D16 plug-ins naar 64bit

nou, weining ontwikkeling behalve wat met de jongens van BrainworX (die overigens ook al weer met huneigen alliance begonnen zijn) geen DSP power op die quadkaart, geen nieuwe plugins, geen 64 bit, zijn ook geruchten dat die niet gaat komen aangezien er geen 64bits API voor de DSPs is.

Brakke 32bits drivers (veel BSOD klachten) hoge latency vergeleken met huidige native plugins. niet meerdere instances kunnen draaien voor de plugins die het ipad niveau onstijgen (MP. FATSO, of je moet je blauw betalen aan meerdere quadcore kaarten, kan je beter de hardware kopen :D )

Zal ik nog ff doorgaan?

Ja prachtig allemaal maar wat er nu is, is toch al goed.
Ik hoef niet zonodig iedere week een nieuwe plugin, ik gebruik die er zijn liever tot op het digitale bot. Hoeveel reverbs , compressors etc heb je nodig?? zijn 100 nog niet genoeg?
Ik gebruik hooguit 8 of 10 compressoren wat software betreft en wat reverbs ed nog minder. Oke ze zijn mischien niet het vernieuwenste maar wat er is is gewoon goed.

En van brakke drivers heb ik geen last, en latency is in de mix stage gewoon teomzeilen toch? En ja ik heb een 64bit systeem draaien met Windows 7 Pro en nuendo 5 en Cubase 6. Ik draai hier ook protools op (over verouderd gesproken wat 32bit betreft) en Wavelab.
Nagenoeg alles zonder een centje pijn, tot wel 100 sporen in totaal VSTinstrumenten/Audio en midi door elkaar. Ik heb ook Waves, Valhalla, SSL, Lexicon, Slate, Steinberg etc maar ik gebruik nog graag het e.a. van UAD. Zeker tis teduur als je het zo koopt, dus ff wachten op een aanbiedingkje zeg ik altijd maar. Al met al is het enige dode platform wat ik echt ken TC Powercore.

SSL is ook naar Native. Verder vind ik het vreemd dat voor plugins die niet beter zijn dan native mensen al deze beperkingen voor lief nemen. te meer omdat je voor het geld van een quadcore kaart ook een complete up to date Core i7 koopt :D

SSL is ook naar Native. Verder vind ik het vreemd dat voor plugins die niet beter zijn dan native mensen al deze beperkingen voor lief nemen. te meer omdat je voor het geld van een quadcore kaart ook een complete up to date Core i7 koopt :D

Oh maar dat ben ik op zich wel met je eens, het is een duur geheel, te duur denk ik zelfs.
Maar dat is toch pas sinds kort, sinds veel andere plugin aanbieders hun prijzen naar een veel lager level hebben laten zakken. Waves was vroeger ook 50% duurder!!
Blijft dat als je nu een UAD 2 kaart hebt je nog steeds goede plugins hebt.
Ze zijn niet verouderd. Of je het nu nog moet kopen is misschien een andere vraag.
Maar als je al een kaart hebt? Ik heb nog wel een paar plugins die ik zou willen.

Wat ik vaak vreemd vind is dat er nogal eens een hype gecrieerd wordt om de e.a. plugin.
Dat is dan ineens het ULTIEME wat er is. en de rest is ineens verouderd. Dan trial ik die plugin en kom er vaak achter dat ik al een soortgelijke heb die dit ook kan. Ik lees het vaak genoeg in diverse threats, dan heeft men wat nieuws en dat is het dan helemaal en 2 maanden later verkoopt men het weer (Hard en Software). Dan is weer iets anders nieuws het helemaal. En daar hebben redelijk wat mensen hier op het forum last van. Of het nu plugins, Synths of outboard is.

Begrijp me niet verkeerd iedereen mag vinden wat hij wil en smaken kunnen in een week omslaan, ik ben de laatste die dat zal bestrijden maar blijft de vraag, is alles wel goed getest en uitgeprobeerd als je het na 2 maanden al weer aan de straat zet! Ik heb er zelf genoeg aan meegedaan maar heb inmiddels wel door dat het ook anders kan. :koffie:

klopt er is veel hype en kaf tussen het koren.
daarom koop ik ook geen nieuwe plugs meer, ben in alles al voorzien.

Nee, maar als je een EQ hebt, een BUS tool, transparante compressor en "kleur" compressor dan ben je toch klaar?
hoeveel GUI's en algo curves wil je hebben?

Dat ben ik met je eens, al betrap ik mij er wel op dat als er aantrekkelijk aanbiedingen zijn ik toch vaak wel de software aanschaf...of het in ieder geval erg lonkt.

Back