Cubase 5 studio of Cubase 6 elements

aeroflux

Stamgast
Hallo,

Cubase 5 studio is nu te koop voor 99 euro, voor een tientje minder heb je Cubase 6 Elements.

Studio is natuurlijk veel uitgebreider, maar nu niet meer de nieuwste versie.
Is de update van 5 naar 6 groot geweest ?

Dus wat is slimmer:

Cubase 5 studio, of Cubase 6 Elements

Dank,
Aeroflux

Waar kun je die Cubase 5 Studio vinden voor 99 ???? :)

IK zou Cubase 5 Studio aanraden,, check effe de comparison,,, staat op de steinberg site,,
Zelf gebruik ik 5 Ess,
'k heb de 6 Full - trial geprobeerd, maar ik vond het geen verbetering voor waar ik cubase voor gebruik,,

Waar kun je die Cubase 5 Studio vinden voor 99 ???? :)

Feedback

Wat ik al wel gelezen heb is dat Cubase 6 een uitgebreidere pitch correctie en vocal tools heeft

Ja, maar alleen de 'grote' versie.
Ik zou even checken wat een update van C5 studio naar C6 (grote versie) kost, en hetzelfde voor 6 Elements naar de grote versie. En afhankelijk daarvan beslissen. In eerste instantie zou ik ook voor de 5 Studio gaan.

Ja, maar alleen de 'grote' versie.
Ik zou even checken wat een update van C5 studio naar C6 (grote versie) kost, en hetzelfde voor 6 Elements naar de grote versie. En afhankelijk daarvan beslissen. In eerste instantie zou ik ook voor de 5 Studio gaan.

Zo te zien is het goedkoper om 6 elements te kopen en dan uiteindelijk te upgraden naar de grote versie, dan vanaf 5 studio.

Plussen en minnen afwegend ga ik voor 6 elements. Een hoop extra's van 5 studio gebruik ik toch niet ( vst instruments, vst midi effects, dat soort dingen )

Weet iemand of Cubase 6 Elements ook een voorziening heeft voor het sturen van een SEND naar externe hardware ? ik bedoel bijvoorbeeld latency / delay controle.

Of zit dat alleen in de duurdere versies ?

latency compensation en external fx is alleen op de full
maar je kan alle verschillen zien op de comparison lijst op steinberg.net

Je kan natuurlijk wel de (MIDI) latency regelen van/naar je hardware synths/fx om de boel in sync te houden/krijgen... Maar external intruments/fx zit idd alleen in de volledige versie.

Back