zed 28-4 geen monitor out, balen!

KeesVerkerk

Ouwe rot
Heb onlangs een zed 28-4 gekocht en ik loop tegen een flinke tekortkoming op.
De zed 24 die ik hiervoor had, beschikte over een main out, en een monitor out.
Nu kom ik erachter dat de veel duurdere 28-4 geen monitor outs heeft:?.

Het enige dat een monitor signaal pad geeft van de totaal mix is de phono out. Maar als ik van phono naar mn monitors ga, klinkt dat erg slecht (waarschijnlijk door de kleurende versterker op de phono output).

Irritant, want nu is er geen manier waarop ik kan monitoren en de main mix kan recorden.

Zou het mogelijk zijn met een y-cable de main output te splitsen zodat het ene paar naar mn monitors gaat, en de andere naar mijn converters van de pc??
Of is er dan sprake van signaal verlies en distortion?

Laatst gewijzigd:
Hi Stije, ik las op een forum dat de sm pro het audio-signaal aantast.
Wat zijn jouw ervaringen hierbij?

Lijkt me niet fijn je de tandjes te werken op een goeie mix en vervolgens het door een degraderend signaalpad te gooien.

Kees je kan de alt outs als monitors gebruiken.
Er zitten dus wel degelijk monitor outs op de zed, alleen zijn deze rca.

Een zed 28-4? Bedoel je niet de 428?

...alt outs....
de 428 heeft geen alt out (maar wel 2 matrix outs)

Ik neem inderdaad aan dat je een 428 bedoelt. Die heeft 6 aux uitgangen, RCA (6mm jack) inderdaad. Natuurlijk heeft ie monitoruitgangen. 1 en 2 zijn pre fader, 3 en 4 pre of post, 5 en 6 post.

http://cachepe.zzounds.com/media/qu..._WhiteBG-29621d65e4528e8d9a2722463cc2c7a4.jpg

Zonder het apparaat te kennen, dacht ik aan hetzelfde als wat jij nu aangeeft. Maar ik krijg de indruk dat de TS iets anders bedoelt. Hij wil volgens mij gewoon 2 sets van de main out. Een voor naar de computer/recorder, 1 voor naar een set monitorspeakers.

Wat Stije zegt, maar omdat die passief is blijf je een volume drop houden, maar het is een fijn ding om mee te werken.
Als je iets zoekt wat zonder enig geluidsverlies en niet kleurend doet wat je wilt kom je denk ik in een duur segment met meer meningen over wel/niet goed/slecht......etc.
Dus de vraag is heb je budget om je wens om te zetten in een produkt?

Gewoon Y splittertje pakken. Al moet je wel rekening houden dat dan beiden kanten gebalanceerd of niet zijn.

Een zed 28-4? Bedoel je niet de 428?

de 428 heeft geen alt out (maar wel 2 matrix outs)

Nee die matrix outs moet je niet gebruiken.
Je moet de 2trk out hebben. Deze zijn rca en geeft exact hetzelfde signaal als de main out.

Ongelooflijk goeie tafel. Die van mij gaat weg ivbm mergen studio waar een zed r16 staat.

ja idd die 2trk outs zitten wel erg weggestopt trouwens.
Maar hiha, dat mixen zit wel goed nu :) alleen al de tracks over mijn tafel zonder enige eqing of processing zorgt al voor een betere blend. im a happy camper.

Back