een manager te vinden. Dan zijn daar andere wegen voor lijkt mij. Nu komt de vraag een beetje raar over (op mij in elk geval). TS heeft banden in de muziekwereld (zegt hij zelf) en kan dus daaruit putten en weet de goede mensen te vinden en omgekeerd weten managers hem te vinden met zulke hoogstaande producten (zoals hij zelf zegt).

Kortom het lijkt mij een verkeerd podium om deze vraag te stellen. De kans dat er echt een serieuze kandidaat uitkomt is klein.

Paul

Weet je? TS heeft gewoon een van de miljoenen electronische "labels" er zijn tegenwoordig meer 'labels" dan vrouwen

Dat is niet bijzonder en ik zie daar een manager sowieso geen toegevoegde waarde in hebben, de vijver is zooo groot en er is al zooo veel spam
of ik nu een mailtje krijg van spinning, of een van de miljoenen electronische labels op SCof FB, ze gaan allemaal direct ongelezen in de bin.

Wat een ongekend zie mij eens grappig zijn gehalte in dit draadje. Lieve, lieve mensen, als jullie die energie steken in muziek maken wordt het vast en zeker een prachtig 2012!

Volgens mij is het bij een goede manager heel erg een gevoelskwestie. En wat kan hij - of moet hij kunnen - dat jij niet kan? En hoeveel geld heb je daarvoor over? Ik zou het in eerste instantie lekker zelf doen, werk een dag minder en stort je op promotie. Een mooie presskit, website, promo's etc. Kwaliteit verloochent zich niet en als je echt goed bent kloppen ze vanzelf bij je aan.

sluit me aan bij vorig preker
er zijn ook vele deelgebieden die je kan uitbesteden wat promotie betreft.
mocht je echt dan / nu toch behoefte hebben aan een manager, dan is het leuk dat je aan je medeforumleden denkt, maar vraag is of de managementkwaliteiten alhier zouden voldoen aan de standaard die je klaarblijkelijk zoekt.
verder wel oke hoor hierzo.
heb zelf nooit zoveel opgehad met managers en het met bandleden en rondomaanhang gewoon netjes verdeeld, maar da's semiprof niveau, gelukkig had ik nog wat nevenactiviteiten.
ben wel benieuwd naar dat bijzondere produkt wat je in de aanbieding hebt.
( neem aan dat k.hollander en de cokebrigade niet serieus tot je corebusiness behoren ;) )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back